top icon
Αγώνες

F1: GP Aυστραλίας-Pole για τον Vettel στο 1-2 της RBR

Ο Sebastian Vettel, κατέκτησε την pole και στο 2ο αγώνα της σεζόν, εμπρός από τον team mate του στη Red Bull, Mark Webber, με τον Fernando Alonso να βρίσκεται πίσω τους.

Ο Sebastian Vettel, poleman του Μπαχρέιν, κατάφερε να κατακτήσει την pole position και στο δεύτερο αγώνα της σεζόν, εμπρός από τον team mate του στη Red Bull και τοπικό ήρωα, Mark Webber. Ο Fernando Alonso βρέθηκε ακριβώς πίσω από τις Red Bull, ενώ ο Jenson Button θα συμπληρώσει τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, χωρίζοντας τις δυο Ferrari στη μέση, αφού ο Felipe Massa δεν ήταν ποτέ όσο γρήγορος ήταν ο team mate του σήμερα. Η επίδοση του Button -παρά το ότι ο Βρετανός βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Alonso- έχει ιδιαίτερη σημασία αν λάβει υπ’ όψη του κανείς το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton έμεινε εκτός πρώτης 10άδας, καθώς αποκλείστηκε στο Q2 και θα εκκινήσει αύριο 11ος. Πίσω από τον Massa, από την 6η και 7η θέση θα εκκινήσουν οι δυο Mercedes, με τον Nico Rosberg να είναι και πάλι ταχύτερος του Michael Shumacher, έστω κατ’ ελάχιστο. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Rubens Barrichello (Williams), Robert Kubica (Renault) και Adrian Sutil (Force India).
To τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό, καθώς αναμενόταν βροχή και κατά συνέπεια οι οδηγοί βιάστηκαν να βγουν στην πίστα και να γράψουν ένα γρήγορο χρόνο. Αυτό αποδείχθηκε σοφή λύση, καθώς προς το τέλος του Q3, η πτώση της θερμοκρασίας στο οδόστρωμα και μερικές ψιχάλες, έκανan δύσκολη τη βελτίωση των χρόνων. Συνεπώς, η σειρά εκκίνησης καθορίστηκε εν πολλοίς από την πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο τελευταίο 10λεπτο.
 
Σε αυτήν, ο Sebastian Vettel είχε κάνει έναν πολύ καλό γύρο μέχρι τις τελευταίες τρεις στροφές, όπου η Red Bull του παρουσίασε υπερστροφή στη στροφή 14, που τον ανάγκασε να διορθώσει και να μπλοκάρει τα φρένα του για την 15, χαλώντας τη γραμμή του και την ταχύτητα διέλευσης από την τελευταία στροφή που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ακόμα και με αυτά τα λάθη όμως, ο Γερμανός (που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση και στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας) κατάφερε να κινηθεί ένα δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον team mate του στη Red Bull, Mark Webber, ο οποίος αν και παραδέχθηκε ότι η δεύτερη θέση αποτελεί μια καλή επίδοση, ήταν απογοητευμένος που δεν κατέκτησε την pole position στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Webber δήλωσε ότι θα μπορούσε να είχε αντλήσει κάτι παραπάνω από το μονοθέσιό του, ωστόσο, η 2η θέση είναι η καλύτερη του Αυστραλού όσον αφορά τη σειρά εκκίνησης του GP της πατρίδας του. Ο Webber προσπάθησε να βελτιώσει την επίδοσή του με το δεύτερο σετ μαλακών ελαστικών, ωστόσο έχασε αρκετό χρόνο στο 2ο τμήμα της πίστας, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι στροφές 6 και 9 είναι πολύ δύσκολο να διανυθούν με άψογη είσοδο και έξοδο.
 
