Από τις αρχές του 2015 η Ford θα διαθέτει στα μοντέλα της ένα προηγμένο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο κρεμαγέρας.
Από τις αρχές του 2015 η Ford θα διαθέτει στα μοντέλα της ένα προηγμένο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο κρεμαγέρας.
Το νέο σύστημα, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εξέλιξης του, θα μεταβάλει τον λόγο μετάδοσης της κρεμαγέρας και κατά συνέπεια τις στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου. Ο στόχος –όπως είναι προφανές- είναι διττός: αφενός να διευκολύνει τις μανούβρες (και επομένως την ευελιξία) στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, καθώς ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να στρίψει πολύ το τιμόνι προκειμένου να αυξήσει την γωνία των τροχών, αφετέρου να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια στις υψηλές, όπου ο λόγος της κρεμαγέρας αντί να μικραίνει θα αυξάνεται, με στόχο να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η γωνία των εμπρός διευθυντηρίων τροχών στις μικρές διορθώσεις του οδηγού μέσω του τιμονιού.
Το νέο σύστημα Adaptive Steering της Ford προσφέρει επίσης το πλεονέκτημα ότι θα μπορεί να τοποθετείται ακόμα και εκ των υστέρων σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων της Ford (από επιβατικά σούπερ μινι μέχρι και τα μεγάλα επαγγελματικά οχήματα της γκάμας), καθώς ο όλος μηχανισμός, ο οποίος αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα σύστημα γραναζιών, θα τοποθετείται στο εσωτερικό του τιμονιού, όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες, όντας ιδιαίτερα συμπαγής σε βάρος και όγκο.
Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω τεχνολογία, η οποία έχει εξελιχθεί από την Ford σε συνεργασία με την εταιρεία Takata, θα είναι η πρώτη φορά που θα εφαρμόζεται σε προσιτού κόστους μοντέλα της αγοράς, μιας και σήμερα ανάλογα συστήματα αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο premium οχημάτων (βλ. BMW, Audi)._Χ.Α.