top icon
Επικαιρότητα

F1 2014: Βουτιά στο άγνωστο!

Βρείτε τα πάντα για τη νέα σεζόν της Formula 1 που ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο, όχι μόνο στο τεύχος Μαρτίου, αλλά και στο site μας. Gentlemen, start your turbo engines!

Η F1 εισέρχεται φέτος σε μια νέα εποχή, με τα μονοθέσια της καινούργιας γενιάς να αποτελούν τεχνολογικά ό,τι πιο περίπλοκο έχει δει ποτέ το σπορ. Για τις ομάδες της F1 το GP της Αυστραλίας θα αποτελέσει το πρώτο βήμα προς το… άγνωστο. Στις 16 Μαρτίου στην Αυστραλία, η F1 θα εκκινήσει την πορεία της στην καινούργια εποχή μικρών κινητήρων υπερπλήρωσης και ανάκτησης ενέργειας. Ακόμα και η φαινομενικά απλή διαδικασία προετοιμασίας των μονοθεσίων ώστε να είναι έτοιμα να κινηθούν σε αγωνιστικούς ρυθμούς για 90 λεπτά αποτελεί ύψιστη πρόκληση φέτος, δεδομένης της περιπλοκότητας των κινητήριων μονάδων. Παρά τις οκτώ ημέρες δοκιμών στην εξουθενωτική ζέστη της ερήμου του Μπαχρέιν, θα υπάρχουν ακόμα ομάδες που δε θα έχουν προλάβει να προετοιμαστούν απόλυτα για το ξεκίνημα της σεζόν. Επίσης, μεγάλο ερωτηματικό για όλους θα αποτελεί η στρατηγική κατά τη διάρκεια του αγώνα, αφού ακόμα και οι καλύτερες προσομοιώσεις (μέχρι και οι δοκιμές στην πίστα) δεν μπορούν να αναπαραγάγουν σε ικανοποιητικό βαθμό την πραγματική εικόνα των πραγμάτων υπό αγωνιστικές συνθήκες.

Θα δούμε άραγε για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια τα μισά μονοθέσια να μη φτάνουν στον τερματισμό λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας στα πρώτα GP της σεζόν; Κάποιοι πιστεύουν πως ναι. Δεδομένης της αυστηρότητας των ποινών που προβλέπουν οι κανονισμοί όσον αφορά την αξιοπιστία, φέτος οι ομάδες θα πληρώσουν ακριβά εγκαταλείψεις με υπαίτιο την κινητήρια μονάδα…

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΦΑΜΠΡΙΤΣΙΟ ΛΑΖΑΚΙΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FIA & ΟΜΑΔΕΣ F1

Μάχη κινητήρων
Λόγω των πολύπλοκων κινητήρων, οι «εργοστασιακές» ομάδες αναμένεται να έχουν το πλεονέκτημα φέτος, ιδίως αυτές που έχουν εξαρχής εξελίξει πλαίσιο και
V6 υπό την ίδια οροφή. Η Mercedes, για παράδειγμα, διεξήγαγε προσομοιώσεις με κινητήριο σύνολο προσαρμοσμένο σε πλαίσιο με ψυγεία, κάτι που αποκάλυψε αρκετές από τις εκπλήξεις τις οποίες οι υπόλοιπες ομάδες βρήκαν μπροστά τους μόνο στην πίστα. Αντιθέτως, οι πελατειακές ομάδες καλούνται να «κουμπώσουν» στο πλαίσιο την κινητήρια μονάδα που παραλαμβάνουν ως «πακέτο» από τους προμηθευτές, χωρίς να επιτρέπονται ιδιαίτερες παρεμβάσεις. Ειδικά στην περίπτωση της McLaren, που θα αλλάξει στρατόπεδο όσον αφορά την προμήθεια κινητήρων το 2015 (στρεφόμενη προς τη Honda), η ροή πληροφοριών από τη Mercedes θα είναι πολύ σύντομα περιορισμένη στα απολύτως απαραίτητα (μόλις παρέλθει η περίοδος έντονης εκμάθησης).

