Στη δεύτερη ημέρα του τελευταίου τεστ φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη, ο Nico Hulkenberg σημείωσε την ταχύτερη επίδοση με τη Williams.
Δεύτερη ημέρα του τελευταίου τεστ φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη σήμερα, με τον Nico Hulkenberg να σημειώνει την ταχύτερη επίδοση με τη Williams (1:20.614, 9 δέκατα ταχύτερος από τη χθεσινή ταχύτερη επίδοση του Mark Webber, καθώς η πίστα έχει στρωθεί με πολύ περισσότερο λάστιχο), μόλις 23 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Fernando Alonso με τη Ferrari. O Pedro de la Rosa με τη Sauber, όντας 4 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από το νεαρό Γερμανό, ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα, ενώ ο Sebastian Vettel (Red Bull) ήταν 5ος στον πίνακα των χρόνων, με τον Μichael Schumacher (Mercedes) 7o και τον Lewis Hamilton (McLaren) 8ο.
Όπως και εχθές, λιακάδα επικράτησε στην περιοχή της πίστας της Καταλονίας στο Μοντμελό της Ισπανίας, λίγο έξω από τη Βαρκελώνη, επιτρέποντας στις ομάδες να κάνουν πολλή δουλειά και σήμερα. Οι κόκκινες σημαίες δεν έλειψαν, ιδιαίτερα το απόγευμα. Πολλές ομάδες πειραματίζονται αυτές τις ημέρες με τα συστήματα ρύθμισης της κλίσης του flap της εμπρός αεροτομής, ένα σύστημα που επιτρέπεται από πέρυσι, αλλά φέτος, με την απαγόρευση των ανεφοδιασμών, θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τη βελτιστοποίηση του ζυγίσματος του μονοθεσίου καθώς το φορτίο καυσίμου θα μεταβάλλεται με την πάροδο των γύρων του αγώνα.
Ο Nico Hulkenberg ολοκλήρωσε με τον ιδανικότερο τρόπο τη χειμερινή του προετοιμασία ενόψει της πρώτης του σεζόν στη Formula 1, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, στο δεύτερο και τελευταίο γύρο ενός πολύ σύντομου stint στις 15:40 καθώς ο οδηγός της Williams πραγματοποίησε αρκετές προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών τόσο το απόγευμα, όσο και το πρωί. Πριν το μεσημεριανό διάλειμμα έκανε μια προσομοίωση αγώνα με δυο stint 19 και 27 γύρων. Ο 22χρονος Γερμανός αξιολογούσε σήμερα καινούργια καλύμματα ψυγείων (έπειτα από την εμφάνιση ενός «γεμίσματος» στις εισαγωγές αέρα αυτών στη Jerez), τα οποία παρουσιάζουν μικρότερη οπή εισαγωγής αέρα και πολύ πιο έντονο σκάψιμο στο εμπρός κάτω μέρος τους (φωτογραφία 1). Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Williams έστειλε ένα καινούργιο πάτωμα για την FW32 στη Βαρκελώνη εχθές το βράδυ. Mόλις εχθές, ο Hulkenberg είχε δηλώσει ότι η Williams δεν έχει τη δυνατότητα να φτάσει τους ταχύτερους χρόνους που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής στα τεστ, αφού ο Γερμανός πιστεύει ότι οι Ferrari και οι Red Βull είναι λίγο ταχύτερες σε όλους τους τομείς και έπειτα ακολουθεί ένα γκρουπ ομάδων όπου συμπεριλαμβάνεται η Williams μαζί με τις McLaren, Mercedes και Renault.
