top icon
Επικαιρότητα

Απελευθέρωση αδειών οχημάτων δημοσίας χρήσης

Απελευθέρωση κομίστρων και διάθεση με συγκεκριμένους όρους νέων αδειών για φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης προβλέπει το σχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Την απελευθέρωση των κομίστρων και τη διάθεση με συγκεκριμένους όρους νέων αδειών για φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης προβλέπει το σχέδιο της για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Oι μεταφορείς θα πρέπει υποχρεωτικά να ενταχθούν σε εταιρείες, οι οποίες θα έχουν συγκεκριμένα κριτήρια σύστασης και λειτουργίας και θα ασφαλίζουν όλα τα μεταφερόμενα εμπορεύματα.

Οι 33.500 μεταφορείς που κατέχουν άδειες Δημοσίας Χρήσης θα ενσωματωθούν στις εταιρείες σε διάστημα πέντε ετών, δίδοντας χρήματα ή τις άδειες των αυτοκινήτων τους.

Τα φορτηγά-βυτιοφόρα Δημοσίας Χρήσης είναι το πρώτο από τα «κλειστά» επαγγέλματα που απελευθερώνεται. Το κράτος θα δύναται να παρεμβαίνει μόνο για τη ρύθμιση των κομίστρων των καυσίμων.

Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τίθεται σε δεκαήμερη δημόσια διαβούλευση, με σκοπό να κατατεθεί στη Βουλή έως τις αρχές Ιουνίου.

Όπως προβλέπει, η χορήγηση των νέων αδειών θα γίνεται χωρίς περιορισμό στον αριθμό τους και αποκλειστικά σε μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες θα είναι είτε Ανώνυμες ή Περιορισμένης Ευθύνης. Τα έξοδα μιας νέας άδειας φορτηγού θα ορίζονται από 45.000 έως 75.000 € και μιας νέας άδειας βυτιοφόρου από 100.000 έως 120.000 €.

Για τη χορήγηση των νέων αδειών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης θα δίδεται εισφορά, ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του οχήματος. Αυτή ορίζεται στα 10.000 € για τον πρώτο τόνο, 3.000 € για κάθε επιπλέον τόνο μέχρι και τους επτά και 2.000 € για κάθε τόνο πλέον αυτών και μέχρι τους 40. Το έξοδο των αδειών αλλάζει για τα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων. Για τον πρώτο τόνο το ποσό καθορίζεται στα 30.000 €, για κάθε επιπλέον και έως τους επτά τόνους στα 5.000 €, ενώ 4.000 € θα κοστίζει κάθε παραπάνω τόνος από τους επτά μέχρι τους 40. Ακόμη, για την έκδοση άδειας, θα πρέπει το φορτηγό να έχει κινητήρα προδιαγραφών Εuro ΙV ή Εuro V. Τα λεφτά που θα δίνονται για τις άδειες θα πηγαίνουν σε ένα ειδικό Κωδικό Οδικής Ασφάλειας, ενώ το 80% αυτών θα προορίζεται για έργα υποδομών και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους.

Οι νέες επιχειρήσεις μεταφορών θα διαθέτουν χώρους στάθμευσης και εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Ο επικεφαλής τους θα πρέπει να διαθέτει επαγγελματική επάρκεια, πιστοποιημένη από δημόσια ή ιδιωτική σχολή, καθώς άδεια οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.

Η αξία των αδειών που κατέχονται σήμερα από μεταφορείς θα εκτιμάται με γνώμονα την κατηγορία και το μικτό βάρος του οχήματος, ενώ σε αυτό θα συνεισφέρει και ειδική επιτροπή εκτίμησης, που υπολογίζει τη χρονολογία, το βαθμό συντήρησης και την αξία κτήσης του. Με αυτή τη λογική θα καθορίζει το ύψος του εισερχόμενου κεφαλαίου στις μεταφορικές εταιρείες. Σε αυτούς που ήδη δραστηριοποιούνται, προβλέπεται προθεσμία μέχρι πέντε χρόνια για να οργανωθούν σε εταιρείες, των οποίων επιτρέπεται και η συγχώνευση.

Οι άδειες κυκλοφορίας που υπάρχουν εξακολουθούν να ισχύουν για πέντε χρόνια από την έναρξη του νέου νόμου. Μετά το πέρασμα του διαστήματος αυτού, σε ενδεχόμενο μεταβίβασης, οι νέοι κάτοχοι πρέπει να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με νεώτερης τεχνολογίας και προδιαγραφών Εuro ΙV.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