top icon
Αγώνες

WRC: Στη χώρα του ταγκό!

Ο θίασος του WRC βρίσκεται στη χώρα της Αργεντινής, για το δεύτερο υπερατλαντικό ταξίδι της χρονιάς μετά το Μεξικό, στον αγώνα που συγκεντρώνει περισσότερο κόσμο στις ειδικές από οποιονδήποτε άλλο στο θεσμό.

Μετά την Πορτογαλία, ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ταξιδεύει στην Αργεντινή για την πέμπτη συνάντηση της χρονιάς. Μετά τους χωμάτινους αγώνες σε Μεξικό και Πορτογαλία, οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα αγωνιστούν σε παρόμοιες επιφάνειες, σε έναν από τους πλέον απαιτητικούς και τεχνικούς αγώνες του Πρωταθλήματος. Στο παρελθόν, το WRC έχει περάσει σε αρκετές περιπτώσεις στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αλλά χωρίς μεγάλη επιτυχία. Μοναδική εξαίρεση, αποτελεί το Ράλλυ της Αργεντινής, το οποίο εκτός από τις εξαιρετικές ειδικές διαδρομές και το μοναδικό τοπίο, ξεχωρίζει για το ενδιαφέρον του κόσμου. Οι θεατές πλημμυρίζουν κάθε χρόνο τις ε.δ., ενώ με το ενθουσιασμό που τους διακρίνει προσφέρουν ένα μοναδικό χρώμα στον αγώνα που δεν συναντάς σε κανέναν άλλο. Στην Αργεντινή, οι οδηγοί συναντούν γρήγορες και με μαλακό χώμα ειδικές διαδρομές, όπως και πιο σκληρά κομμάτια όπου και πρέπει να προστατεύσουν το αυτοκίνητο. Παράλληλα, δύο ακόμα στοιχεία τον καθιστούν μοναδικό σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο, και συγκεκριμένα το γεγονός ότι περιλαμβάνει τα περισσότερα περάσματα από νερά (water splashes), όπως και κάποιες ε.δ. που πραγματοποιούνται σε μεγάλο υψόμετρο, μεγαλύτερο ακόμα και από ότι στο Μεξικό. Αυτό έχει τα γνωστά αποτελέσματα με τη μειωμένη ισχύ του κινητήρα, λόγω της χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης.

Ο αγώνας έχει, όπως τα τελευταία 30 χρόνια, επίκεντρο την πόλη της Cordoba. Σε σχέση με πέρσι, η σχεδίαση του έχει πολύ μικρές διαφορές. Οι πέντε από τις επτά συνολικά ειδικές που θα χρησιμοποιηθούν συνολικά και από τις οποίες τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές, ήταν ακριβώς ίδιες το 2013. Την σημαντικότερη και μεγαλύτερη αλλαγή, τη συναντάμε την τελευταία ημέρα του αγώνα, με την τέλεση της κλασσικής ε.δ. “Giulio Cesare”, που επανέρχεται για πρώτη φορά μετά από το 2002. Κάθε ένα από τα τρία σκέλη, εξελίσσεται σε διαφορετική περιοχή, κάτι που μεταφράζεται σε διαφορετικής φιλοσοφίας επιφάνειες. Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη το απόγευμα με την σούπερ ειδική των 6 χιλιομέτρων στην πόλη της Carlos Paz, στην οποία τα πληρώματα θα αγωνίζονται ανά δύο! Η συγκεκριμένη ε.δ. θα επαναληφθεί και το Σάββατο το βράδυ και θεωρείται μία από τις καλύτερες του είδους!

Την Παρασκευή η δράση ξεκινάει στην περιοχή της Punilla Valley και στα βουνά Sierras Chicas. Εκεί, θα έχουν να αντιμετωπίσουν την ειδική “μαμούθ” των 51.88 χιλιομέτρων, από την οποία μάλιστα θα περάσουν δύο φορές! Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη σε μήκος μέρα του αγώνα, περιλαμβάνοντας 164 αγωνιστικά χιλιόμετρα, μέσα από μόλις 4 ειδικές διαδρομές, νότια της Villa Carlos Paz, σε πιο γρήγορες και με καλό χώμα ειδικές! Η τελευταία ημέρα, θα μας ταξιδέψει σε πιο σκληρές επιφάνειες και στις πλέον διάσημες ειδικές του αγώνα που δεν είναι άλλες από τις El Condor και Giulio Cesare. Στενές, με σκληρό οδόστρωμα, είναι ιδιαίτερα τεχνικές και δεν συγχωρούν το παραμικρό λάθος. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι το δεύτερο πέρασμα από την El Condor θα χαρίσει βαθμούς στους οδηγούς των ομάδων, όντας και η Power Stage του αγώνα. Ο τερματισμός, θα πραγματοποιηθεί στην Carlos Paz μετά από 405 αγωνιστικά χιλιόμετρα και 14 ειδικές διαδρομές.

Σε αγωνιστικό επίπεδο, όπως είναι λογικό η Volkswagen είναι και πάλι το φαβορί για τη νίκη, και φυσικά με τον Sebastien Ogier. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχει κερδίσει τους τρεις από τους τέσσερις αγώνες μέχρι σήμερα, και σύμφωνα με τη λογική έχει πάρα πολλές πιθανότητες να σημειώσει ακόμα μία. Η σειρά εκκίνησης θα παίξει το ρόλο της στην εξέλιξη του αγώνα, όπως και σε κάθε χωμάτινο αγώνα του θεσμού, ενώ στην Αργεντινή πολλές φορές αντίστοιχα σημαντικό ρόλο παίζουν και οι καιρικές συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα είναι την Κυριακή σίγουρα διαφορετικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι ο νικητής! Την τελευταία οκταετία, ο Sebastien Loeb έχει κερδίσει σε όλες τις περιπτώσεις και με τον Γάλλο εννιά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στις πίστες του WTCC είναι δεδομένο ότι φέτος θα είναι διαφορετικός. Μάλιστα, όποιος και αν καταφέρει να επικρατήσει στο τέλος του αγώνα, θα είναι η πρώτη φορά που κερδίζει τον αγώνα! Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα στο Ράλλυ Αργεντινής που ξεκινάει σε λίγες μέρες._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Με τέσσερις νίκες σε τέσσερις αγώνες η VW ταξιδεύει στην Αργεντινή με στόχο να συνεχίσει το σερί των επιτυχιών. Η γερμανική ομάδα, είναι το λογικό φαβορί από ότι έχουμε δει στις προηγούμενες συναντήσεις του θεσμού μέχρι και σήμερα, και όλα δείχνουν ότι δύσκολα θα χάσει τη νίκη και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία της, η VW βρέθηκε για αρκετές ημέρες στη Σαρδηνία, όπου και οι τρεις οδηγοί της ομάδας οδήγησαν το Polo R WRC σε μία σειρά δοκιμών. Όπως είναι φυσιολογικό, ο Sebastien Ogier θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της γερμανικής ομάδας και θα προσπαθήσει να κάνει το τέσσερα στα πέντε. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, είχε φτάσει κοντά στη νίκη το 2011 και το 2013, αλλά ο Loeb είχε διαφορετική άποψη. Με τον συμπατριώτη του σε… άλλες πολιτείες, ο Ogier θα προσπαθήσει να κερδίσει, έχοντας να ξεπεράσει το εμπόδιο της σειράς εκκίνησης την πρώτη ημέρα. Ο Jari Matti Latvala από την πλευρά του, είχε καταφέρει να ανέβει στο πόντιουμ πέρσι, όντας και το πρώτο του βάθρο με την VW. Μετά την Πορτογαλία, ο Φινλανδός θέλει να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις και το σημαντικότερο στη ράμπα του τερματισμού. Μία ενδεχόμενη εγκατάλειψη θα είναι καταστροφική για τον ίδιο, και τις όποιες ελπίδες διατηρεί για τον τίτλο των Οδηγών. Στον αντίποδα, ο Andreas Mikkelsen με το Polo WRC της VW Motorsport II, θα προσπαθήσει να συλλέξει εμπειρίες, ενώ δεν είναι απίθανο οι άνθρωποι της ομάδας να του ζητήσουν να πιέσει λίγο παραπάνω. Ένας τερματισμός στην πρώτη πεντάδα, θα είναι επιτυχία για τον νεαρό Νορβηγό.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Στο Ράλλυ Αργεντινής, η Citroen έχει εξαιρετική παράδοση, την οποία και έχει δημιουργήσει φυσικά ο Sebastien Loeb, ενώ αν προσθέσουμε και αυτή του Carlos Sainz με την Xsara WRC το 2004, η γαλλική ομάδα μετράει εννιά νίκες τα τελευταία εννιά χρόνια! Το ερώτημα είναι αν μπορούν οι Mads Ostberg και Kris Meeke να δώσουν συνέχεια σε αυτό το σερί των επιτυχιών της ομάδας. Όπως η VW, έτσι και η Citroen πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα στη Σαρδηνία, έτσι ώστε οι οδηγοί της ομάδας να ρυθμίσουν το DS3 σύμφωνα με τις επιθυμίες και τα θέλω τους, αλλά και να δοκιμάσουν κάποιες νέες λύσεις, οι οποίες σύμφωνα με τους οδηγούς έχουν βελτιώσει την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Ο Mads Ostberg, εμφανίζεται καλύτερος μετά από κάθε εμφάνιση του με το DS3. Ο Νορβηγός, που έχει ανέβει δύο φορές φέτος στο βάθρο (Σουηδία και Πορτογαλία) εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος μετά την τελευταία σειρά δοκιμών με το DS3 και στόχος του είναι ένας ακόμα τερματισμός στο βάθρο. Όπως αναφέρει και ο ίδιος, έχει αρχίσει και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του Citroen, το οποίο απαιτεί λιγότερο υπερστροφικό στυλ οδήγησης σε σχέση με το Fiesta, έτσι ώστε να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητες του. Κάτι που ο Ostberg έχει αρχίσει να συνηθίσει και σκοπεύει να αποδείξει στις ειδικές διαδρομές. Αντίθετα, ο Kris Meeke μετά τα τελευταία ανεπιτυχή αποτελέσματα, προσπαθεί να αποβάλλει το άγχος από πάνω του. Ο Βρετανός είναι εμφανές ότι είναι αρκετά αγχωμένος φέτος, αφού με εξαίρεση την εξαιρετική του εμφάνιση στο Μόντε Κάρλο, έχει κάνει αρκετά λάθη στους υπόλοιπους αγώνες που έχουν στοιχίσει τόσο στον ίδιο, όσο και στην ομάδα του. Έχοντας ελάχιστη εμπειρία στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού έχει λάβει μέρος μόλις μία φορά στο παρελθόν και συγκεκριμένα το 2010 όταν προσμετρούσε στο IRC, o Μeeke είναι δεδομένο ότι έχει στόχο να φτάσει στον τερματισμό με οποιοδήποτε κόστος. Αν το καταφέρει στην πεντάδα, θα είναι επιτυχία για τον ίδιο.

