Με μεγάλο του όπλο τον καλό τιμοκατάλογο, το crossover Dacia Sandero Stepway αποτελεί μια τίμια, «ψηλωμένη» λύση για την εποχή μας. Οδηγούμε τη βενζινοκίνητη έκδοση 0.9 TCe, με απόδοση 90 ίππους και βασική τιμή τα 11.590 ευρώ.
Η «ψηλωμένη» εκδοχή του Sandero με τον κωδικό «Stepway» απέχει 173 χλστ. από το έδαφος (+40 χλστ. από το Sandero) και εμπλουτίζεται με διάφορα -crossover- στοιχεία στην εμφάνισή του, όπως πλαστικά προστατευτικά γύρω από όλο το αυτοκίνητο και διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Στα χαρακτηριστικά του και οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου (4.089×1.761×1.615 χλστ.).
Το εσωτερικό του Dacia Sandero Stepway μπορεί να μη διεκδικεί δάφνες σχεδιασμού και να έχει και κάποια μικρά προβλήματα εργονομίας, όπως την τοποθέτηση των διακοπτών για τα πίσω παράθυρα στην κεντρική κονσόλα, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες (μεταξόνιο: 2.589 χλστ.), οι οποίοι θα βολέψουν και τις αποσκευές τους στα 320 λίτρα του πορτ μπαγκάζ, χώρος που φτάνει τα 1.200 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.
Ο οδηγός, αν και κάθεται αρκετά ψηλά χωρίς να μπορεί να ρυθμίσει το τιμόνι μέσα-έξω, έχει καλή ορατότητα και στη διάθεσή του το πανεύκολο στη χρήση σύστημα Media Nav Evolution, με οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο διαθέτει και σύστημα πλοήγησης, όντας μάλιστα και στο στάνταρντ εξοπλισμό της έκδοσης Style, όπως αυτή της δοκιμής μας, κάτι που συμβαίνει και με το cruise control.
Το μοντέλο έχει πλέον μια σημαντική προσθήκη ουσίας, και φυσικά αναφερόμαστε στο συνδυασμό του με τον κινητήρα βενζίνης 0.9 TCe των 90 ίππων, που στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.
Το 3κύλινδρο αυτό μοτέρ των 898 κ.εκ. και των 90 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. αποδίδει ικανοποιητικά από τις 2.250 σ.α.λ. και πάνω, σημείο όπου εμφανίζεται και η μέγιστη τιμή της ροπής των 140 Nm και μέχρι περίπου τις 4.000 σ.α.λ., ενώ την ίδια ώρα καταφέρνει να εξασφαλίζει και μαζεμένη μέση κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ., σημείο στο οποίο παίζει ρόλο και η ύπαρξη του μπουτόν ECO, που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι. Όταν όμως πιεστεί, εμφανίζονται τιμές κατανάλωσης και πάνω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι οποίες ελάχιστη σημασία έχουν στην συγκεκριμένη περίπτωση, το περίφημο «0-100» έρχεται σε 11,1 δλ., η κάλυψη του ενός χιλιομέτρου σε 33,1 δλ. και η τελική ταχύτητα της συγκεκριμένης έκδοσης των 1.040 κιλών φτάνει τα 168 χλμ./ώρα.
Οι διαφοροποιημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση του Stepway έχουν ως αποτέλεσμα μια ικανοποιητική ποιότητα κύλισης, αποσβένοντας τις ανωμαλίες του δρόμου με ευκολία και χωρίς να μεταφέρουν έντονους κραδασμούς στην καμπίνα των επιβατών, με την κύρια ένστασή μας να σχετίζεται με τους αεροδυναμικούς θορύβους στον ανοιχτό δρόμο.
Ακόμα καλύτερα τα πράγματα μέσα στην πόλη, όπου και οι απαιτήσεις από ένα καθημερινό οικονομικό πακέτο είναι μικρότερες, αλλά και στους βατούς χωματόδρομους, όπου το Dacia Sandero Stepway κινείται με άνεση, εξαιτίας της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.
Η μαλακή ανάρτηση και ο «ψηλωμένος» χαρακτήρας του, βέβαια, φέρνουν κάποιες κλίσεις στις στροφές, αλλά και υποστροφή όταν το σύνολο πιεστεί. Σε καμία περίπτωση όμως δε μιλάμε για ανησυχητικό φαινόμενο, αλλά για κάτι που αντιμετωπίζεται εύκολα.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες, ακόμα και στις μανούβρες μέσα στην πόλη, και πιο ελαφρύ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, ενώ αυτό της πέδησης είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και απόδοση.
Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι φυσικά ο καλός τιμοκατάλογος. Με βασική τιμή της γκάμας τα 9.980 ευρώ και της δικής μας έκδοσης με τον 0.9 των 90 ίππων τα 11.590 ευρώ (η Style της δοκιμής κοστίζει 12.980 ευρώ), αλλά και έναν εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα καλούδια, το Dacia Sandero Stepway διακρίνεται για το τίμιο πακέτο που προσφέρει. Την ίδια ώρα, συνδυάζει μάλιστα και τα στοιχεία της crossover κατασκευής και της μετακίνησης σε βατούς χωματόδρομους, που όλοι αναζητούν αυτήν την εποχή, με τις αντίστοιχες κατηγορίες να παρουσιάζουν θεαματική αύξηση σε Ελλάδα και Ευρώπη._ Μ. Σαλ.