O Fernando Alonso με τη Ferrari, σημείωσε τη δεύτερη επίδοση της ημέρας, ολοκληρώνοντας και αυτός τη χειμερινή του προετοιμασία. Ο 28χρονος Ισπανός που συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο σήμερα, ξεκίνησε την ημέρα του με πολύ μικρά stint (3-5 γύρων και μάλιστα σε μια από τις πρώτες του προσπάθειες, ο Ισπανός είχε μια μικρή έξοδο), κατά τη διάρκεια προσομοίωσης κατατακτήριων δοκιμών και σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του στον πρώτο γύρο του 5ου σύντομου stint του (4 περασμάτων), για να περάσει πριν το μεσημεριανό διάλειμμα σε ένα μεγαλύτερο stint και το απόγευμα σε προσομοίωση αγώνα (διανύοντας πλήρη απόσταση Grand Prix). Όπως η McLaren και η Red Bull, o Alonso ξεκίνησε τα μεγάλα stint με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα στα ελαστικά (σα να είχε συμμετάσχει με αυτήν στο Q3 και να εκκινούσε τον αγώνα) και στο πρώτο «pit stop», τα αντικατέστησε με ένα καινούργιο σετ μεσαίας σκληρότητας. Πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, ο Ισπανός έκανε ένα stint 20 γύρων με σταθερούς χρόνους στα υψηλά 1:24-χαμηλά 1:25 και μέσο όρο χρόνου 1:25.1, ενώ το απόγευμα που συνέχισε με ένα stint μεγαλύτερο των 24 γύρων, κατέβαζε σταθερά τους χρόνους του εντός του 1:24. Αργά το απόγευμα, ο Alonso έκανε μερικά μικρότερα stint, πριν προκαλέσει την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, λόγω ενός «κοινού μικρού προβλήματος που συμβαίνει συνήθως στις δοκιμές εξέλιξης», σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου της Ferrari. Προσεκτικότερη παρατήρηση στην F10 αποκάλυψε ότι η ιταλική ομάδα έφερε στη Βαρκελώνη καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα στο εμπρός μέρος του monocoque, κάτω από τα ψαλίδα της εμπρός ανάρτησης (φωτογραφία 2). Επίσης, η F10 παρουσίαζε σήμερα διατρήσεις στο αμάξωμα, στο επάνω μέρος του καλύμματος του αριστερού ψυγείου, εμπρός από την εξάτμιση (φωτογραφία 3), περιοχή στην οποία απαγορεύεται κάτι τέτοιο σύμφωνα με τους κανονισμούς. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν αυτή η λύση θα χρησιμοποιηθεί στους αγώνες. Ο Alonso δήλωσε ότι η Ferrari έχει ολοκληρώσει ό,τι είχε προγραμματίσει να κάνει πριν το Μπαχρέιν και κατά συνέπεια είναι απόλυτα προετοιμασμένη για την πρεμιέρα της σεζόν, όντας σε θέση να εξορύξει το 100% από την F10.
Ο Pedro de la Rosa, που σημείωσε τον τρίτο σημερινό χρόνο (στο δεύτερο γύρο ενός stint 3 περασμάτων) με τη Sauber, ολοκλήρωσε και αυτός τη χειμερινή προετοιμασία του, πραγματοποιώντας προσομοίωση αγωνιστικού τριημέρου με ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνα. Ο απερχόμενος τεχνικός διευθυντής της Sauber, Willy Rampf, δήλωσε ότι η ομάδα βελτίωσε το ζύγισμα της C29 από εχθές με μερικές αλλαγές στο στήσιμό της και είναι ευχαριστημένος με την αξιοπιστία και την ταχύτητα του ελβετικού μονοθεσίου. Η Sauber διαθέτει στη Βαρκελώνη έναν καινούργιο διαχύτη (φωτογραφία 4), ο οποίος βασίζεται στην έκδοση της παρουσίασης, ωστόσο στο ανώτερο επίπεδό του έχουν προστεθεί πλευρικά κανάλια. H Sauber ανακοίνωσε επίσης ότι ο 18χρονος Μεξικανός Esteban Gutierrez (9ος πέρυσι στo Formula 3 Euro Series, που θα αγωνιστεί φέτος στο GP3 με την ART), ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο της ομάδας τον περασμένο Δεκέμβριο στη Jerez ως έπαθλο για την κατάκτηση του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Formula BMW το 2008, θα αποτελεί μέλος της ομάδας σε μερικά αγωνιστικά σαββατοκύριακα, παρακολουθώντας εκ των έσω τις διαδικασίες και θα συμμετέχει στο ίδιο προπονητικό πρόγραμμα με τους αγωνιστικούς οδηγούς της ελβετικής ομάδας.
Ο Vitantonio Liuzzi επικεντρώθηκε το πρωί σε μικρά stint με τη Force India, προσομοιώνοντας συνθήκες κατατακτήριων δοκιμών. Ο Ιταλός σημείωσε την επίδοση που τον έφερε στην 4η θέση το πρωί, όταν πραγματοποιούσε προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών με μικρά stint. Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα, ο 29χρονος Ιταλός πέρασε σε προσομοίωση αγώνα (διάρκειας πάνω από 60 γύρους, με δυο pit stop, όπου σε από την αρχή έως το τέλος κάθε stint κατέβαζε τους χρόνους του περίπου 3/4 του δευτερολέπτου), αξιολογώντας παράλληλα εξαρτήματα αναρτήσεων, σύστημα τροφοδοσίας και συστήματα ελέγχου. Η Force India θα προετοιμάσει το δεύτερο πλαίσιο της VJM03 για αύριο, με τον Adrian Sutil να το οδηγεί.
