Τους τελευταίους μήνες, το Π.Π. Ράλλυ έχει βρει το νέο του σταρ στο πρόσωπο του Sebastien Ogier. Πλέον η απορία όλων είναι όχι αν, αλλά πότε ο νεαρός Γάλλος πρώην Πρωταθλητής του JWRC θα καταφέρει να κερδίσει.
Μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους στη Πορτογαλία, οι περισσότεροι θεωρούν ότι αυτή η στιγμή δεν θα αργήσει και αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα της σημερινής ημέρας, ίσως και να μας χωρίζει μόλις ένα σκέλος. Ο Ogier, με την ολοκλήρωση τουβ δεύτερου σκέλους βρίσκεται 21 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sebastien Loeb, και με μόλις τέσσερις ειδικές, αλλά με συνολιό μήκος που ξεπερνάει τα 80 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο νεαρός Γάλλος έχει μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να καταφέρει. Η σημερινή ημέρα χαρακτηρίστηκε και πάλι από τις υψηλές θερμοκρασίες και φυσικά τη σειρά εκκίνησης. Όμως, το θερμόμετρο και οι σκληρές επιφάνειες, έπαιξαν το ρόλο τους στη φθορά των ελαστικών, αλλά και τα παιχνίδια με την αλλαγή τους πριν και μετά τις ειδικές διαδρομές.
Εν τέλει, ο Sebastien Ogier ήταν αυτός που δικαιώθηκε τόσο από τις επιλογές του, όσο και από το ρυθμό του. Ο Γάλλος, μπορεί να έχασε το μεγαλύτερο της διαφοράς του από τους διώκτες του στο πρώτο μισό της ημέρας, αλλά στο δευτερο και με τους δρόμους να είναι εν μέροι καθαροί, κατάφερε να διατηρήσει τη διαφορά του από τον Loeb στα 21 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι ανάγκασε και ακόμα τον ίδιο τον Sebastien Loeb να υποκλιθεί στο ταλέντο του, ο οποίος μετά τις απογευματινές ειδικές δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ταχύτητα του συμπατριώτη του, υποστηριζόντας ότι αν συνεχίσει και με αυτόν τον ρυθμό αυριο, είναι αδύνατο να μαζέψει τη μεταξύ τους διαφορά!
Ο Loeb ξεκίνησε επιθετικά την ημέρα και όπως αναμενόταν πέρασε στη δεύτερη θέση της γενικής, έχοντας σαν ξεκάθαρο στόχο να φτάσει και τον Ogier. Όμως, παρά τις προσπάθειες του και την πίεση που άσκησε δεν κατάφερε να πλησιάσει περισσότερο από τα 21 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, σε κάπιοια σημεία, παραδέχθηκε ότι προσπάθησε να προφυλάξει το αυτοκίνητο και τα ελαστικά του, γεγονός που δεν τον βοήθησε ιδιαίτερα στο τέλος της ημέρας. Τώρα με δεδομένο το γεγονός ότι αύριο θα είναι δεύτερος στο δρόμο, γνωρίζει ότι θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, αφού και αυτός θα πρέπει να καθαρίζει το δρόμο και οι συνθήκες θα είναι σχεδόν ίδιες μεταξύ τους και η διαφορά του χρόνου μεγάλη.
Αλλαγές, όμως, είχαμε και στις πόλοιπες θέσεις, αφού ο Petter Solberg κατάφερε να ανέβει στην 3η θέση της γενικής μπροστά από τον Dani Sordo. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ήταν σαφώς ταχύτερος από τους οδηγούς της Ford, και μέσα στη μάχη με τις εργοστασιακές C4, χωρίς όμως να καταφέρει να τις ξεπεράσει. Πάντως, αυτό δεν τον εμπόδισε να κερδίσει και μία ειδική διαδρομή, παρά τα προβλήματα με την ενδοσυννενόηση που αντιμετώπισε στην συγκεκριμένη ε.δ. Αυτό που θέλει ο Solberg είναι να βελτιώσει συγκεκριμένα στοιχεία τόσο στην οδήγηση του, όσο και στο αυτοκίνητο, για να μπορέσει να κάνει το κάτι παραπάνω και να βρεθεί ακόμα πιο κοντά στην κορυφή.
