top icon
Αγώνες

F1: GP Ισπανίας-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Μπορεί οι δυο McLaren να κυριάρχησαν στην πρωινή περίοδο, ωστόσο η Red Bull έκανε το 1-2 στο απογευματινό 90λεπτο με τον Sebastian Vettel να κατεβαίνει κάτω από το 1:20.

Μπορεί οι δυο McLaren να κυριάρχησαν στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ωστόσο η Red Bull έκανε το 1-2 στο απογευματινό 90λεπτο με τον Sebastian Vettel να αποτελεί τον μοναδικό οδηγό που κατάφερε να κατέβει σήμερα κάτω από το 1:20. Εντυπωσιακός ήταν και ο Michael Schumacher, ο οποίος ολοκλήρωσε αμφότερες τις περιόδους έχοντας σημειώσει τον τρίτο καλύτερο χρόνο της διαδικασίας. Ο Γερμανός φαινόταν να οδηγεί πολύ πιο άνετα το αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Mercedes και μένει να αποδειχθεί αν θα καταφέρει να συνεχίσει να επιδεικνύει την καλή αυτή εικόνα και τις επόμενες δυο -κρίσιμες- ημέρες, στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Η Ferrari διατήρησε τη συνήθη τακτική της να μην αποκαλύψει το πλήρες δυναμικό της στις ελεύθερες δοκιμές, ωστόσο ο Fernando Alonso σημείωσε την 4η επίδοση του απογευματινού 90λεπτου.
 
Οι δυο McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους της πρωινής περιόδου με τον Lewis Hamilton να κινείται μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον team mate του, Jenson Button. Oι Red Bull έκαναν την αρχή, όντας οι πρώτες που σημείωσαν ανταγωνιστικούς χρόνους και για λίγο φαινόταν ότι δε θα έχουν αντίπαλο στη διαδικασία, ωστόσο, πρώτα ο Michael Schumacher με τη Mercedes και έπειτα αμφότερες οι McLaren, κατάφεραν να κατέβουν κάτω από το 1:22 που είχαν σημειώσει τα μονοθέσια της ομάδας του Milton Keynes. O Schumacher κινήθηκε στο 1:21.7, ο Button στο 1:21.6, ωστόσο ο Hamilton κατάφερε να κατεβάσει την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στο 1:21.1. Έπειτα από αυτό, οι πρώτες θέσεις δεν άλλαξαν καθόλου, καθώς οι ομάδες επικεντρώθηκαν σε εργασία με βαρύτερα φορτία καυσίμου. Ο Button, περίπου 25 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, πάτησε ένα κομμάτι αμαξώματος που βρισκόταν στην πίστα.
 
Ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα, ενώ ανάμεσα στις δυο Renault που βρέθηκαν πίσω από τον Γερμανό (με τον Robert Kubica να είναι ταχύτερος του Vitaly Petrov), κατετάγη ο Fernando Alonso με τη Ferrari. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Kamui Kobayashi με Sauber, ωστόσο ο team mate του, Pedro de la Rosa δεν κατάφερε να συμπληρώσει περισσότερους από τρεις αναγνωριστικούς γύρους (χωρίς χρόνο), πριν αναγκαστεί να σταματήσει με προβλήματα στο κιβώτιο της C29. O Felipe Massa με την άλλη Ferrari κατετάγη 12ος (πίσω από την Toro Rosso του Sebastien Buemi), ενώ την 13η θέση κατέλαβε ο δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta (ο οποίος σήμερα το πρωί αντικαθιστούσε τον Adrian Sutil), για να βρεθεί δυο θέσεις εμπρός από τον Vitantonio Liuzzi. O άλλος δοκιμαστής του συμμετείχε στη διαδικασία, ο Christian Klien, στο ντεμπούτο του με την HRT, αποδείχθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Bruno Senna και κατέλαβε την 22η θέση.
 
Οι δυο Williams κινήθηκαν ταχύτερα μονάχα από τις καινούργιες ομάδες, με τον Rubens Barrichello να αντιμετωπίζει προβλήματα με το σύστημα λαδιού της αναβαθμισμένης FW32. Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, ταχύτερη ήταν η Lotus, με τον Heikki Kovalainen να γυρίζει την πίστα της Καταλονίας ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τον team mate του, Jarno Trulli. O Kovalainen αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τον αισθητήρα του γκαζιού στην αρχή της διαδικασίας και η Lotus αποφάσισε να αντικαταστήσει ολόκληρο το σχετικό σύστημα στο μονοθέσιό του.
 
