Οι αναβάτες του MotoGP ολοκλήρωσαν σήμερα την πρώτη μέρα δοκιμών στο Buriram της Ταϊλάνδης με τα αποτελέσματα και τα σχόλια των αναβατών να παρουσιάζουν για μια ακόμα φορά εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Η πίστα Chang International Circuit, η οποία βρίσκεται στην επαρχία Buriram της Ταϊλάνδης, πραγματοποιεί φέτος την παρθενική της εμφάνιση στο καλεντάρι του θεσμού με τις ομάδες και τους αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας να την επισκέπτονται για πρώτη φορά σήμερα ολοκληρώνοντας έτσι την πρώτη μέρα του δεύτερου «σετ» των επίσημων δοκιμών για το 2018, πριν τη μετάβασή του θιάσου στο Κατάρ και στην πίστα του Losail, όπου και θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο τεστ για τη νέα σεζόν, αλλά και ο αγώνας-εναρκτήριο λάκτισμα στις 18 Μαρτίου.
Πριν περάσουμε στα αποτελέσματα και στην ανάλυση των πεπραγμένων, αξίζει να σημειώσουμε πως μετά το πέρας της πρώτης μέρας δοκιμών, η διαφορά που χώριζε τους 12 πρώτους αναβάτες δεν υπερέβαινε τα 0,5 δλ.(!), δείγμα τους έντονου συναγωνισμού, αλλά και του κλεισίματος της ψαλίδας ανάμεσα στις «βασικές» ομάδες. Τις Honda, Ducati, Yamaha και Suzuki. Σε πιο πρακτικό, τώρα, επίπεδο, παρά το γεγονός ότι οι περσινοί μονομάχοι για το στέμμα -οι Marc Marquez και Andrea Dovizioso- κατέλαβαν από νωρίς το πρωί με τις RC213V και GP18 τις θέσεις «1-2» της κατάταξης, η καλύτερη επίδοση της ημέρας πήγε τελικά στη Honda του Βρετανού Cal Crutchlow, ο οποίος κατάφερε να σταματήσει το χρονόμετρο στο 1.30.797.
Αυτή όμως δεν ήταν και η μοναδική έκπληξη της ημέρας, καθώς στη θέση «2», με διαφορά μόλις 12 χλστ. του δλ. από τον αναβάτη της LCR Honda, σκαρφάλωσε ο Alex Rins με την εργοστασιακή μοτοσικλέτα της Suzuki, αναδεικνύοντας με την επίδοσή του αυτή τα βήματα προόδου που έχει πραγματοποιήσει ο ίδιος, αλλά και συνολικά η GSX-RR του 2018. Τόσο στον τομέα της επιτάχυνσης, όσο και της διατήρησης υψηλής ταχύτητας μέσα στη στροφή. Πίσω από τον εντυπωσιακό Ισπανό ολοκλήρωσε το δίδυμο των Marc Marquez και Andrea Dovizioso, που αποφάσισε την τελευταία μισή ώρα των δοκιμών να μην βγει στην πίστα για το προγραμματισμένο «time attack».
Άξιο αναφοράς είναι εδώ το γεγονός πως από το μεσημέρι και μετά και με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να υπερβαίνει τους 38 βαθμούς, ο Andrea Dovizioso βγήκε στην πίστα δοκιμάζοντας για πρώτη φορά φέτος το νέο αεροδυναμικό «κουστούμι» της ιταλικής εταιρείας. Σε δηλώσεις του στο τέλος της ημέρας, ο Ιταλός δήλωσε πως είναι δύσκολο να «ξεδιαλύνει» ποια λύση και διάταξη είναι η καλύτερη –η νέα ή η περσινή- μιας και κάθε μία αποδίδει διαφορετικά από πίστα σε πίστα. Όπως ξεκαθάρισε μάλιστα, αύριο θα πραγματοποιήσει σε συνεργασία με τους ανθρώπους της Ducati επιπλέον δοκιμές ώστε η ομάδα του να καταλήξει σε πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Την πολύ καλή εικόνα για λογαριασμό της Honda ήρθε να επιβεβαιώσει και ο Dani Pedrosa, ο οποίος έφερε τη δεύτερη RC213V της εργοστασιακής ομάδας στη θέση «5», εμπρός από τον «μάχιμο» Danilo Petrucci της ομάδας Pramac, ο οποίος θα τρέξει φέτος με την φετινή «βερσιόν» της ιταλικής μοτοσικλέτας, εν αντιθέσει με τον Jack Miller, ο οποίος για μια ακόμα φορά εντυπωσίασε κλείνοντας τη μέρα στη σέλα της GP17 στη θέση «7», μόλις δυόμιση δέκατα του δλ. από την κορυφή. Ο Αυστραλός, όπως είχαμε επισημάνει και στο παρελθόν, είναι ένας αναβάτης που δεν πρέπει να αγνοήσουμε φέτος, καθώς τα οδηγικά χαρακτηριστικά της νέας του μοτοσικλέτας δείχνουν να ταιριάζουν γάντι στο προσωπικό του στιλ.
