Ο Max Verstappen κέρδισε τον καλύτερο αγώνα της χρονιάς, ο Sebastian Vettel πήρε ένα εξαιρετικό βάθρο, και ο Danill Kvyat χάρισε στην Toro Rosso το καλύτερό της αποτέλεσμα από το 2008. Κι έγιναν όλα.
H καταρρακτώδης βροχή που έπεφτε στην πίστα από το πρωί έκανε δύσκολα τα πράγματα για τους οδηγούς, που εκκίνησαν τον αγώνα με τα full wet ελαστικά. Ο αγώνας ξεκίνησε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να γίνουν ορισμένα formation laps ώστε να καθαρίσει η πίστα από το πολύ νερό. Σύμφωνα με τον κανονισμό, όμως, οι γύροι αφαιρέθηκαν από τους 67 του Grand Prix, πέφτοντας στους 64.
Παράλληλα, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να γίνει κανονική, στατική εκκίνηση, όπως επιτρέπει ο κανονισμός.
Στην εκκίνηση, ο Hamilton έφυγε εξαιρετικά, με τον Verstappen να ακολουθεί την αντίστροφη διαδρομή, μην έχοντας καθόλου πρόσφυση. Ο Raikkonen έκανε το απόλυτο και ανέβηκε 3ος, ενώ ο Vettel πίσω κέρδισε 6 θέσεις πριν τη συμπλήρωση ενός γύρου, ενώ και ο Leclerc κατάφερε να ανέβει 6ος.
Ο Ολλανδός κατάφερε να περάσει τον Raikkonen στον 2ο γύρο, κι ανέβηκε 3ος.
Ταυτόχρονα, ο Perez είχε τετακέ μετά την Κ11, και αμέσως βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να αφαιρεθεί το μονοθέσιο.
Την ευκαιρία αυτή εκμεταλλεύτηκε σχεδόν όλο το grid για να αλλάξει σε ενδιάμεση γόμα, που ταίριαζε περισσότερο στις συνθήκες.
Η δράση συνεχίστηκε στον 5ο γύρο, και ο Bottas πέρασε τον Magnussen που είχε ανέβει 2ος γιατί δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Ο Verstappen έκανε το ίδιο λίγα μέτρα μετά, και έναν γύρο μετά ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος, όμως, ήταν υπό εξέταση για μη ασφαλή έξοδο από τα pits, αφού παραλίγο να χτυπήσει με τον Grosjean. Τελικά, η FIA επέβαλε πρόστιμο στην ομάδα.
Ο Hulkenberg είχε ανέβει 5ος από το πουθενά, και πίεζε τον Leclerc για την 4η θέση.
Ο Vettel είχε καταφέρει να αναρριχηθεί στην 8η θέση, και πλησίαζε πολύ γρήγορα τους Raikkonen-Magnussen. Τον Δανό τον πέρασε γρήγορα, και αμέσως εκείνος μπήκε στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα στον 9ο γύρο.
Ο Φινλανδός της Alfa Romeo, όμως, ήταν εξαιρετικός, είχε ρυθμό σαφώς καλύτερο του πρώην teammate του και έμενε μπροστά του, με διαφορά 3 δευτερολέπτων.
Μέχρι τον 13ο γύρο, η πίστα στέγνωνε συνέχεια γύρο με τον γύρο, αλλά κανείς δεν επέλεγε να πάει ακόμα στα slicks, αφού τα ραντάρ έδειχναν νέο κύμα βροχής στα επόμενα λεπτά.
Δύο γύρους μετά, ο κινητήρας του Ricciardo «έσκασε» και οδήγησε τον Αυστραλό σε εγκατάλειψη. Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τέθηκε σε ισχύ, για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο.
Αυτήν την ευκαιρία εκμεταλλεύτηκαν οι Leclerc και Hulkenberg, που έβαλαν νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών.
