Ο Thierry Neuville κέρδισε στη Σουηδία, η Citroen ξαφνικά βρίσκεται 3η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, και οι φίλοι του WRC ασχολούνται με το τρικ του Sebastien Ogier στην PS του αγώνα…
Τροφή για συζήτηση έδωσε το Ράλλυ Σουηδίας, σε αγωνιστικό και όχι μόνο επίπεδο. Ένας πολύ ειδικός αγώνας του WRC, όπως και το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που φέτος έγινε ακόμα πιο ιδιαίτερος λόγω των καιρικών συνθηκών. Τόσο χιόνι στις ειδικές διαδρομές είχαμε να δούμε από τις αρχές της δεκαετίας του 2000! Ο Ott Tanak που δεν είχε συναντήσει αντίστοιχες συνθήκες στην καριέρα του, έβριζε θεούς και δαίμονες, ζητώντας φυσιολογικά συγγνώμη στη συνέχεια. Δεν είναι μυστικό, λοιπόν, ότι ο φετινός αγώνας κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες, αφού όσοι άνοιγαν το δρόμο ανέλαβαν τη δουλειά του… εκχιονιστικού. Σαν να μην έφτανε αυτό, προστέθηκαν και τα Ιστορικά αυτοκίνητα, που έκαναν ένα loop ειδικών τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα, καταστρέφοντας ακόμα περισσότερο το δρόμο και κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο των προπορευόμενων. Αυτό συμβαίνει διότι φορούν πιο λεπτά ελαστικά με καρφιά, δημιουργώντας πιο στενά αυλάκια, με αποτέλεσμα τα σύγχρονα ελαστικά να αντιμετωπίζουν πρόβλημα ευστάθειας, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά και ο Sebastien Ogier. Βέβαια, εκτός από το γεγονός ότι αυτό λύνεται εύκολα (βάζεις τα ιστορικά στο δεύτερο loop ε.δ. ή πολύ απλά χρησιμοποιούν σύγχρονα πιο φαρδιά ελαστικά με καρφιά), εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι οδηγοί προβληματίστηκαν φέτος με το συγκεκριμένο γεγονός και όχι πέρσι. Διότι και το 2017 ο αγώνας περιελάμβανε αγώνα ιστορικών αυτοκίνητων…
Στο αγωνιστικό κομμάτι, με το καλημέρα οι Ogier, Tanak και Latvala τέθηκαν εκτός μάχης. Ο Thierry Neuville άρπαξε την ευκαιρία και έφυγε από τη Σουηδία ως επικεφαλής της βαθμολογίας, όταν πέρσι την ίδια ώρα μετρούσε δύο εγκαταλείψεις. Ο Βέλγος κλείδωσε τον αγώνα στο δεύτερο μισό της δεύτερης ημέρας, όταν είχε δύο φρέσκα ελαστικά στο πίσω μέρος του i20 (ο Breen μόλις ένα) με αποτέλεσμα στις τελευταίες ε.δ. του σκέλους να “καθαρίσει” τον Ιρλανδό. Πάντως, στη Hyundai μόνο να χαμογελούν μπορούν, αφού άμεσα έδειξαν στοιχεία ζωής μετά το κάζο του Μόντε. Ο Andreas Mikkelsen μπορεί να μοιάζει χαρούμενος με την 3η θέση που σημείωσε, αλλά μέσα του σίγουρα περίμενε πολλά περισσότερα. Στο πίσω μέρος της αυλής του, βρέθηκε να κυνηγάει τον Craig Breen, από τον οποίο μάλιστα έχασε στα ίσια! Αγχώθηκε, έκανε λάθη και εν τέλει πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένος που δεν του στοίχισαν περισσότερο από μερικούς πίσω προφυλακτήρες.
Ο Hayden Paddon από την πλευρά του, εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης και σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει όταν χρειάστηκε να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Και αν κάποιοι θεωρούν ότι δεν έχει εμπειρία από τον αγώνα, σας θυμίζουμε ότι μετράει πέντε συμμετοχές, ενώ έχει και μία 2η θέση το 2016 στον σουηδικό αγώνα.