Ο Sebastian Vettel, με τη Red Bull, πραγματοποίησε σήμερα (όπως και ο team mate του, Mark Webber εχθές) προσομοίωση αγωνιστικού σαββατοκύριακου, ξεκινώντας με ελεύθερες δοκιμές και περνώντας σε κατατακτήριες το πρωί, σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοσή του στο τελευταίο του stint πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, στον πρώτο εκ των τριών συνολικά γύρων που συμπλήρωσε πριν επιστρέψει στα pits. Το απόγευμα, στην προσομοίωση αγώνα, πραγματοποίησε δυο stint, 29 και 33 γύρων όντας αναγκασμένος να διακόψει το δεύτερο και να σβήσει προληπτικά τον κινητήρα στη μέση της πίστας, όταν σήμανε συναγερμός σε μια από τις ενδείξεις της RB6. Η ομάδα ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα ήταν μικρό και ο 22χρονος Γερμανός επέστρεψε στην πίστα άμεσα. Σύμφωνα με αναφορές, η γενική αίσθηση στη Red Bull είναι ότι η RB6, όπως και η περυσινή πρόγονός της, φθείρει τα ελαστικά της αρκετά γρήγορα. Η Red Bull διαθέτει στη Βαρκελώνη καινούργιες ζάντες στους εμπρός τροχούς (φωτογραφία 5),με ακτίνες παράλληλες προς το πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού (που δεν «βυθίζονται» στην περιοχή γύρω από το μπουλόνι) για καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα σε αυτή την περιοχή. O Vettel δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή, η Ferrari έχει το προβάδισμα, προσθέτοντας όμως ότι όλα μπορεί να αλλάξουν μέχρι το Μπαχρέιν, λόγω και των αναβαθμίσεων που αναμένονται μέχρι τότε από τις περισσότερες ομάδες.
Τη χειμερινή του προετοιμασία ολοκλήρωσε και ο Jaime Alguersuari, ο οποίος πραγματοποίησε σήμερα προσομοίωση αγώνα με την Toro Rosso, ενώ παράλληλα η ιταλική ομάδα (όπως και οι περισσότερες) δοκίμαζε τον καινούργιο εξοπλισμό της για τα pit stop (στη φωτογραφία 6, ο εξοπλισμός της Red Bull), με δυο τεράστιους «πύργους» που στη βάση τους παρουσιάζουν ο καθένας δυο ή τέσσερις μπουκάλες πεπιεσμένου αέρα (με ύψος 1,5 μέτρο), που τροφοδοτούν τα ζευγάρια αερόκλειδων που αντιστοιχούν σε κάθε τροχό.
Την έβδομη επίδοση σημείωσε ο Michael Schumacher με τη Mercedes, o οποίος παραδέχθηκε ότι το πρόγραμμα της γερμανικής ομάδας δεν προοδεύει όπως θα ήθελε η ίδια. Ο 41 ετών Γερμανός επανέλαβε επίσης ότι η Mercedes μάλλον δε θα είναι ικανή να διεκδικήσει νίκες στους πρώτους αγώνες. Αποκάλυψε ότι ακόμα δεν έχει πραγματοποιήσει προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών (με λίγα καύσιμα) και σήμερα επικεντρώθηκε περισσότερο σε μεγαλύτερα stint (με το ρυθμό του να κυμαίνεται συνήθως στο 1:24), εργαζόμενος επάνω στο ζύγισμα και το στήσιμο της MGP W01, με πολλές χρονοβόρες αλλαγές ρυθμίσεων. Kάποιες πηγές αναφέρουν ότι και το φετινό μονοθέσιο παρουσιάζει το πρόβλημα που είχε η ΜGP001 στο δεύτερο μισό του 2009, δηλαδή δυσκολίες στην ανάπτυξη της κατάλληλης θερμοκρασίας και κατά συνέπεια την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του ελαστικού στον ένα γρήγορο γύρο που απαιτείται για τις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Lewis Hamilton κατετάγη 8ος με τη McLaren (σε μια επίδοση που σημείωσε στο δεύτερο γύρο ενός stint 6 περασμάτων λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα), με τον 25χρονο Βρετανό να επικεντρώνεται το πρωί σε μικρά stint με πειραματικά στησίματα τα οποία o πρωταθλητής του 2008 βρήκε θετικά για το ζύγισμα της MP4-25. Oι αλλαγές στο στήσιμο απαίτησαν μερικά χρονοβόρα πισωγυρίσματα στις ρυθμίσεις, επιτρέποντας στον Hamilton να κάνει μονάχα ένα μεγάλο stint το απόγευμα (με χρόνους στο 1:26), το οποίο διακόπηκε από αρκετές κόκκινες σημαίες. Ο Hamilton δήλωσε ότι η McLaren βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση φέτος από ότι πέρυσι, ωστόσο η ομάδα δεν αισθάνεται ότι είναι η ταχύτερη. Ο Βρετανός τόνισε ότι η McLaren βρισκόταν σε διαφορετικό πρόγραμμα σήμερα και δεν έκανε γύρους με πολύ λίγα καύσιμα, προσθέτοντας ότι θα παρουσιαστούν αναβαθμίσεις στην MP4-25 τις δυο επόμενες ημέρες του τεστ.