Όταν ο αγώνας επέστρεψε στην κανονική ροή του και το DRS ενεργοποιήθηκε, ο Verstappen προσπάθησε να περάσει τον Bottas για την 2η θέση, ανεπιτυχώς.
Παράλληλα, ο Leclerc ήταν 3 δευτερόλεπτα ταχύτερος όλων με τα φρέσκα ελαστικά, στους πρώτους γύρους τους. Πίσω του, Hulkenberg και Raikkonen έδιναν μάχη, με τον Γερμανό να την κερδίζει.
Στον 21ο γύρο άρχισε και πάλι να βρέχει, και εκεί ξεκίναγε η σπαζοκεφαλιά για τα επόμενα ελαστικά που θα έβαζαν οι οδηγοί. Ο Magnussen, πάντως, πήρε την απόφαση βάλει τη μαλακή γόμα. Το ίδιο έκανε και ο Vettel, δύο γύρους μετά, επιστρέφοντας στην πίστα στην 11η θέση.
Ο Verstappen μπήκε στον 26ο γύρο, και έβαλε τη μέση γόμα. Η πίστα ήταν βρεγμένη μόνο στο τελευταίο κομμάτι, στις τελευταίες στροφές, και αυτό ευνοούσε την χρήση σλικ ελαστικών. Τον ακολούθησε έναν γύρο μετά ο Bottas, κι αυτός με τη μέση. Ο Ολλανδός θα μπορούσε να περάσει μπροστά, αν δεν είχε τετακέ στην προτελευταία στροφή. Έμεινε 1,5 δλ. πίσω.
Ο Norris οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη με θέμα στον κινητήρα, και ο Leclerc μπήκε στα pits, έβαλε τη μαλακή, αλλά δεν έμεινε για πολύ στον αγώνα: στην τελευταία στροφή, έχασε τον έλεγχο, βρέθηκε στις μπαριέρες και κόλλησε στην αμμποπαγίδα. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε άμεσα, και ο teammate του έβαλε την ενδιάμεση γόμα.
Το δράμα, όμως, δεν τελείωσε ακόμα. Ο Hamilton είχε παρόμοιο συμβάν, έσπασε την εμπρός πτέρυγά του, αλλά κατάφερε να μπει στα pits – στα οποία, βέβαια, εισήλθε αντικανονικά, και τέθηκε υπό εξέταση για αυτό. Έχασε πάρα πολύ χρόνο μέσα και έπεσε 5ος.
Μετά τα pits, ο Verstappen προηγείτο, ο Hulkenberg τον ακολουθούσε στη 2η θέση, και ο Bottas έκλεινε την τριάδα. Το τρομερό ήταν πως ο Albon είχε καταφέρει με όλο αυτό το χάος να ανέβει 4ος.
Στον 34ο γύρο, το SC επέστρεψε στα pits, και ο Verstappen άρχισε να χτίζει ήδη διαφορά από τον Hulkenberg. Την ίδια ώρα, οι αγωνοδίκες έδιναν 5 δευτερόλεπτα ποινή στον Hamilton.
Ο Βρετανός κατάφερε να περάσει τον Albon (αλλά και πάλι ήταν υπό εξέταση γιατί κινήθηκε υπέρ το δέον αργά υπό καθεστώς SC), ενώ ο Bottas πίεζε τον Hulkenberg για την 2η θέση, και τον προσπέρασε στον 37ο γύρο.
Ο Hamilton ανέβηκε 3ος λίγο μετά, και ο Hulkenberg έπεσε εκτός βάθρου.
Πιο πίσω, ο Gasly ήταν κολλημένος πίσω από τον Vettel, με τον Γερμανό να μην έχει ρυθμό.
Κι ενώ όλα κυλούσαν ομαλά, ο Hulkenberg ήταν το νέο θύμα της τελευταίας στροφής. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα για ακόμα μία φορά.
Ο Verstappen μπήκε για νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, και έμεινε πρώτος.
Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 45ο γύρο, και ο Verstappen παρέμεινε πρώτος. Πίσω, ο Vettel, που είχε χάσει χρόνο στη δική του αλλαγή, πέρασε τον Giovinazzi και μετά τον Albon, που έκανε λάθος κι έχασε θέσεις.
Την ίδια στιγμή, ο Verstappen μαζί με τον Bottas μπήκαν μέσα για τα σλικ και τη μαλακή γόμα, κι ενάν γύρο μετά τους ακολούθησε ο Hamilton. Μετά από αυτά τα stops, ο Verstappen ήταν πρώτος, ο Stroll ήταν 2ος (έχοντας βάλει τα σλικ πριν απ’ όλους), ο Kvyat 3ος, ενώ ο Hamilton εξέτισε την ποινή του και έπεσε 12ος.
Ο Kvyat πίεζε τον Stroll για την 2η θέση, και τα κατάφερε. Πίσω τους, όμως, ήταν ο Bottas, που συνεχώς μείωνε τη διαφορά του.
Η έτερη Mercedes του Hamilton έκανε ακόμη ένα λάθος και έπεφτε ακόαμ πιο πίσω.
Ο Bottas, όμως, «πέταγε» πίσω από τον Stroll, ενώ ο Sainz ήτνα πίσω τους και καραδοκούσε.
Ωστόσο, ούτε αυτός έμεινε μακριά από το λάθος και την εγκατάλειψη. Έκανε λάθος στην Κ1 και εγκατέλειψε με ζημιές στο εμπρός μέρος.
Μετά από ακόμα μία έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ο αγώνας συνεχίστηκε στον 59ο γύρο. Ο Vettel πέρασε γρήγορα 4ος, αφήνοντας πίσω του τον Sainz. Πλέον, κοίταζε τον Stroll για το βάθρο. Τα κατάφερε έναν γύρο μετά, κι ανέβηκε από 20ος, 3ος. Αμέσως έπραξε το ίδιο και για τον Kvyat, και πλέον πήγαινε για τη 2η θέση.
Ο αγώνας τελείωσε με τον Ρώσο στο βάθρο, με τον Vettel από το τέλος του grid να παίρνει 18 βαθμούς, αλλά ο Max Verstappen ήταν ο θριαμβευτής, σε έναν αγώνα που τον βάζει πλέον ξεκάθαρα στη μάχη ακόμα και για τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία.
Επόμενο GP, το τελευταίο πριν το θερινό διάλειμμα, στην Ουγγαρία (2-4 Αυγούστου)._Δ.Μ.
Η βαθμολογία των οδηγών
1. L. Hamilton 225 2. V. Bottas 184 3. M. Verstappen 162 4. S. Vettel 141 5. C. Leclerc 120 6. P. Gasly 55 7. C. Sainz 48 8. D. Kvyat 27 9. K. Raikkonen 25 10. L. Norris 22 11. D. Ricciardo 22 12. L. Stroll 18 13. K. Magnussen 18 14. N. Hulkenberg 17 15. A. Albon 15 16. S. Perez 13 17. R. Grosjean 8 18. A. Giovinazzi 1 19. R. Kubica 1 20. G. Russell 0
H βαθμολογία των κατασκευαστών
1. Mercedes 409 2. Ferrari 261 3. Red Bull 217 4. McLaren 70 5. Toro Rosso 42 6. Renault 39 7. Racing Point 31 8. Haas 26 9. Alfa Romeo 26 10. Williams 1
Update: Όπως αποφάσισαν οι αγωνοδίκες, οι δύο πιλότοι της Alfa Romeo (Raikkonen, Giovinazzi) χρησιμοποίησαν τον συμπλέκτη εν είδει traction control υπό τις βρόχινες συνθήκες και έτσι τιμωρήθηκαν με ποινή 30 δλ. μετά το πέρας του αγώνα. Ως εκ τούτου, οι Hamilton-Kubica προήχθησαν στις θέσεις 9 και 10, αντίστοιχα.