Παρ’ ότι η Red Bull αποτελεί την εργοστασιακή ομάδα της Renault, η έδρα της τελευταίας βρίσκεται στο Βιρί-Σατιγιόν της Γαλλίας, αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το αγγλικό χωριό του Μίλτον Κέινς… Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία διαθέτει το μικρότερο εργατικό δυναμικό εκ των τριών προμηθευτών κινητήρων. Στο πρώτο χειμερινό τεστ, στη Χερέθ, έγινε εμφανές ότι η Renault βρισκόταν σε μπελάδες, αφού οι γαλλικοί V6 ήταν έτοιμοι να διεξαγάγουν δοκιμές στην πίστα. Προβλήματα υπερθέρμανσης στις μπαταρίες καθώς και στην ηλεκτρονική διαχείριση του συνόλου σήμαιναν ότι η γαλλική εταιρεία μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ERS μόνο στο μισό των δυνατοτήτων του (χάνοντας τουλάχιστον 80 ίππους). Η Renault παραδέχτηκε λίγο πριν από τα τεστ του Μπαχρέιν ότι ήταν περίπου τρεις εβδομάδες πίσω στο πρόγραμμα προετοιμασίας.

Hi-tech

Κοιτώντας τα φετινά μονοθέσια, το βλέμμα τραβούν τα δύσμορφα ρύγχη, η πλειονότητα των οποίων φέρει στο εμπρός μέρος μία απόφυση που μοιάζει με… σεξουαλικό βοήθημα! Αρκετές ομάδες επέλεξαν ακραίες ερμηνείες των κανονισμών (οι οποίες θα απαγορευθούν το 2015), παρ’ ότι οι σχεδιασμοί αυτοί δεν προσφέρουν ιδιαίτερα μεγάλα αεροδυναμικά οφέλη. Σίγουρα το πρωτάθλημα δε θα κριθεί από το σχήμα του ρύγχους!


Η πίσω ανάρτηση της McLaren έχει προκαλέσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τα ψαλίδια έχουν μετατοπιστεί προς τα πίσω και διαθέτουν καλύμματα με εξαιρετικά μεγάλη μετωπική επιφάνεια. Συνεπώς, η αεροδυναμική αντίσταση που αναπτύσσεται δημιουργεί μια περιοχή χαμηλής πίεσης ακριβώς επάνω από το διαχύτη. Η διαφορά πίεσης «ρουφάει» αέρα από το διαχύτη για να βελτιώσει την απόδοσή του, όπως ακριβώς έκανε μέχρι πέρυσι το -απαγορευμένο φέτος- κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής (beam wing). Φημολογείται ότι αρκετές ομάδες δεν είναι ευχαριστημένες με την ερμηνεία της McLaren, που δεν είναι εύκολο να αντιγράψουν, διότι απαιτεί ανασχεδιασμό σχεδόν ολόκληρου του πίσω μέρους. Ο εκπρόσωπος της FIA, Τσάρλι Γουάιτινγκ, θεωρεί τη McLaren νόμιμη, αλλά είναι πιθανό να δούμε διαμαρτυρίες στο GP Αυστραλίας και οι αγωνοδίκες ενδέχεται να έχουν διαφορετική άποψη.

Υπήρξαν επικρίσεις προς τη Ferrari, καθώς δεν υπάρχουν εμφανείς νεωτερισμοί στο σχεδιασμό της. Εντούτοις, η F14 T διαθέτει ψυγεία με πολύ μικρότερη μετωπική επιφάνεια, όγκο και βάρος, απόρροια της συνεργασίας του Μαρανέλο με τη Mezzo Technologies. Η αμερικανική εταιρεία ειδικεύεται στην κατασκευή ψυγείων από αγωγούς τιτανίου μικροσκοπικής διατομής (έως και 2/10 του χλστ). Επιπλέον, στη Χερέθ ήταν εμφανές ότι η Ferrari ακουγόταν διαφορετική στα κατεβάσματα. Ο ιταλικός V6 είναι προγραμματισμένος, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, να διακόπτει άμεσα την παροχή καυσίμου (και τη λειτουργία των αναφλεκτήρων) εισάγοντας μόνο συμπιεσμένο αέρα στο θάλαμο καύσης, που ταυτόχρονα ψύχεται με αυτόν τον τρόπο. Ο κύριος στόχος του συστήματος, όμως, είναι η -κρίσιμη φέτος- εξοικονόμηση καυσίμων.