Στην Citroen λογικά θα πρέπει να ανοίξουν σαμπάνιες! Πέρσι τέτοιο καιρό ο προβληματισμός και τα μαύρα σύννεφα είχαν μαζευτεί πάνω από τις Βερσαλίες, και φέτος βρίσκονται στη 2η θέση της βαθμολογίας. Αυτό το οφείλουν καταρχήν στον Craig Breen, που για πρώτη φορά μετά το Ράλλυ Φινλανδίας του 2016, θύμισε τον οδηγό που σάρωνε στις μικρότερες κατηγορίες και το ERC. Ο Ιρλανδός σίγουρα ευνοήθηκε την πρώτη ημέρα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά οι επιδόσεις του στη συνέχεια έκαναν πολλούς να καταπιούν τη γλώσσα τους. Ανάμεσα τους και εμάς. Το ερώτημα είναι αν η συνέχεια θα είναι αντίστοιχη, ή θα πρέπει να περιμένουμε άλλα δύο χρόνια για να δούμε μία κορυφαία επίδοση από τον ίδιο, όπως είχε γίνει και μετά το Φινλανδίας του ’16. Σίγουρα, το γεγονός ότι θα μείνει εκτός μπάκετ στο Μεξικό και την Κορσική δεν τον βοηθάει, αλλά η λογική λέει ότι οι Γάλλοι θα του προσφέρουν ένα C3 στο γαλλικό νησί. Όπως προσέφεραν ένα αυτοκίνητο στον Mads Ostberg και αυτός από την πλευρά του πρόσφερε σημαντικούς βαθμούς στη Citroen. Ο Νορβηγός δεν είναι κορυφαίος οδηγός, αλλά για τη συγκεκριμένη δουλειά είναι ιδανικός. Ειδικά στη Σουηδία που έχει εξαιρετική γνώση της τεχνικής στο χιόνι, και μόνο απίθανο δεν είναι να τον δούμε στο μέλλον να φοράει και πάλι τα “κόκκινα” για μερικές εμφανίσεις. Στην Πορτογαλία ίσως; Όσον αφορά τον Kris Meeke, ο Βρετανός ποτέ δεν συμπάθησε το χιόνι, ενώ φέτος αντιμετώπισε και το πρόβλημα της σειράς εκκίνησης. Για τον Meeke το Πρωτάθλημα ξεκινάει από το Μεξικό, όπου και αναμένεται να κάνει τη δική του αντεπίθεση. Και θα έχει ενδιαφέρον, αφού γνωρίζει πολύ καλά και ο ίδιος ότι το ποτήρι με τις ευκαιρίες έχει ξεχειλίσει…
Στο στρατόπεδο της Toyota, σίγουρα δεν μπορούν να είναι ευχαριστημένοι. Κατέβηκαν στο Karlstadt ως το μεγάλο φαβορί, με αυτοκίνητο-νικητή στις συγκεκριμένες ε.δ., και τρεις οδηγούς ικανούς για τη νίκη. Οι Tanak και Latvala τέθηκαν εκτός από την πρώτη μέρα λόγω της σειράς εκκίνησης. Ο Εσθονός έχασε την ψυχραιμία του, αλλά πείσμωσε στη συνέχεια και κέρδισε τις περισσότερες ειδικές διαδρομές από κάθε άλλον! Αντίθετα, ο Latvala όχι μόνο δεν κέρδισε ειδική σε έναν αγώνα που μετράει 4 νίκες, αλλά δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak. Είναι πολύ πιθανό ο Tommi Makinen ήδη να ψάχνει ψυχολόγο, και πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα διαχειριστεί ο Latvala την παρουσία του Εσθονού στο ίδιο αυτοκίνητο, αν δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του. Κάτι που δεν προβληματίζει τον Esapeka Lappi! Ο Φινλανδός ήταν μία ανάσα από τον Neuville, και αν δεν έκανε ένα οδηγικό λάθος, κανείς δεν ξέρει αν ο Βέλγος θα είχε κερδίσει με άνεση. Ο Lappi είναι σπουδαίο ταλέντο και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία. Όντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και συγκεντρωμένος στο στόχο του, δεν θα υπολογίσει τα ονόματα των αντιπάλων του στην προσπάθεια για διάκριση. Ακόμα ένας πονοκέφαλος για τον Makinen…
