Ο δρόμος απλώνεται μπροστά μας κλειστός στην κυκλοφορία και με τον Λ. Σωτήρχο στα πηδάλια συγκρίνουμε τις επιδόσεις του Megane R.S. απέναντι στους αντίζηλούς του!
Φυσικά, επειδή δεν πρόκειται για πίστα, προηγήθηκαν η αναγνώριση της διαδρομής και η δημιουργία σημειώσεων, ώστε να καθοδηγήσουμε το Λευτέρη Σωτήρχο από το δεξί μπάκετ. Διαδικασία ιδιαίτερα ευχάριστη, πόσο μάλλον όταν σου δίνεται η ευκαιρία να «δουλέψεις» με τον κορυφαίο αυτήν τη στιγμή Έλληνα ασφάλτινο οδηγό. Όλα έτοιμα, λοιπόν, και μετά τις απαραίτητες άδειες, αφού βέβαια επιστρατεύτηκε σχεδόν όλη η συντακτική ομάδα του περιοδικού για να βοηθήσει στη διεξαγωγή του εγχειρήματος, βάλαμε κράνος και πήραμε θέση μάχης!
[[PAGEBREAK]]
Εφοδιασμένο με μπλοκέ διαφορικό, το Focus RS μοιάζει φτιαγμένο για αυτού του είδους τις διαδρομές. Ο υψηλός δείκτης πρόσφυσης βοηθά, αν και η υπερβολική ισχύς στους εμπρός τροχούς παίζει το ρόλο της με το χρονόμετρο ανά χείρας. Ωστόσο, σε τέτοιες διαδρομές βγάζει ένα διαφορετικό και πιο φιλικό(!) σε σχέση με το Megane χαρακτήρα, λόγω του προοδευτικότερου σε αντιδράσεις πίσω μέρους. «Το μπροστινό σύστημα είναι εξαιρετικό, αφού παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ σε αυτού του είδους τις διαδρομές, με καλή πρόσφυση, έχει και φιλικές αντιδράσεις. Στα κλειστά κομμάτια το μπλοκέ διαφορικό δουλεύει αρκετά ικανοποιητικά, ενώ προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση και στα πατημένα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι βοηθάει όταν έχεις πατημένο το γκάζι, χωρίς να επεμβαίνει όμως στην αντίθετη περίπτωση. Ουσιαστικά, αυτή είναι και η σωστή λειτουργία του μπλοκέ». Η αλήθεια είναι ότι το Focus έδειχνε ένα διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που είχαμε συνηθίσει. Το «τέρας» που σε γλιστερό οδόστρωμα απασχολεί με την ισχύ του προσαρμόστηκε εύκολα στη συγκεκριμένη διαδρομή, όντας φιλικό και μακριά από απότομες αντιδράσεις. «Είναι φιλικό, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό» είπε ο Λευτέρης, συνεχίζοντας: «Ο λόγος είναι ότι ξέρεις ανά πάσα στιγμή ποιες θα είναι οι αντιδράσεις του. Δεν είναι άτσαλο, και ίσως σε αυτό να βοηθούν και τα διευρυμένα μετατρόχια. Μπορείς να το τοποθετήσεις πριν από τη στροφή, και δε θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ δεν πρόκειται να σε τρομάξει. Αυτό που δεν ενθουσιάζει είναι η αίσθηση των φρένων, που δε βοηθούν ώστε να βρεις ακριβώς το ιδανικό σημείο φρεναρίσματος, οπότε χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο και εξοικείωση, λόγω του πολύ ισχυρού κινητήρα». Με τον υπέροχο ήχο, θα συμπληρώσουμε…
VW Scirocco R: Παντός εδάφους!
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο | Megane R.S. | Focus RS | Scirocco R |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.998 | 2.522 | 1.984 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 250/5.500 | 305/6.500 | 265/6.000 |
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) | 34,7/3.000 | 44,9/2.300 | 35,7/2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,2 | 6,0 | 6,4 |
0-400 μ. (δλ.) | 14,5 | 13,6 | 14,3 |
0-1.000 μ. (δλ.) | 26,4 | 25,8 | 25,7 |
50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) | 2,7 | 2,4 | 2,4 |
80-110 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | 3,8 | 2,8 | 3,1 |
120-140 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) | 3,7 | 3,0 | 3,0 |
120-140 χλμ./ώρα με 6η (δλ.) | 4,7 | 3,2 | 3,8 |
120-0 χλμ./ώρα (μ.) | 55,8 | 54,8 | 56,1 |