Μ-SPORT WRT

Τα χαμόγελα έχουν επιστρέψει στο στρατόπεδο της M-Sport μετά το Ράλλυ Πορτογαλίας, ειδικά μετά την εμφάνιση του Mikko Hirvonen. Μετά από περισσότερο από έναν χρόνο μέτριων εμφανίσεων, που σκόρπισαν τον προβληματισμό αναφορικά με τις επιδόσεις του Φινλανδού πρώην διεκδικητή του τίτλου αρκετές χρονιές, επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις, αφού τερμάτισε δεύτερος διεκδικώντας μάλιστα τη νίκη από τον Ogier! Αυτό, δεν σημαίνει μόνο ότι ο Hirvonen οδήγησε εξαιρετικά, αλλά αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πόσο ανταγωνιστικό παραμένει το Fiesta WRC, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ομάδα-κατασκευαστή. Μάλιστα, μετά την Πορτογαλία και η M-Sport πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών, με στόχο την βελτίωση του Fiesta WRC σε αρκετούς τομείς! Ο Hirvonen στην Αργεντινή έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο τρεις φορές, κάτι που σημαίνει ότι διαθέτει σημαντική εμπειρία από τον αγώνα. Όπως είναι λογικό, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την ευνοϊκή για τον ίδιο σειρά εκκίνησης, και σύμφωνα με τον ίδιο το λιγότερο που θέλει να πετύχει είναι μία θέση στο βάθρο, κρυφοκοιτάζοντας μάλιστα και στην κορυφαία! Το ερώτημα είναι αν ο Φινλανδός θα έχει ανάλογη συνέχεια στην εμφάνιση του, αφού αν καταφέρει και στην Αργεντινή να είναι ανταγωνιστικός, είναι σίγουρα ένας από τους οδηγούς που μπορούν να αλλάξουν τις ισορροπίες. Ο Elfyn Evans από την πλευρά του, προετοιμάζεται για την πρώτη του συμμετοχή στην Αργεντινή, και όπως είναι λογικό δεν έχει μεγάλες προσδοκίες. Ο νεαρός Βρετανός, αυτό που θέλει είναι να τερματίσει και αν το καταφέρει στην πρώτη εξάδα θα είναι απόλυτα ευχαριστημένος τόσο ο ίδιος, όσο και ο επικεφαλής της ομάδας, Malcolm Wilson. Η M-Sport, ως συνήθως, θα έχει την ευθύνη προετοιμασίας του Ford Fiesta WRC με το οποίο θα αγωνιστεί ο Robert Kubica. Ο Πολωνός πρώην πιλότος της F1 είναι απογοητευμένος από τα τελευταία αποτελέσματα, ενώ δεν δίστασε να δηλώσει ότι είναι μία από τις πλέον δύσκολες αγωνιστικές περιόδους της καριέρας του! Στην Αργεντινή, είναι ξεκάθαρο ότι στόχος του είναι να “επιβιώσει”, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο ίδιος. Σίγουρα, αυτό δεν θα είναι εύκολο, αφού ο αγώνας της Αργεντινής φημίζεται για το γεγονός ότι δεν συγχωρεί τα λάθη.

