Επί του προκειμένου, η δυναμική, όπως όλα δείχνουν, έλευση της Κίνας στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου πραγματοποιείται με άρμα την Volvo, η οποία ελέγχεται, όπως και η νεοσυσταθείσα Lynk & Co, από τον αυτοκινητικό γίγαντα της μεγαλύτερης χώρας του πλανήτη που ακούει στο όνομα Geely.
Το εικονιζόμενο SUV, που φέρει την κάθε άλλο παρά πρωτότυπη ονομασία «01», αποτελεί σπλάχνο από τα… σπλάχνα της κινεζικής Geely, όντας το πρώτο απτό δείγμα γραφής της άρτι παρουσιασθείσας αυτοκινητικής «μπράντας», Lynk & Co. Η τελευταία, σύμφωνα με τις προσδοκίες των κινέζων, αναμένεται να αποτελέσει το άρμα με το οποίο η Geely αναμένεται να μπει δυναμικά στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και στις ΗΠΑ, πουλώντας περί το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα σε ισάριθμους αγοραστές έως το 2021.
Το νέο «01», το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα χθες στις εγκαταστάσεις ενός εγκαταλελειμμένου σιδηροδρομικού σταθμού στο Βερολίνο της Γερμανίας(!), βασίζεται στην πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA), πάνω στην οποία θα «πατούν» τα μικρά SUV της Volvo. Αρχής γενομένης, με τη νέα σειρά «40». Με την κατασκευή του «01» να έχει προγραμματιστεί από τους ανθρώπους της μητρικής Geely να ξεκινήσει επί κινεζικού εδάφους, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως τόσο ο σχεδιασμός όσο και η εξέλιξη του νέου SUV της Lynk & Co, έχει ολοκληρωθεί στην Ευρώπη. Και συγκεκριμένα, στο «κοινό» κέντρο εξέλιξης των Geely-Volvo που έχει την έδρα του στη Σουηδία.
Με την ευκαιρία, αξίζει να αναφέρουμε πως για το σχεδιασμό του «01» υπεύθυνος είναι ο βρετανός Peter Horbury, ο οποίος έχει θητεύσει στους κόλπους της Volvo τη δεκαετία του ’90 συνεργαζόμενος εν συνεχεία για λογαριασμό των Jaguar, Aston Martin και Ford.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, το «01» θα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το νέο Volvo XC40, μιας και το μήκος του θα υπερβαίνει οριακά τα 4,5 μ. Ιδιαίτερα… σεβαστό είναι και το μεταξόνιο της κατασκευής, ξεπερνώντας οριακά τα 2,7 μ. Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, οι δημιουργοί του «01» περιορίστηκαν στο να ανακοινώσουν πως, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, θα φιλοξενεί κάτω από το καπό του 3κύλινδρους και 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης, καθώς και 4κύλιδρους πετρελαιοκινητήρες. Αμέσως μετά το επίσημο ντεμπούτο των τελευταίων, την πρεμιέρα της θα πραγματοποιήσει και μια υβριδική έκδοση, η οποία, διόλου τυχαία, μοιάζει αρκετά σε προδιαγραφές με εκείνη του επερχόμενου XC40 Hybrid (βλ. 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες ιόντων λιθίου). Να προσθέσουμε πως το νέο «01» θα είναι διαθέσιμο σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις, με χειροκίνητο κιβώτιο και προαιρετικά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Όπως ανέφεραν οι ιθύνοντες της Lynk & Co, το νέο «01» θα είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της συνδεσιμότητας υιοθετώντας μια open source ψηφιακή πλατφόρμα σε συνεργασία Microsoft. Από εκεί και πέρα, θα διαθέτει ένα είδος «ηλεκτρονικού κλειδιού», το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του οχήματος να το… νοικιάσει για συγκριμένο χρονικό διάστημα και χρήση, μέσω ενός απλού στη χρήση app στο κινητό. Σε ότι αφορά στην παρεχόμενη ασφάλεια, το «01» πρόκειται να κάνει χρήση των σχετικών προνομίων της Volvo, διαθέτοντας μια σειρά από συστήματα, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, η επιτήρηση τυφλού σημείου, η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κοκ.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα προγραμματισμό, οι πωλήσεις του Lynk & Co 01, πολλές από τις οποίες αναμένεται να γίνουν μέσω διαδικτύου κατά τα πρότυπα της αμερικάνικης Tesla, θα ξεκινήσουν στην Κίνα το 2017, ενώ σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το 2018._Χ.Α.