O Ρώσος Alexey Lukyanuk ήταν ο νικητής του πρώτου γύρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ στις Αζόρες, ξεκινώντας ιδανικά την προσπάθεια του για κατάκτηση του φετινού τίτλου.
Η αυλαία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ άνοιξε στις Αζόρες με την τέλεση του ομώνυμου αγώνα, στον πρώτο από τους συνολικά οκτώ αγώνες του θεσμού. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για τη συνέχεια του ERC είναι το γεγονός ότι στη λίστα συμμετοχών συμπεριλαμβάνονταν συνολικά 35 αυτοκίνητα προδιαγραφών R5. Βέβαια, το εθνικό Πρωτάθλημα της Πορτογαλίας είναι αρκετά ισχυρό, κάτι που σημαίνει ότι δύσκολα θα δούμε αντίστοιχο αριθμό σε όλους τους αγώνες του θεσμού.
Μεγάλος πρωταγωνιστής του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, ήταν ο Alexey Lykuanuk. Ο ρώσος ταχύτατος οδηγός, αυτή τη φορά κατάφερε να “μείνει” στο δρόμο και να σημειώσει την 6η του νίκη στην καριέρα του στο ERC. Οδηγώντας ένα Ford Fiesta R5, πέρασε στην κορυφή της κατάταξης μόλις στη 2η ε.δ. και παρέμεινε εκεί ως το τέλος κερδίζοντας έξι ειδικές διαδρομές. Μάλιστα, χαρακτηριστικό των καλών επιδόσεων του και της συνέπειας του, είναι το γεγονός ότι κατάφερε να σημειώσει μόλις δύο φορές χρόνο εκτός πεντάδας. Ο Lukyanuk χρειάστηκε και τη βοήθεια της τύχης, αφού τη νίκη δεν του στέρησαν ούτε μερικές αγελάδες που βρέθηκαν στο δρόμο του την τελευταία ημέρα, ούτε και ένα πρόβλημα με τις δαγκάνες των φρένων του Fiesta.
Ο τρεις φορές Πρωταθλητής Πορτογαλίας Ricardo Moura, ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Lukyanuk τερματίζοντας εν τέλει δεύτερος. Μάλιστα, αυτή ήταν η πρώτη του φορά με το Skoda Fabia R5, αφού μέχρι πρότινος οδηγούσε Ford Fiesta αντυίστοιχων προδιαγραφών. Ο Moura αισθάνθηκε την πίεση του επίσης τρεις φορές Πρωταθλητή Πορτογαλίας, και διεκδικητή του τίτλου στο ERC πέρσι, Bruno Maghalaes.
Ο 38χρονος οδηγός, που οδηγούσε ένα Skoda Fabia R5 στα χρώματα της Seajets (όπως και το 2017) αρχικά είχε πρόβλημα με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, ενώ στη συνέχεια είχε ένα σπασμένο διαφορικό. Μάλιστα, αυτό συνέβη τη χειρότερη στιγμή, αφού λίγο νωρίτερα είχε προηγηθεί ένα κλαταρισμένο ελαστικό του Moura και ο Maghalaes ήλπιζε για τη δεύτερη θέση. Τελικά, περιορίστηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Πίσω του, ακολούθησε ο Βρετανός Chris Ingram, ο οποίος έκανε την πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, αφού πέρσι είχε κατακτήσει τον τίτλο στην U27. Ο Βρετανός φέτος ακολουθεί το κύπελο U28, στο οποίο συμμετέχουν νέοι ηλικίας έως 28 ετών με αυτοκίνητα R5, και τερμάτισε 4ος με μεγάλη διαφορά. Ο Martin Koci που διεκδικεί επίσης τον τίτλο στην κατηγορία, βγήκε από το δρόμο στην τελευταία ε.δ. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Σουηδός Fredrik Ahlin, ο οποίος πέρσι έχασε το Πρωτάθλημα Βρετανίας μόλις για έναν βαθμό, την ώρα που ο Diogo Gago με Peugeoit 208 R2 επικράτησε στην κατηγορία κάτω των 27. Ο επόμενος γύρος του θεσμού είναι προγραμματισμένος για τις 3-5 Μαίου στα Κανάρια Νησιά, και συγκεκριμένα σε ασφάλτινες επιφάνειες._Π.Τ.
Στο συννημένο αρχείο παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα.