Η Manifattura Automobili Torino παρουσιάζει στην 88η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης μία νέα έκδοση περιορισμένης παραγωγής της θρυλικής Lancia Stratos.
To 2010 ο δισεκατομμυριούχος Michael Stoschek μαζί με έναν Ιταλό φίλο των αγώνων είχε αναβιώσει την ιδέα της Lancia Stratos, παρουσιάζοντας μια δική τους εκδοχή του θρυλικού μοντέλου, με το συγκεκριμένο concept να κάνει «κατάληψη» στα όνειρα των απανταχού φίλων της ιταλικής φίρμας, και όχι μόνο. Σήμερα η Manifattura Automobili Torino επανέρχεται, δηλώνοντας πως θα παρουσιάσει μια νέα εκδοχή της Stratos σε τρεις εκδόσεις, η οποία θα παραχθεί συνολικά σε 25 κομμάτια. Η πρώτη, ένα supercar για καθημερινή χρήση, θα είναι και η βασική, η δεύτερη η GT-Racer, και η τελευταία θα αποκαλείται «Safari», όντας αφιερωμένη στους φίλους των αγώνων ράλλυ. Tο 2010 τη σχεδίαση του αμαξώματος είχε αναλάβει ο οίκος Pininfarina, αν και η αρχική Stratos τη δεκαετία του ’70 ήταν έργο του Bertone.
Η Manifattura Automobili Torino έχει εμπλακεί στη σχεδίαση και την κατασκευή των Apollo Arrow και Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S. Η συγκεκριμένη εταιρεία σχεδιάζει αλλά και κατασκευάζει μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, με επικεφαλής τον ιδρυτή της, Paolo Garella. Ο Ιταλός εργαζόταν παλιότερα στον οίκο Pininfarina και έχει εμπλακεί σε περισσότερα από πενήντα ιδιαίτερα εγχειρήματα τα τελευταία τριάντα χρόνια. Η Manifattura Automobili Torino δεν αναφέρει συγκεκριμένες τεχνικές λεπτομέρειες της νέας Stratos, αλλά τονίζει ότι έχει την άδεια του Stoschek για να χρησιμοποιήσει τα ίδια σχέδια και την αντίστοιχη τεχνολογία με τη δική του εκδοχή. Οι διαστάσεις είναι αντίστοιχες με της πρώτης Stratos, διαθέτοντας κοντό μεταξόνιο και χαμηλό βάρος. Η μοναδική λεπτομέρεια όπου η MAT είναι συγκεκριμένη αφορά την ισχύ του κινητήρα, που θα αγγίζει τους 550 ίππους.
Πόσο θα κοστίζει, όμως, κάθε ένα από τα 25 αντίτυπα που θα κατασκευαστούν; Σύμφωνα με τις πηγές, ο επίδοξος αγοραστής της νέας Stratos θα χρειαστεί να καταβάλλει το ποσό των 500.000 ευρώ στην ιταλική Manifattura Automobili Torino, συν μια Ferrari 430 Scuderia, πάνω στην οποία θα «χτιστεί» η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού μοντέλου της Lancia. Η MAT θα παραλάβει την 430 Scuderia, την οποία και θα «γδύσει» κόβοντας εν συνεχεία περί τα 200 χλστ. από το μεταξόνιό της. Κατόπιν, χάρη στις τροποποιήσει στην εισαγωγή και την εξαγωγή, ο V8 θα «ανυψωθεί» σε απόδοση στους 550 ίππους, ενώ κατόπιν παραγγελίας επιπλέον βελτιώσεις στον 8κύλινδρο κινητήρα της Ferrari θα μπορούν να εκτοξεύσουν την ισχύ του στους 600 ίππους.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