top icon
Αγώνες

F1: Eν αναζήτηση 13ης ομάδας για το 2011

Η FIA άνοιξε το διαγωνισμό για την επιλογή της ομάδας που θα καταλάβει την κενή 13η θέση στο grid του 2011.

Η FIA άνοιξε το διαγωνισμό για την επιλογή της ομάδας που θα καταλάβει την κενή 13η θέση στο grid του 2011.
 
Η FIA θα ανακοινώσει επίσης μια ή και περισσότερες αναπληρωματικές ομάδες, σε περίπτωση που υπάρξει άλλη κενή θέση στο grid, ή η πρώτη επιλογή της Διεθνούς Ομοσπονδίας δεν καταφέρει να αγωνιστεί.
 
Η FIA ανακοίνωσε ότι η διαδικασία είναι ανοιχτή για όλους τους υποψήφιους που έχουν τη δυνατότητα να αγωνιστούν στα Πρωταθλήματα του 2011 και 2012 και ανέφερε ότι το συνολικό μακροπρόθεσμο συμφέρον του Πρωταθλήματος θα καθορίσει ποιοι υποψήφιοι θα επιλεγούν.
 
Όλες οι πληροφορίες του διαγωνισμού θα γίνουν διαθέσιμες στους υποψήφιους που θα καταθέσουν αίτηση συμμετοχής (μαζί με 1.000 ευρώ) μέχρι τις 15 Απριλίου 2010.
 
Η FIA ανακοίνωσε ότι η χρονική διάρκεια της διαδικασίας θα εξαρτηθεί από την ανταπόκριση των υποψηφίων, ωστόσο η τελική ανακοίνωση θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο.
 
Αυτοί που θα επιλεγούν θα πρέπει να διαθέτουν την τεχνική ικανότητα και τα οικονομικά κεφάλαια για να υποστηρίξουν τη συμμετοχή τους, ενώ σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει και το ανθρώπινο δυναμικό των ομάδων. Μέτρο αξιολόγησης θα αποτελεί και η εκτίμηση της FIA όσον αφορά τι θα μπορεί να προσφέρει στο Πρωτάθλημα ως σύνολο η εκάστοτε ομάδα.
 
Την ίδια στιγμή, τερματίστηκε η συμφωνία της Τoyota με την Stefan GP, της ομάδας από τη Σερβία που προσπάθησε απελπισμένα να εξασφαλίσει μια θέση στο φετινό Πρωτάθλημα αλλά δεν τα κατάφερε, που προέβλεπε ότι θα χρησιμοποιούσε τα ιαπωνικά μονοθέσια. H συμφωνία εξαρτιόταν από το αν θα εξασφάλιζε η Stefan θέση στο φετινό grid και κατά συνέπεια η ομάδα δεν έχει πια πρόσβαση σε ολοκληρωμένο μονοθέσιο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Toyota δεν έχει πλέον πίστη στην ικανότητα της Stefan να συγκεντρώσει ένα βιώσιμο εμπορικό πακέτο και το ενδεχόμενο επέκτασης της συμφωνίας μεταξύ των δυο πλευρών φαντάζει απίθανο αυτή τη στιγμή. Μάλιστα, η Toyota αντιμετωπίζει μερικές δυσκολίες να ανακτήσει τον εξοπλισμό της που η Stefan έστειλε στο Μπαχρέιν και τη Μαλαισία… Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Stefan είχε καταθέσει στην Toyota μονάχα τα μισά από τα 5 εκατομμύρια ευρώ που κόστιζε η παραχώρηση των πνευματικών δικαιωμάτων του μονοθεσίου που προετοίμαζε για φέτος η ιαπωνική ομάδα.
 
Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, η Stefan επέλεξε έναν περίεργο τρόπο πλεύσης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης της, Zoran Stefanovic έχει συμφωνήσει να αγοράσει την US F1, την ομάδα που είχε το δικαίωμα να αγωνιστεί φέτος, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Stefanovic πιστεύει ότι μόλις ολοκληρώσει την αγορά της αμερικάνικης ομάδας, θα εξασφαλίσει αυτομάτως το δικαίωμα να συμμετάσχει στο φετινό πρωτάθλημα…
 
Ωστόσο, η FIA έχει ήδη στείλει επιστολή στη Stefan, εξηγώντας της ότι η US F1 έχασε το δικαίωμα συμμετοχής στο φετινό Πρωτάθλημα εφόσον παραδέχθηκε ότι δεν έχει τη δυνατότητα να αγωνιστεί στους πρώτους αγώνες. Επιπλέον, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο η FIA να λάβει πειθαρχικά μέτρα εναντίον της US F1, για την αθέτηση της υποχρέωσής της να αγωνιστεί φέτος, τα οποία θα επωμιστεί ο Stefanovic, εφόσον αγοράσει την αμερικάνικη ομάδα.
 
