Οι πρώτες ομαδικές δοκιμές εξέλιξης του Extreme E πραγματοποιήθηκαν στη MotorLand Aragon της Ισπανίας, όπου μεταξύ άλλων βρέθηκε και ένας ευπρόσδεκτος καλεσμένος από τον κόσμο της F1.
Το Extreme E, νεοσύστατο πρωτάθλημα με αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε σημεία του πλανήτη που πλήττονται από την κλιματική αλλαγή, βρίσκεται προ των πυλών και οι προετοιμασίες, μπαίνουν στην τελική ευθεία. Πριν από λίγες ημέρες, οι 9 ομάδες που θα συμμετάσχουν στην Season 1 βρέθηκαν μαζί στην πίστα πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας, για δοκιμές εξέλιξης.
Οι άντρες και γυναίκες οδηγοί, κάτι υποχρεωτικό για τη σύνθεση της κάθε ομάδας στο πλαίσιο προώθησης της ισότητας φύλων, είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το Odyssey 21, αμιγώς ηλεκτρικό SUV ενιαίων προδιαγραφών ισχύος 400 kW (550 ίππων), που θα οδηγούν φέτος στους αγώνες.
To διήμερο πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε υπό αρκετή ομίχλη και σε αρκετές περιπτώσεις, περιορισμένη ορατότητα, περιλάμβανε γύρους πίστας καθώς προσομοίωση αγώνα, στην χωμάτινη πίστα που υπάρχει εκεί. Στην πρώτη περίπτωση, το μήκος της πίστας ήταν 1 χιλιόμετρο, ενώ στη δεύτερη 3,1 χιλιόμετρα.
Εκτός από την ήδη εντυπωσιακή σύνθεση οδηγών ενός θεσμού που έχουν δημιουργήσει ομάδα οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg (συνέντευξή του στους 4T μπορείτε να διαβάσετε εδώ), στους οποίους εντάσσονται οι Sebastien Loeb, Carlos Sainz, Johan Mattias Ekstrom (συνέντευξή τους στους 4Τ μπορείτε να διαβάσετε εδώ), Johan Kristoffersson και Timmy Hansen, στην πίστα του Aragon βρέθηκε και ο Carlos Sainz Jr., που παρέμεινε σε κόκκινα χρώματα, αφού είναι μέτοχος στην ομάδα ACCIONA | Sainz XE, της οποίας ηγείται ο πατέρας του.
Διαβάστε τι δήλωσαν ορισμένοι από τους πρωταγωνιστές, για τις δοκιμές με το Odyssey 21:
Sebastien Loeb (X44): “Το αυτοκίνητο διαφέρει από ότι έχω συνηθίσει να οδηγώ, οπότε με χαρά διαπίστωσα τη δύναμη, την καλή πρόσφυση και την ισορροπία του – πραγματικά διασκέδασα στις δοκιμές! Ήταν ωραίο που συνεργαστήκαμε με την ομάδα ενώ μαθαίνουμε το αυτοκίνητο, και ειδικά οδηγώντας μαζί με την Cristiana (σ.σ. Guttierrez). Είναι εκ φύσεως επιδέξια οδηγός, εργάζεται σκληρά και ανυπομονώ να την έχω συνεργάτη σε αυτή τη νέα περιπέτεια”.
Carlos Sainz (ACCIONA | Sainz XE): “Ήταν πραγματικά ενδιαφέρον να πάρουμε μια πρώτη εικόνα από το Extreme E σε αυτές τις ομαδικές δοκιμές. Το αυτοκίνητο είναι μοναδικό και διαφορετικό από τα υπόλοιπα σε επίπεδο ισχύος, αναρτήσεων και διαχείρισης ενέργειας. Εργαστήκαμε σε αυτά και πολλά ακόμη πράγματα και ήδη ανυπομονώ για τους αγώνες”.