Πίσω από τον Νορβηγό, ακολουθεί ο Dani Sordo, ο οποίος παρά το γεγονός ότι πλέον μπορεί να αισθάνεται σαφώς πιο άνετα μετά από τις δηλώσεις υποστήριξης του Olivier Quesnel ο οποίος και είπε στα μέσα του Τύπου ότι ο Ισπανός θα είναι και τη νέα χρονιά στην ομάδα, δεν κατάφερε να μείνει σε απόσταση βολής από την κορυφή. Ο Sordo υπερέβαλλε εαυτό για να μείνει κοντά στον Ogier, με αποτέλεσμα να φθείρει τα ελαστικά του και ειδικά στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. να χάσει πολύτιμο έδαφος και την επαφή του με την κορυφή. Ο Ισπανός, όμως, είναι πίσω από τον Solberg και αύριο θα έχουμε μία άκρως ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ τους για την 3η θέση της γενικής.
Το ίδιο, όμως, ισχύει και για τον Mikko Hirvonen, ο οποίος θα διεκδικήσει και αυτός με τη σειρά του μία θέση στο βάθρο. Βέβαια, ο προβληματισμός στο στρατόπεδο της Ford είναι πλέον έντονος. Ο Φιλανδός μοιάζει ανήμπορος να ακολουθήσει το ρυθμό των Citroen, την ώρα που οι περισσότεροι αναφέρουν ότι πλέον η ψαλίδα μεταξύ των δύο αυτοκινήτων έχει ανοίξει σημαντικά. Όπως και να έχει, ο Hirvonen περνάει δύσκολες στιγμές και εν τέλει όπως αποδείχθηκε ακόμα δεν έχει βγει από το τούνελ. Πάντως, ακόμα και έτσι αύριο θα έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, ένα αποτέλεσμα που αναμφίβολα θα βοηθήσει τα μέγιστα τόσο επίπεδο ψυχολογίας, όσο και βαθμολογίας. Και φυσικά, δεν αναφερόμαστε σε αυτή των Οδηγών, αλλά των Κατασκευαστών, όπου όπως όλα δείχνουν η Citroen θα ξεφύγει και πάλί μετά από το αποτέλεσμα της Πορτογαλίας. Βλέπετε, μετά από την Τουρκία ο Latvala πραγματοποίησε ακόμα ένα λάθος, με αποτέλεσμα να βγει από το δρόμο, να χτυπήσει με το πίσω μέρος του Focus σε ένα δέντρο και να εγκαταλείψει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ομάδα του να χάει αυτή τη στιγμή σημαντικούς βαθμούς στο κυνήγι του τίτλου και ο ίδιος να χάνει σημαντικό μέρος της καλής ψυχολογίας που είχε δημιουργήσει μετά τη νίκη του στη Ζηλανδία.
Εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Latvala, o Henning Solberg κατάφερε να ανέβει στην 7η θέση της γενικής, μπροστά από τον ομόσταυλο του στην Stobart, Matthew Wilson. Ο Mads Ostberg με το Subaru Imreza βρίσκεται όγδοος, μπροστά από τον Kimi Raikkonen που ακολουθεί ένατος σε έναν πολύ δύσκολο, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, αγώνα. Στην κατηγορία του SWRC, η εγκατάλειψη του Nasser Al Attiyah άφησε μόνο το Jari Ketomaa στην πρώτη θέση, την ώρα που αλλαγή είχαμε στο JWRC, με τον Kevin Abbring να περνάει επικεφαλής μετά από την έξοδο του Aaron Burkart με το Suzuki Swift S1600.
Το αυριανό και τελευταίο σκέλος του αγώνα, περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων η μία είναι η σούπερ ε.δ. του Algarve Stadium. Αυτό που απομένει είναι τα προγνωστικά θα επαληθευτούν και ο Ogier θα σημειώσει την πρώτη του νίκη. Βέβαια, αν δεν τελειώσει ο αγώνας, κανείς δεν μπορεί να προκαθορίσει το αποτέλεσμα, ούτε ακόμα και ο Loeb που δήλωσε ότι είναι δύσκολο να ξεπεράσει στις εναπομείναντες ειδικές τον συμπατριώτη του. Εξάλλου, αυτά μας τα έχει ξαναπεί ο Seb._Π.Τ.[email protected]
Επίσημο site αγώνα: www.rallydeportugal.pt
Επίσημο site WRC: www.wrc.com