O Vettel δήλωσε ότι η σημερινή pole position αποτελεί μια μορφή εκδίκησης επί του Webber, ο οποίος πέρυσι στην πατρίδα του Γερμανού είχε σημειώσει την ταχύτερη επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές και κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Vettel, που σημείωσε σήμερα νέο ρεκόρ πίστας για την pole position, στις δυο φορές που έχει συμμετάσχει στο Αυστραλιανό GP, δεν έχει καταφέρει να δει την καρό σημαία. Επίσης, στην πρώτη προσπάθειά τους στο Q2, οι οδηγοί της Red Bull ήταν οι μοναδικοί που βγήκαν στην πίστα με την σκληρή γόμα, εξοικονομώντας ένα επιπλέον σετ μαλακής για το Q3 και αύριο. Mε τις θερμοκρασίες να πέφτουν λίγο στο Q3, oι Red Bull, που έχουν διατηρήσει την περυσινή ικανότητά τους να εξορύσσουν το μέγιστο από τα ελαστικά τους άμεσα σε ένα γρήγορο γύρο, είχαν το πλεονέκτημα.
 
Στην πρώτη προσπάθειά του, ο Alonso βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τις Red Bull, αλλά με το δεύτερο γρήγορο γύρο του, μείωσε τη διαφορά που τον χώριζε από τον Vettel στα δυο δέκατα. Ο Ισπανός δήλωσε ότι η ταχύτητα της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν καλή και ελπίζει να βρεθεί στο βάθρο αύριο, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να νικήσει τις Red Bull σήμερα. Προτεραιότητά του είναι πρώτα να τερματίσει και έπειτα να δει αν έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη.
 
Ο Jenson Button κατάφερε να νικήσει –κατά κράτος- για πρώτη φορά τον team mate του στη McLaren, Lewis Hamilton και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 4η θέση. Σε μια πίστα που πάντοτε του άρεσε, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2009 ήταν ταχύτατος από την πρώτη στιγμή στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και συνήθως όταν έχει βρει το ιδανικό βασικό στήσιμο του μονοθεσίου του από τόσο νωρίς στο τριήμερο, ο Βρετανός παραμένει ανταγωνιστικός μέχρι την Κυριακή. Απομένει να δούμε τι ρυθμό θα καταφέρει να ακολουθήσει στον αγώνα, καθώς ακόμα και αν εκκινεί 4ος, κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από τον Alonso και πάνω από 7 δέκατα πιο αργά από τον Vettel. Ο Button δήλωσε ότι η οδηγική συμπεριφορά της McLaren χειροτέρεψε σήμερα το πρωί, στις ελεύθερες δοκιμές, σε σύγκριση με εχθές, ωστόσο ήταν ευχαριστημένος με το μονοθέσιό του στις κατατακτήριες, μέχρι την τελευταία προσπάθειά του. Εκεί, η McLaren παρουσίασε διαφορετικό ζύγισμα από ότι στα δυο πρώτα σκέλη, αναπτύσσοντας αρκετή υποστροφή και κοστίζοντας 1-2 δέκατα του δευτερολέπτου στο Βρετανό.
 
Δεδομένων των επιδόσεών του στα δυο πρώτα σκέλη (9ος και 7ος), η τελική επίδοση που σημείωσε ο Felipe Massa, που τον έφερε στην 5η θέση, ήταν πολύ καλή, καθώς ήταν προφανές ότι ο Βραζιλιάνος δεν ήταν ευχαριστημένος από το στήσιμο του φανερά νευρικού μονοθεσίου του. Όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, αντιμετώπιζε προβλήματα να αναπτύξει ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας στα ελαστικά του.
 
Στην εσωτερική μάχη της Mercedes, o Nico Rosberg βγήκε και πάλι νικητής επί του Michael Schumacher, αν και η διαφορά μεταξύ τους ήταν αμελητέα (μικρότερη του μισού εκατοστού του δευτερολέπτου). Στο Q3 η γερμανική ομάδα ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους με τον Rosberg, ο οποίος για την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του χρησιμοποίησε την σκληρή γόμα. Επειδή όμως δεν κατάφερε να βελτιώσει την αρχική επίδοσή του, θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα με τα μαλακά ελαστικά. O Rosberg, αφότου οι μηχανικοί του κατάφεραν να βελτιώσουν το στήσιμο του μονοθεσίου του από εχθές, που είχαν ακολουθήσει λάθος μονοπάτι, δεν ήταν ευχαριστημένος με την απόδοσή του στο γύρο του με τη μαλακή γόμα, καθώς έκανε μερικά λάθη που του κόστισαν 3-4 δέκατα του δευτερολέπτου. Επιπλέον, υπήρχε ένα άγχος στη Mercedes στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, αν ο Schumacher θα προλάβει να σημειώσει μια γρήγορη επίδοση, αφού ο Γερμανός κλήθηκε για ζύγισμα από τη FIA στο μόλις 10λεπτο Q3. Εντέλει, αμφότεροι οι οδηγοί πρόλαβαν να κάνουν μια γρήγορη προσπάθεια στο τέλος, αν και οι συνθήκες στην πίστα δεν επέτρεπαν δραματικές βελτιώσεις στους χρόνους.
 
