top icon
Αγώνες

F1: Γόμες ελαστικών πρώτων GP και παρασκήνιο

Η Bridgestone ανακοίνωσε τις γόμες που θα έχει διαθέσιμες για τις ομάδες στους πρώτους αγώνες της σεζόν.

Η Bridgestone ανακοίνωσε τις γόμες που θα έχει διαθέσιμες για τις ομάδες στους πρώτους αγώνες της σεζόν.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρίας, οι διαθέσιμες γόμες στην Αυστραλία θα είναι πιο σκληρές, επειδή η πολύ μαλακή γόμα φθειρόταν πολύ γρήγορα στον περυσινό αγώνα της.
 
Οι υπόλοιπες γόμες παραμένουν οι ίδιες με πέρυσι, καθώς η Bridgestone έχει αποφασίσει να εφαρμόσει και πάλι τη στρατηγική πολλών περυσινών αγώνων, όπου οι δυο διαθέσιμες γόμες απείχαν δυο επίπεδα σκληρότητας μεταξύ τους.
 
Στο Μπαχρέιν, οι διαθέσιμες γόμες θα είναι η μαλακή και η μέση.
 
Στην Αυστραλία, οι διαθέσιμες γόμες θα είναι η μαλακή και η σκληρή.
 
Στη Μαλαισία, οι διαθέσιμες γόμες θα είναι η μαλακή και η μέση.
 
Υπενθυμίζουμε ότι στα φετινά ελαστικά, είναι διαφορετικός ο σκελετός και στους δυο άξονες, επειδή το πέλμα των εμπρός έχει μικρότερο πλάτος, ενώ τα πίσω είναι ενισχυμένα για να ανθίστανται στο αυξημένο βάρος των μονοθεσίων. Επίσης, όλες οι γόμες είναι διαφορετικές, όντας πιο σκληρές, επίσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου βάρους, λόγω του διπλάσιας χωρητικότητας ρεζερβουάρ καυσίμου. Επίσης, τα ελαστικά είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αναπτύσσουν την ιδανική θερμοκρασία τους ταχύτερα από την προηγούμενη γενιά της Bridgestone. Τα ενδιάμεσα ελαστικά είναι επίσης πιο στενά στον εμπρός άξονα, ενώ αυτά της βροχής είναι τα ίδια με του 2009, αλλά τοποθετημένα επάνω σε μικρότερου πλάτους ζάντες.
 
O τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael, δήλωσε ότι πολλές ομάδες δοκίμαζαν πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις για να προσαρμόσουν τα μονοθέσιά τους στις καινούργιες απαιτήσεις των ελαστικών: κατανομές βαρών, αεροδυναμικό ζύγισμα, γωνίες κάμπερ… Ο Αυστραλός πιστεύει ότι η εξερεύνηση των καινούργιων ελαστικών είναι πολύ ενδιαφέρον τομέας φέτος.
 
Οι ομάδες θα έχουν έναν επιπλέον πονοκέφαλο στα αγωνιστικά σαββατοκύριακα, καθώς κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 11 σετ ελαστικών (5 μαλακής γόμας, 6 σκληρής) και όχι 14, όπως συνέβαινε πέρυσι.
 
Στο παρασκήνιο τώρα, όσον αφορά τον προμηθευτή ελαστικών στη Formula 1 στο μέλλον, ενδέχεται να υπάρξει ανατροπή των μέχρι στιγμής δεδομένων. Η Bridgestone ανακοίνωσε στα τέλη του περυσινού έτους την αποχώρησή της από τη Formula 1 έπειτα από τη φετινή σεζόν. Η FIA διεξήγαγε διαγωνισμό για να βρει αντικαταστάτη της ιαπωνικής εταιρίας. Οι κορεάτικες Kumho και Hankook ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της FIA και αναμενόταν να ανακοινωθεί η τελική επιλογή στις 22 Ιανουαρίου, κάτι που δε συνέβη ποτέ, καθώς η Διεθνής Ομοσπονδία απογοητεύτηκε από το μικρό budget που είχαν αμφότερες οι εταιρίες κατασκευής ελαστικών. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Bridgestone επενδύει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στη Formula 1, για αυτό και ανακοίνωσε την αποχώρησή της, καθώς η οικονομική κρίση έκανε το κόστος δυσβάσταχτο. Η FIA έχει προσπαθήσει ήδη να μειώσει τα έξοδα της Bridgestone, με τη μείωση του αριθμού διαθέσιμων σετ ελαστικών ανά οδηγό στα αγωνιστικά σαββατοκύριακα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, FIA και FOTA (σύνδεσμος των ομάδων), παρακάλεσαν τη Bridgestone να μην αποχωρήσει από το σπορ και προσπαθούν να βρουν τρόπους να μειώσουν τα έξοδά της για να πετύχουν το σκοπό τους. Η Bridgestone υποσχέθηκε να επανεξετάσει την προσέγγισή της, αν και η επίσημη γραμμή της είναι ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει από την περυσινή ανακοίνωση αποχώρησης. Ίδωμεν…
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