Ο Robert Kubica δεν κατάφερε να καλύψει όσα χιλιόμετρα θα ήθελε, καθώς περιορίστηκε στο γκαράζ της Renault το απόγευμα, με πρόβλημα στην ανάρτηση της R30. Στις επόμενες δυο ημέρες, η γαλλική ομάδα θα παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της.
Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, η Lotus, με τον Jarno Trulli στο τιμόνι της T127, νίκησε τη Virgin τόσο στους χρόνους (με 4 δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά) όσο και στον αριθμό γύρων που κάλυψε (70-52), παρά το γεγονός ότι ο 35χρονος Ιταλός δεν αισθανόταν άνετα με τη θέση οδήγησης το πρωί και προκάλεσε δυο διακοπές στη διαδικασία το απόγευμα, λόγω υδραυλικής διαρροής από το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού. Η ομάδα κατάφερε να ανακαλύψει μερικά προβλήματα στο στήσιμο της Τ127 και να βρει ξεκάθαρη κατεύθυνση για να το βελτιώσει.
Η Virgin κατάφερε να επισκευάσει το μονοθέσιό της έπειτα από το χθεσινό ατύχημα του Lucas di Grassi, με μερικά εξαρτήματα να φτάνουν στην πίστα της Καταλονίας μόλις στις 10 το πρωί. Ο Timo Glock έκανε τον πρώτο του αναγνωριστικό γύρο στις 11:30, για να παραμείνει στα pits άλλη μια ώρα, ενόσω οι μηχανικοί επέλυναν ένα πρόβλημα με ένα προστατευτικό από υψηλές θερμοκρασίες στη VR-01. To επίμονο πρόβλημα υδραυλικών που είχε παρουσιάσει από το ντεμπούτο της η VR-01 δεν εμφανίστηκε σήμερα, ωστόσο ο Glock δεν έμεινε ποτέ ευχαριστημένος με τη ρύθμιση του πεντάλ του γκαζιού. H Virgin πραγματοποίησε τις πρώτες προπονήσεις της σε pit stop.
Φ.Λ.
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Βαρκελώνη, 26/02/2010
|
|||||||
A/A
|
Oδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Μοντέλο
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
FW32
|
1:20.614
|
|
207.880
|
99
|
2
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
F10
|
1:20.637
|
0.023
|
207.820
|
134
|
3
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
C29
|
1:20.973
|
0.359
|
206.958
|
114
|
4
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
VJM03
|
1:21.056
|
0.442
|
206.746
|
90
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
RB6
|
1:21.258
|
0.644
|
206.232
|
125
|
6
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
STR5
|
1:21.571
|
0.957
|
205.441
|
104
|
7
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
MGP W01
|
1:21.689
|
1.075
|
205.144
|
85
|
8
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
MP4-25
|
1:22.152
|
1.538
|
203.988
|
93
|
9
|
Robert Kubica
|
Renault
|
R30
|
1:24.912
|
4.298
|
197.357
|
53
|
10
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
T127
|
1:25.524
|
4.910
|
195.945
|
70
|
11
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
VR-01
|
1:25.942
|
5.328
|
194.992
|
52
|