Μεγάλος χαμένος εκ των κορυφαίων συνδυασμών ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος όμως έχει ένα μικρό στρατηγικό πλεονέκτημα ενόψει του αυριανού αγώνα, όντας ο πρώτος εκ των οδηγών που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο σετ ελαστικών θα εκκινήσουν τον αγώνα. Ο Βρετανός είχε ένα πάρα πολύ κακό Q2, όπου εγκατέλειψε τη γρήγορη προσπάθεια που πραγματοποίησε με το πρώτο σετ μαλακής γόμας, πιθανότατα λόγω διαφορετικών από το ιδανικό πιέσεων ελαστικών. Ο Hamilton χρησιμοποίησε ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας για τη δεύτερη εξόρμησή του στην πίστα στο Q2, η οποία ήταν αρκετά πρόωρη σε σχέση με την ολοκλήρωση του 15λεπτου σκέλους. Ο Βρετανός θα μπορούσε να είχε κάνει άλλον ένα γρήγορο γύρο (τον 3ο κατά σειρά), αν και τα ελαστικά του μάλλον θα είχαν ήδη ξεπεράσει το σημείο που αποδίδουν στο μέγιστο, ωστόσο δεν είχε ανεφοδιαστεί με αρκετά καύσιμα για κάτι τέτοιο. Συνεπώς, η επίδοσή του δεν ήταν αρκετά καλή για να τον προάγει στο Q3…
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της στενότητας του pit lane του Albert Park, ιδίως με τη στέγαση 12 ομάδων, το όριο ταχύτητας εντός αυτού θα διατηρηθεί στα 60 χιλιόμετρα (αντί των συνηθισμένων 100) και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι μια στάση στα pits θα είναι ακόμα πιο χρονοβόρα από το συνηθισμένο, κάνοντας σχεδόν δεδομένη την υιοθέτηση της στρατηγικής ενός pit stop τουλάχιστον από τους κορυφαίους συνδυασμούς. Επίσης, στην Αυστραλία, η σχέση ιπποδύναμης και βάρους φορτίου καυσίμου στην εκκίνηση βρίσκεται στο όριο, αφήνοντας την επιλογή στις ομάδες είτε να εκκινήσουν με λίγο μικρότερο φορτίο καυσίμου, σκοπεύοντας να μειώσουν το ρυθμό τους σε κάποιο κομμάτι του αγώνα, ρυθμίζοντας αντίστοιχα το μίγμα, ή να εκμεταλλευτούν την πλήρη ιπποδύναμη του κινητήρα τους, όντας αναγκασμένες όμως να γεμίσουν ρεζερβουάρ του μονοθεσίου τους.
Ιδιαίτερα καλή ήταν η επίδοση του Rubens Barrichello που κατάφερε με τη Williams να βρεθεί στην 8η θέση, όντας πρώτος «των υπολοίπων». Ο Βραζιλιάνος είχε στη διάθεσή του μονάχα ένα σετ μαλακών ελαστικών για το Q3 και αποφάσισε να βγει αρκετά νωρίς για να σιγουρέψει ότι η βροχή δε θα του κατέστρεφε τις προσπάθειες. Ωστόσο, ο Barrichello βρήκε λίγη κίνηση στη γρήγορη προσπάθειά του.
 