Ωστόσο, ο V6 της Ferrari βρέθηκε και στο μάτι του κυκλώνα. Οι κανονισμοί υποχρεώνουν τις ομάδες να λάβουν μέτρα ώστε να αποφευχθεί η εκτόξευση κομματιών σε περίπτωση αστοχίας της τουρμπίνας. Η Ferrari, όμως, αποφάσισε να μην περικλείσει την τουρμπίνα της κινητήριας μονάδας της σε αλεξίσφαιρο περίβλημα από Kevlar, όπως έκαναν οι Mercedes και Renault, εξοικονομώντας 3 κιλά σε βάρος (και αρκετά ψηλά τοποθετημένα). Σε μια προσπάθειά της να πείσει τη FIA ότι χωρίς αντίστοιχο περίβλημα τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά σε περίπτωση αστοχίας, η Renault έδωσε στην Ομοσπονδία ένα βίντεο που έδειχνε τι συνέβη σε έναν πάγκο δοκιμών της όταν εξερράγη ένα τούρμπο κατά τη διάρκεια προσομοιώσεων.

Rookie 3
Η
McLaren λαμβάνει αρκετά μεγάλο ρίσκο βάζοντας τον 21 ετών Δανό Κέβιν Μάγκνουσεν στο κόκπιτ της. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα -ή καλύτερα… ο Ρον Ντένις;- έκρινε ότι ο «μικρός» είναι έτοιμος για το μεγάλο βήμα, μετά την κατάκτηση του περυσινού τίτλου στο World Series by Renault, τις εντυπωσιακές επιδόσεις στον προσομοιωτή της McLaren, αλλά και τη σταθερότητά του στο τεστ νέων οδηγών το περασμένο καλοκαίρι. Η αρχική πρόθεση ήταν να τοποθετηθεί ο Μάγκνουσεν στο κόκπιτ μιας μικρότερης ομάδας (της Marussia;), και υπήρχε σχετική συμφωνία, η οποία όμως αθετήθηκε από την άλλη πλευρά. Αν η McLaren ήθελε να δει τον Μάγκνουσεν στην F1, έπρεπε να τον «στρατολογήσει» η ίδια. Όπερ και εγένετο. Φαίνεται ότι το έχει η οικογένεια, καθώς και ο πατέρας του, Γιαν Μάγκνουσεν, έκανε το ντεμπούτο του στην F1 το 1995 με τη McLaren σε ηλικία 22 ετών (όταν ο Κέβιν ήταν… τριών), αντικαθιστώντας στο GP Ειρηνικού τον Μίκα Χάκινεν, που ανάρρωνε από εγχείριση σκωληκοειδίτιδας. H McLaren πιστεύει ότι ο Μάγκνουσεν μπορεί να χαράξει πορεία αντίστοιχη του Χάμιλτον στην F1, δεδομένης της ευαισθησίας που έχει στο να «νιώθει» το όριο -αντί να αντιδρά όταν το έχει ξεπεράσει-, σε μια σεζόν που η δραματική αύξηση ροπής θα φέρει στο προσκήνιο αυτό το χαρακτηριστικό.

Με τον Ντανιίλ Κβιάτ, που θα γίνει είκοσι ετών στα τέλη Απριλίου, η Ρωσία εκπροσωπείται στο χάρτη της F1 για το πρώτο της GP από έναν ταχύτατο και πολλά υποσχόμενο νεαρό, που κατέκτησε τον τίτλο πέρυσι στο GP3 και το 2012 στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula Renault 2.0. Ωστόσο, ο Κβιάτ δεν είχε φτάσει ακόμη στο τελικό στάδιο προετοιμασίας του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull. Το προαναφερθέν παλμαρέ υποδεικνύει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο ταλέντο, τo περιβάλλον της Toro Rosso όμως είναι ιδιαίτερα σκληρό, ιδίως για έναν πολύ νεαρό οδηγό. Υπάρχει η ανησυχία ότι ο Χέλμουτ Μάρκο τον ρίχνει στα βαθιά πολύ νωρίς. Ίσως όμως το ταλέντο του να είναι επαρκές για να μάθει να… κολυμπάει άμεσα.

