H Daimler AG και η Renault SA αναμένεται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε στο εξής να εξελίσσουν από κοινού μια πλειάδα νέων μοντέλων και κινητήρων με στόχο τη μείωση του κόστους.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει τις προηγούμενες ημέρες, η γερμανική DaimlerAG και η γαλλική RenaultSA -που αποτελεί, όπως όλοι ήδη γνωρίζουμε, το ένα εκ των δύο μελών της συνεργασίας Renault/Nissan– αναμένεται να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε λίγες μόλις ημέρες, ώστε στο εξής να εξελίσσουν από κοινού μια πλειάδα νέων μοντέλων και κινητήρων με στόχο –τι άλλο;- την εκατέρωθεν μείωση του κόστους.
Οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο μεριές, οι οποίες έχουν ξεκινήσει εδώ και έναν περίπου χρόνο, αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν τα μέσα του τρέχοντος μηνός και θα αφορούν τη συνεργασία σε τρεις βασικούς άξονες: την εξέλιξη και ανταλλαγή δαπέδων τόσο για την μικρή κατηγορία όσο και για την κλάση των επαγγελματικών οχημάτων των δύο πλευρών, τη δημιουργία νέων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς τέλος και την κατασκευή ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, που αναμένεται να τοποθετηθούν είτε σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των δύο εταιρειών, είτε σε υβριδικές. Όλα τα παραπάνω θα συνοδευτούν από την αμοιβαία ανταλλαγή μεριδίων, που σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες δεν θα ξεπερνά το 3%.
Ανοίγοντας μια σύντομη παρένθεση, υπενθυμίζουμε με την ευκαιρία πως η Daimler είχε ήδη βολιδοσκοπήσει τη Βαυαρική BMW εν έτη 2008, σε μια παλαιότερη προσπάθεια της τελευταίας για αντίστοιχη συνεργασία των δύο γερμανικών κολοσσών. Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν καρποφόρησε, μιας και διαπιστώθηκαν σημαντικές αποκλείσεις όσον αφορά τη φιλοσοφία των δύο εταιρειών σε θέματα κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης κοκ. Για το λόγο αυτό, η BMW, σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πληροφορίες, εξετάζει το ενδεχόμενο μιας στενότερης πλέον συνεργασίας με τους Γάλλους της PSA (Peugeot/Citroen).
Παρά το γεγονός ότι οι λεπτομέρειες, αλλά και το ακριβές σχέδιο δράσης της «σύμπραξης» ανάμεσα σε Daimler και Renault δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επίσημα, ωστόσο οι… διαρροές σχετικά με τα μελλοντικά projects των δύο εταιρειών έχουν ήδη αρχίσει να κατακλύζουν τον Τύπο. Πιο συγκεκριμένα, το δάπεδο του νέου SmartForFour, το οποίο σταμάτησε να παράγεται ελέω περιορισμένης εμπορικής απήχησης το 2006, θα μπορεί να υιοθετηθεί και από τους Γάλλους της Renault, στην προσπάθεια των τελευταίων να παρουσιάσουν τη νέα γενιά Twingo, αλλά και πιθανότητα, ένα εντελώς νέο «μικρό» 2θεσιο αυτοκίνητο, το οποίο θα βασίζεται με τη σειρά του στην… κοντύτερη παραλλαγή του εν λόγω πατώματος (βλ. νέο SmartForTwo).
Η συνεργασία επεκτείνεται στην από κοινού εξέλιξη μιας ολοκαίνουργιας γενιάς υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων (4κύλινδρων), με σύστημα άμεσου ψεκασμού και χωρητικότητες από 1,2 έως και 1,8 λίτρα, οι οποίοι θα τοποθετούνται στα μελλοντικά μοντέλα των δύο εταιρειών και αναμένεται να είναι έτοιμη προς διάθεση σε τρία περίπου χρόνια, καθώς και στην κατασκευή μιας νέας επίσης γενιάς 3κύλινδρων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου. Ιδιαίτερα πιθανόν επίσης είναι το ενδεχόμενο… παραχώρησης στη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία των 6κύλινδρων και 8κύλινδρων κινητήρων της Mercedes, ούτως ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα μελλοντικά μοντέλα κύρους της πρώτης.
Τέλος, στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, τη συνεργασία θα εγκαινιάζει ο… δανεισμός του δαπέδου του νέου Kangoo στους Γερμανούς, προκειμένου οι τελευταίοι να κατασκευάζουν μια πιο οικονομική εκδοχή του γνωστού μας Viano._Χ.Α.