Ο Robert Kubica δήλωσε ότι εξόρυξε το μέγιστο από τη Renault σήμερα για να καταλάβει την 9η θέση εκκίνησης στον αυριανό αγώνα, καθώς η οδηγική συμπεριφορά του γαλλικού μονοθεσίου χειροτέρεψε με τις πιο κρύες συνθήκες, παρουσιάζοντας υπερστροφικές τάσεις και έλλειψη πρόσφυσης.
 
Ο Adrian Sutil με τη Force India, κατετάγη 10ος, αφού αντιμετώπιζε προβλήματα ανάπτυξης της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας των ελαστικών του. Ο έτερος πιλότος της ομάδας, Vitantonio Liuzzi, κατετάγη 13ος, παραπονούμενος για το γεγονός ότι δεν κατάφερε ποτέ να κάνει έναν καθαρό γύρο. Υπήρξαν αρκετά προβλήματα σήμερα με «μποτιλιάρισμα» στην αρκετά μικρή τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος πίστα του Albert Park.
 
Kαλή επίδοση σημείωσε και ο Sebastien Buemi που έφερε την Toro Rosso του στη 12η θέση εκκίνησης και όπως δήλωσε και ο ίδιος δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον προπορευόμενό του, Lewis Hamilton. H Sauber μπορεί να βελτίωσε το ζύγισμα του μονοθεσίου της από το Μπαχρέιν, ωστόσο οι θέσεις 14 και 16 ήταν απογοητευτικές.
 
Μεταξύ των Sauber βρέθηκε ο Nico Hulkenberg, ο οποίος ήταν απογοητευμένος με την επίδοσή του και δήλωσε ότι η πίστα είναι δύσκολη στην εκμάθησή της. Λόγω ενός λάθους στην ταχύτερη επίδοσή του στο Q1, ο μοναδικός οδηγός –πέραν αυτών των καινούργιων ομάδων- που δεν προβιβάστηκε στο Q2 ήταν ο Vitaly Petrov της Renault.
 
Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, οι δυο Lotus κινήθηκαν ταχύτερα από τις Virgin (οι οποίες κουβαλούσαν περισσότερα καύσιμα από το ιδανικό, λόγω ενός προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας), ενώ η HRT βρίσκεται πλέον εντός ενός δευτερολέπτου από τις υπόλοιπες δυο.
 
Αξίζει να αναφερθεί τέλος, ότι ο δοκιμαστής της Mercedes, Nick Heidfeld, εκλέχθηκε πρόεδρος του GPDA, του συνδέσμου των οδηγών, διαδεχόμενος τον Pedro de la Rosa. Στη διευθύνουσα τριάδα του συνδέσμου, τους Fernando Alonso και Mark Webber που πλαισίωναν τον de la Rosa πέρυσι, διαδέχθηκαν οι team mates τους, Felipe Massa και Sebastian Vettel, αντίστοιχα.
Φ.Λ.

[email protected]

GP Αυστραλίας 2010: Κατατακτήριες δοκιμές
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:23.919
 
227.491
19
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:24.035
0.116
227.177
20
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:24.111
0.192
226.972
22
4
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:24.675
0.756
225.460
19
5
7
Felipe Massa
Ferrari
1:24.837
0.918
225.029
24
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:24.884
0.965
224.905
26
7
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:24.927
1.008
224.791
24
8
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:25.217
1.298
224.026
20
9
11
Robert Kubica
Renault
1:25.372
1.453
223.619
23
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:26.036
2.117
221.893
24
11
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:25.184
1.265
224.113
13
12
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:25.638
1.719
222.924
17
13
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:25.743
1.824
222.651
19
14
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:25.747
1.828
222.641
15
15
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:25.748
1.829
222.638
17
16
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:25.777
1.858
222.563
16
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:26.089
2.170
221.757
16
18
12
Vitaly Petrov
Renault
1:26.471
2.552
220.777
10
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:28.797
4.878
214.994
9
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:29.111
5.192
214.236
8
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:29.592
5.673
213.086
8
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:30.185
6.266
211.685
8
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:30.526
6.607
210.887
10
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:30.613
6.694
210.685
10

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