Ο Μάρκους Έρικσον θα γίνει φέτος ο πρώτος Σουηδός οδηγός του grid από το 1991, που αγωνιζόταν ο Στέφαν Γιόχανσον, οδηγός της Ferrari και της McLaren στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Για την καριέρα του Έρικσον φροντίζει από το 2006 ο συμπατριώτης του και νικητής των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης το 1999, Κένι Μπρακ. Όντας πρωταθλητής F. BMW Βρετανίας το 2007 και F.3 Ιαπωνίας το 2009, ο 23χρονος Έρικσον έχει περάσει τις τελευταίες τρεις σεζόν στο GP2, κατακτώντας τρεις νίκες (σε 84 αγώνες) και φτάνοντας μέχρι την 6η θέση της τελικής βαθμολογίας. Φημολογείται ότι ο Σουηδός φέρνει στην Caterham περίπου 15,5 εκατ. δολάρια, όσα περίπου «πληρώνει» και ο Τσίλτον την Marussia.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ FORMULA 1 2014

 

Ομάδες και οδηγοί
Εντελώς αλλαγμένο παρουσιάζεται το φετινό grid, καθώς μόλις δύο ομάδες (Mercedes και Marussia) διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο με πέρυσι. Η εμπειρία οδηγών με περισσότερα χρόνια στην πλάτη τους αναμένεται να φανεί χρήσιμη στην αντιμετώπιση των καινούργιων προκλήσεων, καθώς και στην εξέλιξη των μονοθεσίων, ιδίως στο ξεκίνημα αυτής της… αχαρτογράφητης σεζόν. Οι ομάδες έχουν παρουσιάσει μόνο τη βάση των φετινών μονοθεσίων τους, και τα άλματα εξέλιξης αναμένεται να είναι μεγαλύτερα σε σχέση με εκείνα προηγούμενων σεζόν, καθώς θα υιοθετούν τα καινούργια συστήματα, εξερευνώντας τα όρια των… φρέσκων κανονισμών.

Red Bull-Renault
1 Σεμπάστιαν Φέτελ (DEU)/26

3 Ντάνιελ Ρικάρντο (AUS)/24

To ξεκίνημα του 2014 ήταν εφιαλτικό για την πρωταθλήτρια ομάδα… O Έιντριαν Νιούι παραδέχθηκε ότι η εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου στα τελικά στάδια του πρωταθλήματος λειτούργησε εις βάρος της φετινής RB10. Στη Χερέθ το μονοθέσιο αντιμετώπισε τόσο σοβαρά προβλήματα υπερθέρμανσης, που ουσιαστικά δεν μπορούσε να κάνει ούτε ένα γρήγορο γύρο. Φαίνεται ότι ο Νιούι θυσίασε -όχι για πρώτη φορά- υπερβολικά πολλά στον τομέα της απαγωγής θερμότητας, προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης. Όταν αυτό έγινε εμφανές στη Χερέθ, ο ίδιος αναχώρησε εσπευσμένα για το εργοστάσιο, με αποστολή τον ανασχεδιασμό του πίσω μέρους… Αξίζει να αναφερθεί ότι έχουν σημειωθεί αρκετές αποχωρήσεις από το τεχνικό τμήμα. Η Red Bull είναι η καλύτερη ομάδα στον τομέα της εξέλιξης του μονοθεσίου τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ο βαθμός ανάκαμψης της ομάδας εξαρτάται τόσο από τη βαρύτητα των προβλημάτων από την πλευρά του πλαισίου όσο και από τη δυνατότητα της Renault να έχει έτοιμη μία λειτουργική κινητήρια μονάδα εγκαίρως.