Και φτάνουμε στην M-Sport Ford, η οποία μέχρι και σήμερα μονοπωλεί το ενδιαφέρον στα social media και τα forum, αναφορικά με την στρατηγική που ακολούθησε στον αγώνα, και συγκεκριμένα την Power Stage. Ο Ogier “καταστράφηκε” με τη σειρά εκκίνησης, και αυτό αποδεικνύεται από τους χρόνους του. Όσο και αν δυσκολευόταν ο Γάλλος 5άκις Πρωταθλητής, δεν είναι φυσιολογικό να χάνει περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα σε κάθε ειδική από οδηγούς που αναμφίβολα είναι ταχύτερος, γεγονός που αποδεικνύει πόσο δύσκολες ήταν οι συνθήκες. Mην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τρεις φορές νικητή του Ράλλυ Σουηδίας! Στη συνέχεια έχασε την ψυχραιμία του; Το κίνητρο του για τον αγώνα; Άγνωστο. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι βρέθηκε για τρεις μέρες σε μία θέση που δεν έχει συνηθίσει. Να ανοίγει το δρόμο και ουσιαστικά να είναι αδύνατο να ανταγωνιστεί τους κορυφαίους. Και φτάνουμε στο τέλος του αγώνα στην Power Stage. Εκεί που επέλεξε να δεχθεί ποινή χρόνου, για να ξεκινήσει πίσω από τον Neuville, έτσι ώστε να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του για να μπορέσει να διεκδικήσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Η λογική λέει ότι πολύ καλά έκανε! Απο την στιγμή που του το επιτρέπουν οι κανονισμοί, ήταν πολύ έξυπνη η κίνηση του. Οι πέντε συνολικά βαθμοί που αποκόμισε αντί για έναν, μπορεί να αποβούν πολύ σημαντικοί στο τέλος της χρονιάς. Μία κίνηση που αν συνυπολογίσουμε την ποινή του Elfyn Evans (ο Βρετανός ήταν εκτός τόπου και χρόνου τρεις ημέρες), έτσι ώστε ο Γάλλος να μην πέσει εκτός δεκάδας, ήταν προφανές ότι ήταν απόφαση συνολικά της ομάδας. Η στρατηγική δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Μη ξεχνάμε ότι κάτι αντίστοιχο συνέβαινε παλιότερα, όταν οδηγοί σταματούσαν πριν το τέλος ε.δ. για να μην εκκινούν πρώτοι την επόμενη ημέρα. Υπολογίζοντας μάλιστα τα δευτερόλεπτα, έτσι ώστε να βρίσκονται πίσω από τον αντίπαλο τους, αλλά με την μικρότερη δυνατή διαφορά. Αυτά συνέβαιναν, συμβαίνουν και θα συμβαίνουν, όσο και αν η FIA προσπαθεί να τα περιορίσει. Κάποιοι θεωρούν την συγκεκριμένη κίνηση πανέξυπνη, κάποιοι άλλοι αντιαθλητική. Η πραγματικότητα είναι ότι ο 5άκις Πρωταθλητής φρόντισε να τσαλακώσει την εικόνα του και να ξεκινήσει ακόμα μία φορά συζητήσεις επί συζητήσεων γύρω από το πρόσωπο του, εκμεταλλευόμενος ένα “παραθυράκι” των κανονισμών.
Το Ράλλυ του Μεξικό είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον Seb να δώσει τις δικές του απαντήσεις. Και δεν αναφερόμαστε στην παρουσία του Sebastien Loeb με το Citroen C3, αλλά στη δική του σειρά εκκίνησης, αφού για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλούς μήνες, δεν θα είναι αυτός που θα ανοίγει το δρόμο στις ειδικές διαδρομές. Και τις απαντήσεις του πρέπει να δώσει σε όσους τον αμφισβητούν σήμερα και θέλουν να του πάρουν τα σκήπτρα, και όχι στα φαντάσματα του παρελθόντος._Π.Τ.