Εάν η Stefan θελήσει να καταθέσει αίτηση συμμετοχής για το Πρωτάθλημα του 2011, είναι προφανές πλέον ότι θα πρέπει να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το δικό της μονοθέσιο και παρά το γεγονός ότι ο πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της McLaren, Mike Coughlan που είχε βρει καταφύγιο στη Σερβία έπειτα από το σκάνδαλο κατασκοπείας του 2007 και οι συνεργάτες του, γνωρίζουν τα σχεδιαστικά μυστικά της Toyota TF110, η δημιουργία ενός καινούργιου μονοθεσίου εξαρχής θα είναι δύσκολη αποστολή. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Bernie Ecclestone, η κυβέρνηση της Σερβίας είχε υποσχεθεί οικονομική υποστήριξη στη Stefan μονάχα εφόσον αυτή εξασφάλιζε μια θέση στο φετινό grid.
 
Ωστόσο, πέραν της 13ης ομάδας, η FIA θα πρέπει να βρει και προμηθευτή ελαστικών για το 2011, με τη Bridgestone να αρνείται τις φήμες ότι ενδέχεται να επανεξετάσει την απόφασή της να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν.
 
Η FIA θα πρέπει να διεξάγει καινούργιο διαγωνισμό για το συγκεκριμένο ζήτημα και ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Bridgestone, Hiroshi Yasukawa, δήλωσε ότι η ιαπωνική εταιρία θα εξετάσει τους όρους του διαγωνισμού. Όταν ο Ιάπωνας δε γνώριζε να απαντήσει όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα η Bridgestone να πουλήσει την τεχνογνωσία της στην κατασκευή ελαστικών της Formula 1.
 
Οι κορεάτικες εταιρίες Hankook και Kumho έχουν παρουσιαστεί ως δυο υποψήφιοι αντικαταστάτες της Bridgestone, έχοντας εκδηλώσει ενδιαφέρον, ενώ κάποιο ενδιαφέρον έχει υπάρξει και από την Michelin. Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη το γεγονός ότι ο ρόλος του επίσημου προμηθευτή ελαστικών της Formula 1 αποτελεί μια πολυέξοδη υπόθεση για οποιαδήποτε εταιρία. Η Bridgestone θα ξοδέψει για το φετινό Πρωτάθλημα περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ, αν και τα μισά από αυτά χρησιμοποιούνται για σκοπούς μάρκετινγκ.
 
Το πρόβλημα με εταιρίες όπως η Hankook και η Kumho, είναι ότι τους λείπει η εμπειρία και ο κατάλληλος εξοπλισμός για να αναλάβουν το ρόλο του επίσημου προμηθευτή ελαστικών της Formula 1. Eπίσης, τα χρονικά περιθώρια για την προετοιμασία της εταιρίας που θα κληθεί να αντικαταστήσει την Bridgestone, στενεύουν ασφυκτικά…
 
Παράλληλα, η FIA αποσαφήνισε με επιστολή της στις ομάδες, τις μέγιστες διαστάσεις που επιτρέπεται να έχει η οπή στο διαχύτη για την πρόσβαση της εξωτερικής μίζας στην αντίστοιχη υποδοχή του μονοθεσίου. Στο Μπαχρέιν, τέσσερις ομάδες είχαν διαμορφώσει τη συγκεκριμένη οπή πολύ μεγαλύτερη από όσο ήθελε η FIA, έχοντας εκμεταλλευτεί το πνεύμα των κανονισμών, για να αντλήσουν αεροδυναμικά πλεονεκτήματα από τον συγκεκριμένο κανονισμό. Με υπερμεγέθη τρύπα μίζας στο διαχύτη, τα μονοθέσια, εκτός του ότι παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη, την παράγουν και με περισσότερη συνοχή, αφού καταπολεμείται καλύτερα το stalling του συγκεκριμένου εξαρτήματος κατά τη διάρκεια της πέδησης, όταν ανασηκώνεται το πίσω μέρος. Πρόκειται για μια ιδέα που εισήγαγε η Brawn πέρυσι.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πέραν των ήδη γνωστών, McLaren και Mercedes, οι άλλες δυο ομάδες, των οποίων τα μονοθέσια φέρουν αυτή τη λύση στο διαχύτη είναι η Force India και η Renault. Και οι τέσσερις ομάδες θα πρέπει να τροποποιήσουν το διαχύτη των μονοθεσίων τους μέχρι την Αυστραλία, καθώς η FIA ενημέρωσε με επιστολή της προς όλες τις ομάδες, τις ακριβείς μέγιστες διαστάσεις που μπορεί πλέον να λάβει η συγκεκριμένη οπή.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