Mercedes
6 Νίκο Ρόζμπεργκ (DEU)/28

44 Λιούις Χάμιλτον (GBR)/29

H Mercedes παραδέχεται ότι η απώλεια του Ρος Μπρον, ο οποίος ανακοίνωσε την οριστική αποχώρησή του από την F1, θα γίνει αισθητή. Οι Τότο Βολφ και Πάντι Λόου είναι πλέον υπεύθυνοι για τα τεκταινόμενα στο γερμανικό στρατόπεδο, και έχουν ήδη προσπαθήσει να αποτινάξουν το ρόλο του φαβορί έπειτα από το τεστ στη Χερέθ, όπου η Mercedes ήταν η καλύτερα προετοιμασμένη ομάδα. Το 2014 ίσως αποτελεί ιδανική ευκαιρία για αυτήν, δεδομένου ότι οι εργοστασιακές ομάδες αναμένεται να έχουν προβάδισμα, λόγω της εξέλιξης πλαισίου και κινητήριας μονάδας ως ενιαίου συνόλου, υπό «μία οροφή». Οι γερμανικοί V6 μοιάζουν να είναι οι πιο αξιόπιστοι. Το οδηγικό δίδυμο είναι το δεύτερο καλύτερο του grid (έπειτα από αυτό της Ferrari) και ο Έκλεστοουν ήδη ονόμασε τον Ρόζμπεργκ «φαβορί», αλλά και ο Χάμιλτον γνωρίζει πλέον καλά την ομάδα. Το ερώτημα είναι αν θα έχει επιλύσει τα προβλήματα αίσθησης που του προκαλούσε η περυσινή Mercedes, και δεν του επέτρεπε να αγγίξει το όριο. Ίσως τα πιο συντηρητικά Pirelli να τον βοηθήσουν.

Ferrari
7 Κίμι Ράικονεν (FIN)/34

14 Φερνάντο Αλόνσο (ESP)/32

H Ferrari θα παρατάξει… βαρύ πυροβολικό όσον αφορά τους οδηγούς, οι οποίοι όμως αποτελούν και το γηραιότερο δίδυμο του grid. Υπάρχουν ανησυχίες για το κλίμα που θα επικρατήσει εντός της ομάδας με τους δύο πρωταθλητές, και ιδιαίτερα όσον αφορά τις σχέσεις με τον Αλόνσο, οι οποίες είναι τεταμένες από πέρυσι. Το 2014 είναι η πρώτη σεζόν της Scuderia υπό την τεχνική ηγεσία του Τζέιμς Άλισον, ο οποίος ωστόσο αφίχθη αρκετά αργά για να επηρεάσει καταλυτικά τη δημιουργία της F14 T, η οποία έχει επικριθεί για την έλλειψη νεωτερισμών. Η ομάδα ποντάρει πολύ στις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις (που θα έχουν όλες οι ομάδες) για το πρώτο GP, ωστόσο κρύβει και μερικά μυστικά κάτω από το αμάξωμα της F14 T, τα οποία οι αντίπαλοι ακόμη προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν. Η Ferrari διατήρησε την εμπρός ανάρτηση pullrod (σε αντίθεση με τη McLaren), ενώ η αεροδυναμική σήραγγα του Μαρανέλο λειτουργεί ξανά έπειτα από τις τελευταίες αναβαθμίσεις και η Scuderia χρησιμοποιεί και αυτήν της Sauber για επαληθεύσεις.

Lotus-Renault
8 Ρομέν Γκροσζάν (FRA)/27

13 Πάστορ Μαλντονάντο (VEN)/29

Υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για τη Lotus φέτος. Λέγεται ότι 70 άτομα (από τα 500) έχουν φύγει τους τελευταίους έξι μήνες, καθώς η ομάδα είχε μείνει πίσω στις μισθοδοσίες. Συνεπώς, οι εργαζόμενοι είχαν το δικαίωμα να σπάσουν το συμβόλαιό τους και να πιάσουν αμέσως δουλειά αλλού. H E22 αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα λόγω του διπλού ρύγχους της, και οι φήμες κάνουν λόγο για διαφορετική τοποθέτηση των μερών της κινητήριας μονάδας από τις άλλες ομάδες της Renault. Ωστόσο, η Lotus ήταν η μοναδική ομάδα που δεν πρόλαβε να έχει έτοιμο το μονοθέσιό της για το πρώτο τεστ στη Χερέθ. H συμφωνία πώλησης του 35% της ομάδας στην Quantum Motorsports ναυάγησε, αλλά η Genii παραχώρησε το 10% της Lotus στη ρωσική εταιρεία κατασκευής smartphone, Yota. Ο 64χρονος Ολιβιέ Κεσνέλ, πρώην διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος των Citroen και Peugeot και πρώην συνεργάτης του προέδρου της FIA, Ζαν Τοντ, στην τελευταία, στις αρχές της δεκαετίας του ’80 αναμένεται να αναλάβει τη διεύθυνση της Lotus.