HYUNDAI MOTORSPORT

Όλο και καλύτεροι! Οι Κορεάτες εμφανίζονται βελτιωμένοι μετά από κάθε αγώνα του WRC, και ειδικότερα μετά την Πορτογαλία που τα i20 WRC κέρδισαν τις πρώτες του ε.δ. στο θεσμό, η αισιοδοξία είναι διάχυτη στις τάξεις της ομάδας. Ο Thierry Neuville θα οδηγήσει όπως σε όλους τους αγώνες το πρώτο αυτοκίνητο της ομάδας, ενώ την τελευταία στιγμή ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport αποφάσισε να αλλάξει τον Juho Hanninen με τον Dani Sordo. Αρχικά, ο Φινλανδός είχε δηλωθεί στον αγώνα, αλλά οι εξαιρετικές επιδόσεις του Ισπανού στην Πορτογαλία, ο οποίος κέρδισε ειδικές και διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, ανάγκασε τον Γάλλο μάνατζερ να αλλάξει τους δύο οδηγούς μεταξύ τους. Ο Neuville πέρσι είχε τερματίσει στο βάθρο του αγώνα, πραγματοποιώντας πολύ καλές επιδόσεις με το Ford Fiesta WRC. Το ίδιο ισχύει όμως και για τον Dani Sordo, ο οποίος ανέβει δύο φορές στο βάθρο του αγώνα στο παρελθόν μετρώντας αρκετές συμμετοχές εκεί. Σε κάθε περίπτωση, οι άνθρωποι της ομάδας δηλώνουν ότι στόχος είναι ένας τερματισμός στην πρώτη εξάδα, και ουσιαστικά αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι η εξέλιξη του i20 WRC. Από την πλευρά μας θα συμπληρώσουμε ότι σίγουρα στην άκρη του μυαλού τους έχουν μία θέση στο βάθρο, απλά προτιμούν να κρατούν χαμηλούς τόνους. Τακτική που έχει αποδώσει μέχρι σήμερα.

Ράλλυ Αργεντινής
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 8 – 11 Μαίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1980
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 31
Συν. Μήκος: 1.571,14 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 14
Συν. Χλμ. Ειδικών: 405,10 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 3η – 5η Agua de Oro 1&2 (51,88 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 10η Fernet Branca SSS 1&2 (6,04 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2013: 88.64 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen DS3WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 1983 – 121,60 χλμ./ώρα Μίκολα-Χερτζ (Audi Quattro Sport A2)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 8, Μπιαζιόν 3, Μάκινεν 3, Σάινθ 3, Οριόλ 2, Κάνκουνεν 2
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 9, Lancia 6, Mitsubishi 3, Toyota 3
Βάθρο 201
3
1 Λεμπ-Ελενά (Citroen DS3 WRC)
2 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo R WRC)
3 Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo R WRC)
Συμμετοχές

Συνολικά: 40
Εργοστασιακές: 11
P1: –
WRC 2: 10
Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 10:00 μμ
SS1 Ferner Branca: 6
,04 χλμ. – 16:00 μμ
Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 07:00 πμ – 17:46 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 157,94
Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 06:25 πμ – 19:38 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 5 + 164,34
Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 06:48 πμ – 14:48 μμ
Ε.Δ. + χλμ.:
3 + 76,78
Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.rallyargentina.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