Στο απογευματινό 90λεπτο, οι Red Bull έδειξαν τα δόντια τους, καθώς οι οδηγοί της σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους με αμφότερες τις διαθέσιμες γόμες ελαστικών (σκληρή και μαλακή). Ο Mark Webber βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, έχοντας σημειώσει έναν πολύ καλό χρόνο στους πρώτους του γύρους με τη σκληρή γόμα, τον οποίο βελτίωσε περαιτέρω λίγο μετά το μέσο του 90λεπτου με τα μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, ο team mate του, Sebastian Vettel, κατάφερε να κινηθεί 2 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα, έπειτα από ένα τέταρτο της ώρας περίπου, εκμεταλλευόμενος και το γεγονός ότι η αγωνιστική γραμμή είχε στρωθεί με αρκετά περισσότερο λάστιχο. Οι Red Bull βρέθηκαν, αντίστοιχα, 8 και 6 δέκατα του δευτερολέπτου εμπρός από τον Michael Schumacher και έμοιαζαν βιδωμένες στο έδαφος σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο του grid στην αεροδυναμικά απαιτητική πίστα της Καταλονίας. Για αυτό και ο μεγαλύτερος φόβος του Vettel αυτό το σαββατοκύριακο είναι ο… καιρός!
 
Καθ’ οδόν προς την τρίτη θέση για δεύτερη φορά μέσα σε μια ημέρα, ο Schumacher κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον team mate του στη Mercedes, Nico Rosberg. O Schumacher έδειχνε να αρέσκεται στην οδηγική συμπεριφορά του αναβαθμισμένου γερμανικού μονοθεσίου με το μακρύτερο μεταξόνιο και τον φουτουριστικό αεραγωγό κινητήρα και ίσως η Ισπανία αποτελέσει το GP που θα κάνει την αντεπίθεσή του, έπειτα από μερικές απογοητευτικές εμφανίσεις. Αλλά θα πρέπει να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό με σήμερα και τις επόμενες δυο ημέρες.  
 
Ο Fernando Alonso βελτίωσε θεαματικά τους χρόνους του με τη μαλακή γόμα για να καταταγεί 4ος. Ο Ισπανός, πατώντας εκτός των ορίων της πίστας στη στροφή 9 έχασε κάποια μέρη του πατώματος του μονοθεσίου του, όπως συνέβη και με τον Mark Webber λίγο αργότερα. Ο Lewis Hamilton που κατετάγη 5ος, ήταν αρχικά δεύτερος -παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε όταν πήγε να βγει από τα pits στα αρχικά λεπτά και τους έσβησε ο κινητήρας πριν καν προλάβουν να κυλήσουν τα ελαστικά του-, ωστόσο δεν κατάφερε να κατεβάσει το χρόνο του παρά μονάχα 2 δέκατα του δευτερολέπτου με τη μαλακή γόμα (ενώ οι υπόλοιποι έκαναν σημαντικές βελτιώσεις), ενώ και ο άλλος οδηγός της McLaren, o Jenson Button, κατετάγη μόλις 9ος. Ο Robert Kubica σημείωσε την 6η επίδοση με τη Renault, εμπρός από τον Rosberg και τον Felipe Massa. O Βραζιλιάνος, όπως και ο team mate του, αντιμετώπιζε μερικές δυσκολίες με μια κατά τα φαινόμενα νευρική Ferrari F10, ωστόσο αυτό ενδέχεται να οφειλόταν και σε βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο Adrian Sutil συμπλήρωσε την πρώτη 10άδα με τη Force India.
 
H διαδικασία διακόπηκε έπειτα από το ατύχημα του Nico Hulkeberg στο 22ο λεπτό, όταν ο Γερμανός υπερέβαλε στην έξοδο της 8ης στροφής, πάτησε στο γρασίδι και η απώλεια πρόσφυσης έστειλε τη Williams του ακυβέρνητη προς τα απέναντι προστατευτικά ελαστικά μετωπιαία, με αρκετή ορμή. Ο καθαρισμός της πίστας από τα θραύσματα απαίτησε αρκετή ώρα. Μια μικρή έξοδο από την πίστα είχε και ο Sutil στα πρώτα λεπτά, ενώ ο Vitaly Petrov είχε ένα θεαματικό ταξίδι στην αμμοπαγίδα (την οποία κατάφερε να ξεπεράσει χωρίς να τον ακινητοποιήσει) στο 70ό λεπτό, ενώ τρία λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, ο Jaime Alguersuari αναγκάστηκε να παρκάρει την Toro Rosso του, αφότου ένα σύννεφο καπνού εξήλθε από το πίσω μέρος του ιταλικού μονοθεσίου.
 
Εκτός πίστας, ο Rubens Barrichello παραδέχθηκε για πρώτη φορά σε δηλώσεις του ότι μέρος της υστέρησης της Williams οφείλεται στο πλαίσιο στροφών που αποδίδει καλύτερα ο κινητήρας της Cosworth, ο οποίος σύμφωνα με το Βραζιλιάνο λειτουργεί καλά με μερικές ρυθμίσεις σχέσεων στο κιβώτιο και να μην αποδίδει σωστά με άλλες. O εμπειρότερος οδηγός της Formula 1 αποκάλυψε ότι η Cosworth θα παρουσιάσει μερικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα της στην Τουρκία. Επίσης, ο Barrichello δήλωσε ότι η Williams υστερεί σε πρόσφυση στα αργά κομμάτια, ωστόσο χάνει χρόνο και στα γρήγορα. Οι οδηγοί της μπορούν να διανύσουν τις γρήγορες στροφές με τέρμα γκάζι, ωστόσο ο Βarrichello εκτιμάει ότι οι Red Bull παράγουν μικρότερες τιμές αεροδυναμικής αντίστασης, γεγονός που τους επιτρέπει να αναπτύσσουν υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες.
 
Ευχάριστα νέα υπήρχαν στο στρατόπεδο της Sauber, καθώς θα διαθέτει σπόνσορας -την αλυσίδα fast food Burger King- για τα δυο Grand Prix που διεξάγονται στην Ισπανία (αυτό στην πίστα της Καταλονίας και το Ευρωπαϊκό στη Βαλένθια), χάρις στην εθνικότητα του Καταλανού Pedro de la Rosa.

Φ.Λ.
[email protected]

GP Ισπανίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:21.134
 
206.547
21
2
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:21.672
0.538
205.187
14
3
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:21.716
0.582
205.076
12
4
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:22.011
0.877
204.338
27
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:22.026
0.892
204.301
22
6
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:22.070
0.936
204.192
19
7
11
Robert Kubica
Renault
1:22.202
1.068
203.864
22
8
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:22.258
1.124
203.725
19
9
12
Vitaly Petrov
Renault
1:22.397
1.263
203.381
23
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:22.492
1.358
203.147
26
11
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:22.588
1.454
202.911
24
12
7
Felipe Massa
Ferrari
1:22.975
1.841
201.964
22
13
14
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:23.030
1.896
201.831
21
14
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:23.110
1.976
201.636
31
15
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:23.284
2.150
201.215
19
16
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.312
2.178
201.147
22
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.471
2.337
200.764
20
18
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:25.329
4.195
196.393
17
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:26.244
5.110
194.309
20
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:26.340
5.206
194.093
23
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:26.694
5.560
193.301
24
22
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:27.250
6.116
192.069
26
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:27.752
6.618
190.970
27
24
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
χωρίς χρόνο
 
 
3
GP Ισπανίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:19.965
 
209.567
24
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:20.175
0.210
209.018
35
3
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:20.757
0.792
207.511
28
4
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:20.819
0.854
207.352
30
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:21.191
1.226
206.402
23
6
11
Robert Kubica
Renault
1:21.202
1.237
206.374
36
7
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:21.271
1.306
206.199
27
8
7
Felipe Massa
Ferrari
1:21.302
1.337
206.120
25
9
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:21.364
1.399
205.963
26
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:21.518
1.553
205.574
32
11
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:21.672
1.707
205.187
37
12
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:21.904
1.939
204.605
32
13
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:21.931
1.966
204.538
29
14
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:22.184
2.219
203.908
37
15
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:22.192
2.227
203.888
33
16
12
Vitaly Petrov
Renault
1:22.435
2.470
203.287
35
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:22.449
2.484
203.253
34
18
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:23.765
3.800
200.060
7
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:24.209
4.244
199.005
26
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:24.894
4.929
197.399
22
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:25.066
5.101
197.000
30
22
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:25.972
6.007
194.924
23
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:26.152
6.187
194.517
25
24
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:26.596
6.631
193.519
21
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