ΜcLaren-Mercedes
20 Κέβιν Μάγκνουσεν (DEN)/21

22 Τζένσον Μπάτον (GBR)/34

Το 2013 ήταν η πρώτη σεζόν χωρίς βάθρο στην ιστορία της McLaren από το 1980, που ο Ρον Ντένις ανέλαβε τη διοίκησή της. Συνεπώς, ο Μάρτιν Γουίτμαρς αποτελεί πλέον παρελθόν για την ομάδα, έπειτα από 24 χρόνια θητείας σε αυτήν. Ο Ντένις ανέλαβε το ρόλο του CEO του ομίλου και προσελήφθη ο Ερίκ Μπουγιέ (από τη Lotus) στο ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή. Μέχρι να προσληφθεί και CEO του αγωνιστικού τμήματος (μεταξύ Ντένις και Μπουγιέ στην ιεραρχία), τα καθήκοντα αυτά καλύπτει ο Τζόναθαν Νιλ… Επιπλέον, ο επικεφαλής αεροδυναμικής, Μάρσιν Μπουντκόφσκι, αποχώρησε από την ομάδα. Η McLaren περιμένει την επιστροφή του Πίτερ Προδρόμου, αν και κυκλοφόρησαν φήμες ότι η Red Bull προσπαθεί να τον διατηρήσει στις τάξεις της… Στην παρουσίαση, το όνομα «ΜΡ4-29» βρισκόταν στη θέση βασικού σπόνσορα. Οι φήμες λένε ότι η McLaren μάχεται με τη Lotus για το ποιος θα εξασφαλίσει ως σπόνσορα τη Sony(;). Τα πρώτα φετινά δείγματα ήταν θετικά και η McLaren αναμένεται να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις.

Force India-Mercedes
11 Σέρτζιο Πέρεζ (MEX)/24

27 Νίκο Χούλκενμπεργκ (DEU)/26

Η μάχη στο δεύτερο μισό του grid αναμένεται σκληρή φέτος, και ο κινητήρας Mercedes σίγουρα θα βοηθήσει τη Force India στα αρχικά στάδια του πρωταθλήματος. Έπειτα από ένα χρόνο στη Sauber, ο Χούλκενμπεργκ επέστρεψε στη Force India. Ο Βιτζάι Μάλια δήλωσε ότι προσέγγισε τον Γερμανό οδηγό προτείνοντάς του πίσω τη θέση που άφησε από το δεύτερο κιόλας GP του 2013. Έπειτα από τρεις σεζόν με τον Πολ Ντι Ρέστα, η ομάδα αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία της με τον Σκοτσέζο (που επέστρεψε στο DTM), και προτίμησε τον Σέρτζιο Πέρεζ, που είδε την πόρτα της εξόδου από τη McLaren έπειτα από μόλις μία σεζόν στο Γουόκινγκ. Η VJM07 διαθέτει αρκετά μικρό μεταξόνιο, γεγονός που αναμένεται να την κάνει πιο «ευκίνητη» σε αργά τμήματα της πίστας, αλλά επιβαρύνει την αεροδυναμική απόδοση, καθώς οι στροβιλισμοί που παράγονται από τους εμπρός τροχούς δεν είναι αρκετά απομακρυσμένοι από το σώμα του μονοθεσίου. Η ομάδα θα χρησιμοποιεί φέτος κιβώτιο της Mercedes, και όχι της McLaren.