Mattias Ekstrom (ABT Cupra): “Ήταν δύο ημέρες διασκέδασης. Ήταν υπέροχο που είδαμε το “τέρας” μας για πρώτη φορά με πλήρη ισχύ και να αποκτήσουμε μια πρώτη εντύπωση του συναγωνισμού, ο οποίος είναι αρκετά δυνατός. Αν και οι χρόνοι δεν είναι τόσο σημαντικοί στις δοκιμές, ήταν καλό που είδαμε ότι είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί. Το να μοιράζομαι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι κάτι νέο για εμένα, αλλά η συνεργασία με την Claudia (σ.σ. Jurtgen) είναι πολύ εύκολο και διασκέδασα πολύ. Ανυπομονώ να έρθει η άνοιξη και να δοκιμάσουμε τη μοναδική δομή του Extreme E σε πραγματικά αγωνιστικές συνθήκες”.
Johan Kristoffersson (RXR): “Ήταν ένα εξαιρετικό τεστ για την RXR. Ήρθαμε με ενθουσιασμό να οδηγήσουμε το RXR Odyssey 21 με πλήρη ισχύ για πρώτη φορά και δε μας απογοήτευσε. Όλοι στην ομάδα εστιάσαμε στην προσαρμογή και να μάθουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται, το οποίο είναι σημαντικό καθώς υπάρχουν λίγες ευκαιρίες να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο από τώρα έως το τέλος της σεζόν. Συγκεντρώσαμε πολλά δεδομένα αυτές τις δύο ημέρες. Εγώ και η Molly (σ.σ. Taylor) έχουμε καλή κατανόηση τόσο μεταξύ μας, όσο και με το αυτοκίνητο. Ήταν πολύ διασκεδαστικό και ήδη ανυπομονώ για την Season 1”.
Carlos Sainz Jr: “Περίμενα ότι ο πατέρας μου θα εμπλακεί με το Extreme E και είδα το ενδιαφέρον του, οπότε ήμασταν αρκετά απασχολημένοι τους τελευταίους 3-4 μήνες με το project. Είναι μια νέα πρόκληση και βλέπω ότι εργάζονται πολύ σκληρά ώστε να κάνουν την ομάδα όσο πιο ανταγωνιστική γίνεται. Το κλιματικό μήνυμα του Extreme E είναι πραγματικά σημαντικό καθώς πρέπει να κάνουμε τους ανθρώπους να συνειδητοποιήσουν τι συμβαίνει στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα παράγουμε θέαμα και καλούς αγώνες”.
Μετά από την ολοκλήρωση του τεστ, τα αυτοκίνητα επέστρεψαν στη βάση της εκάστοτε ομάδες για τις τελευταίες ρυθμίσεις, προτού φορτωθούν στο πλωτό paddock του Extreme E, το πλοίο St. Helena, το οποίο θα αναχωρήσει για το ταξίδι του, στα μέσα Φεβρουαρίου.
Υπενθυμίζουμε, πως το πρόγραμμα της Season 1 του Extreme E περιλαμβάνει 5 αγώνες:
1. X Prix Ερήμου: Al’ Ula – Σαουδική Αραβία (20-21 Μαρτίου)
2. Χ Prix Ωκεανού: Dakar – Σενεγάλη (29-30 Μαΐου)
3. Χ Prix Αρκτικής: Kangerlussuaq – Γροιλανδία (28-29 Αυγούστου)
4. Χ Prix Αμαζονίου: Santarem – Βραζιλία (23-24 Οκτωβρίου)
5. X Prix Παγετώνα: Παταγονία – Αργεντινή (11-12 Δεκεμβρίου)
Κάθε αγώνας στις ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές θα έχει διήμερη διάρκεια, με δύο κατατακτήριους αγώνες, έναν ημιτελικό και έναν τελικό. Κάθε επιμέρους αγώνας θα περιλαμβάνει 2 γύρους, με τον άνδρα οδηγό να πραγματοποιεί τον ένα γύρο και τη γυναίκα, τον άλλον. Τα αποτελέσματα θα βασίζονται στην θέση τερματισμού στον εκάστοτε αγώνα και όχι στο συνολικό χρόνο.