Πίσω από τον Miller τερμάτισε ο Valentino Rossi, ο οποίος σήμερα γιορτάζει τα 39α γενέθλια του. Ο Ιταλός εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δήλωσε για μία ακόμα φορά ικανοποιημένος με την αίσθηση της «νέας» Μ1, που φέτος «πατά» σε εκείνη του 2016. Εντούτοις, όντας 0,4 δλ. μακριά από την κορυφή, o «Γιατρός» επεσήμανε σε δηλώσεις του μετά το πέρας της διαδικασίας πως η Yamaha έχει ακόμα πολύ δουλειά να κάνει με τα ηλεκτρονικά ώστε να «ξεκλειδώσει» το ενιαίο λογισμικό της Magneti Marelli. Την ίδια στιγμή, ο Ιταλός έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας πως ο χρόνος τρέχει και πως αν δεν βρεθεί το συντομότερο δυνατό μία λύση –αντίστοιχη με εκείνη των Ducati και Honda- στον τομέα αυτό, η μοτοσικλέτα της Movistar Yamaha δεν θα είναι ανταγωνιστική στον τομέα της επιτάχυνσης στους πρώτους αγώνες της χρονιάς…
Διαβάστε επίσης: Αυτό που κάνει ο Valentino στα 39 του είναι εντυπωσιακό, λέει ο Marc Marquez
Πίσω από τον Valentino Rossi, που όπως όλα δείχνουν οδεύει προς την ανανέωση του συμβολαίου του με την ιαπωνική ομάδα για 1+1 έτος, τερμάτισε ο Andrea Iannone με τη δεύτερη Suzuki, ενώ μόλις 10ος κατάφερε να ολοκληρώσει ο Jorge Lorenzo με την δεύτερη εργοστασιακή Ducati. Ο Ισπανός, o οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με το πίσω ελαστικό αλλά και με το κιβώτιο, όπως ο ίδιος δήλωσε, δοκίμασε με τη σειρά του ένα διαφορετικό –σε σχέση με εκείνο του DesmoDovi- φέρνιγκ. Στις λακωνικές δηλώσεις του, ο Lorenzo επεσήμανε επ’ αυτού, όπως και ο ομόσταβλός του, το πόσο δύσκολο είναι να εντοπιστούν διαφορές στην απόδοση του νέου αεροδυναμικού «πακέτου» της GP18 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Στις επόμενες δύο θέσεις της σημερινής κατάταξης (11η και 12η) συναντάμε τις Yamaha M1 των Maverick Vinales και Johann Zarco, ο οποίος δοκίμασε το πλαίσιο του ’16, με νέο όμως κινητήρα, ενώ αμέσως μετά τις Ducati των Tito Rabat και Alvaro Bautista. Οι δύο rookies της φετινής χρονιάς, Takaaki Nakagami (LCR Idemitsu) και Franco Morbidelli (Marc VDS), ολοκλήρωσαν στις θέσεις «17» και «19», σχεδόν 0,9 δλ. μακριά από την καλύτερη επίδοση της ημέρας, και ο τρίτος, ο Ελβετός Tom Luthi (Marc VDS), στην 21η.
Τους περισσότερους γύρους σήμερα πραγματοποίησαν οι Takaaki Nakagami (87), Tito Rabat (85), Alvaro Bautista (84) και Jack Miller (83)._X.A.