Sauber-Ferrari

21 Εστέμπαν Γκουτιέρεζ (MEX)/22
99 Έιντριαν Σούτιλ (DEU)/31

Ίσως η ομάδα… αποθυμήσει το ταλέντο του Χούλκενμπεργκ φέτος. Η επιλογή του Σούτιλ ήταν λογική, δεδομένου ότι παρέχει ένα ζευγάρι έμπειρα χέρια επάνω στο οποίο θέλει να βασιστεί η ομάδα, και φέρνει μαζί του χρήματα από προσωπικό σπόνσορα. Ωστόσο, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ο Γερμανός θα οδηγήσει για άλλη ομάδα, πέραν της Force India. Ο Γκουτιέρεζ έδειξε κάποια καλά σημάδια στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν, αλλά θα πρέπει να κάνει περισσότερα αν θέλει να αποδείξει ότι δε βρίσκεται εκεί μόνο λόγω των χρημάτων του Κάρλος Σλιμ. Ενδεικτικό ίσως της οικονομικής κατάστασης της Sauber είναι το γεγονός ότι προσέλαβε για οδηγό δοκιμών τον Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε, που επίσης φέρνει χρήματα από προσωπικό σπόνσορα, ενώ διαθέτει ήδη το τρίπτυχο εταιρειών από τη Ρωσία που υποστηρίζουν τον νεαρό Σεργκέι Σιρότκιν, τον οποίο «εκπαιδεύει» η ελβετική ομάδα για… μελλοντική χρήση. Σημαντική ήταν για τη Sauber και η απώλεια του Ματ Μόρις (πρώην επικεφαλής σχεδιαστής), που εργάζεται πλέον στη McLaren.

Toro Rosso-Renault
25 Ζαν-Ερίκ Βερνιέ (FRA)/23

26 Ντανιίλ Κβιάτ (RUS)/19

Η Toro Rosso μετέβη φέτος στο στρατόπεδο της Renault όσον αφορά την προμήθεια κινητήριων μονάδων, για να χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη του κιβωτίου της Red Bull. Το περίβλημα, όμως, του κιβωτίου (που καθορίζει και τη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης) σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στη Φαέντσα. H STR9 είναι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας που δημιουργήθηκε εξαρχής υπό την τεχνική ηγεσία του Τζέιμς Κι και παρουσιάζει επιθετικό σχεδιασμό, ωστόσο λίγο μετά την παρουσίασή της η Toro Rosso διέκοψε τη συνεργασία με τον επικεφαλής σχεδιαστή της, Λούκα Φουρμπάτο. O Βερνιέ είχε απογοητευτεί αρκετά όταν πέρυσι η Red Bull επέλεξε τον Ρικάρντο, και όχι αυτόν, αλλά τώρα δηλώνει ότι το ξεπέρασε. Φέτος θα κληθεί να αποτελέσει τον οδηγό-ηγέτη της Toro Rosso, δεδομένης της έλλειψης εμπειρίας του team mate του. O Ρώσος Ντανιίλ Κβιάτ, πρωταθλητής πέρυσι στo GP3, είναι αδιαμφισβήτητα γρήγορος, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι η Red Bull τον ρίχνει στα βαθιά πολύ γρήγορα, με κίνδυνο να τον «κάψει».

Williams-Mercedes
19 Φελίπε Μάσα (BRA)/32

77 Βάλτερι Μπότας (FIN)/24

Μετά το απογοητευτικό 2013, η ανέλιξη αποτελεί μονόδρομο για την πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα, που αντιμετώπιζε δυσκολίες να αποδεχθεί ότι δεν είναι πια η υπερδύναμη του περελθόντος, όπως σημειώνουν αποχωρήσαντες τεχνικοί. Η έλευση του Πατ Σίμοντς στο τεχνικό τμήμα έχει ήδη επιφέρει αλλαγή τρόπου σκέψης καθώς και αποτελέσματα, σε συνδυασμό με αρκετές προσλήψεις τεχνικών. Η αναδιάρθρωση του τεχνικού τμήματος βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, και η ομάδα δεν έχει επιλύσει όλα τα περυσινά προβλήματα στο φετινό μονοθέσιο. Για αυτόν το λόγο, αντιμετωπίζει τη φετινή σεζόν ως μεταβατική. Η Williams φαίνεται να έχει ήδη επιβραβευθεί για την απόφασή της να μεταβεί από το στρατόπεδο της Renault σε αυτό της Mercedes, όσον αφορά την προμήθεια κινητήριων μονάδων. Η ομάδα έχει εξασφαλίσει για βασικό σπόνσορα τη Martini, καθώς επίσης τη βραζιλιάνικη πετρελαϊκή εταιρεία Petrobras. Η αλλαγή περιβάλλοντος ίσως κάνει καλό στον Μάσα, ενώ περιμένουμε να δούμε πιο συχνές εκλάμψεις ταχύτητας από τον Μπότας.

Marussia-Ferrari

4 Μαξ Τσίλτον (GBR)/22
17 Ζουλ Μπιάνκι (FRA)/24

Το γεγονός ότι η ομάδα κατάφερε να κατεβάσει το καινούργιο της μονοθέσιο στο πρώτο χειμερινό τεστ στη Χερέθ ήταν επίτευγμα από μόνο του. H Marussia ελπίζει να πλησιάσει τις εδραιωμένες ομάδες με τη λιτή MR03, ωστόσο οι φετινοί κανονισμοί προβλέπεται ότι θα μεγαλώσουν τις διαφορές απόδοσης μεταξύ των ομάδων, ανάλογα με τις οικονομικές τους δυνατότητες. Η απουσία του Πατ Σίμοντς είναι σίγουρο ότι έχει γίνει ήδη αισθητή στο τεχνικό τμήμα, αλλά συνεχίζεται η πολύτιμη συνεργασία με τη McLaren, που εξασφαλίζει πρόσβαση σε αεροδυναμική σήραγγα. H Marussia διατήρησε το ίδιο οδηγικό δίδυμο. Η επιλογή του Μπιάνκι ήταν λογική, δεδομένων των καλών περυσινών επιδόσεών του, αλλά και του γεγονότος ότι αποτελεί μέλος της ακαδημίας νέων οδηγών της Ferrari, η οποία προμηθεύει το κινητήριο σύνολο στην ομάδα – σαφής βελτίωση από τον V8 της Cosworth και το κιβώτιο της Xtrac. Διατηρήθηκε και ο Τσίλτον, παρ’ ότι ήταν αρκετά αργός σε πολλές περιπτώσεις πέρυσι. Διαθέτει, όμως, και πολύ γενναιόδωρους σπόνσορες…

Caterham-Renault
9 Μάρκους Έρικσον (SWE)/23

10 Καμούι Κομπαγιάσι (JPN)/27

Ο Μαλαισιανός ιδιοκτήτης της Caterham, Τόνι Φερνάντες, προειδοποίησε ότι, αν η ομάδα δεν καταφέρει και φέτος να απειλήσει τις προπορευόμενες, το 2014 μάλλον θα αποτελέσει την τελευταία σεζόν της στην F1… Η Caterham διαθέτει το πιο άσχημο μονοθέσιο του grid, αφού το ρύγχος μοιάζει με κακή συγκόλληση μεταξύ περυσινών και φετινών κανονισμών. Η CT05 διαθέτει (όπως και η Ferrari) pullrod εμπρός ανάρτηση, ενώ τα ψυγεία είναι εξαιρετικά ογκώδη, προς βέλτιστη απαγωγή θερμότητας του κινητήρα της Renault – που συνδυάζεται με το κιβώτιο της Red Bull. Παρελθόν αποτελεί για την Caterham ο μέχρι πρότινος CEO, Ριάντ Ασμάτ. Εντελώς καινούργιο είναι το οδηγικό δίδυμο. Ενθαρρυντικό σημάδι η πρόσληψη του Κομπαγιάσι, που επιστρέφει στην F1 έπειτα από μια σεζόν απουσίας. Ο Ιάπωνας θα δώσει στην Caterham το ζευγάρι έμπιστα χέρια που έλειπε πέρυσι. Ο Κοβαλάινεν έχασε την ευκαιρία, λόγω των κακών περυσινών εμφανίσεων με τη Lotus. Ο rookie Μάρκους Έρικσον δεν έχει εντυπωσιάσει στα χρόνια του στο GP2…

Ημερολόγιο αγώνων F1 2014
16/03 GP Αυστραλίας

30/03 GP Μαλαισίας
06/04 GP Μπαχρέιν

20/04 GP Κίνας

11/05 GP Ισπανίας

25/05 GP Μονακό

08/06 GP Καναδά

22/06 GP Αυστρίας

06/07 GP Μ. Βρετανίας

20/07 GP Γερμανίας

27/07 GP Ουγγαρίας

24/08 GP Βελγίου

07/09 GP Ιταλίας

21/09 GP Σιγκαπούρης

05/10 GP Ιαπωνίας

12/10 GP Ρωσίας

02/11 GP ΗΠΑ

09/11 GP Βραζιλίας

23/11 GP Άμπου Ντάμπι

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