Με αφορμή το φετινό Dakar Rally, η Porsche μας γυρίζει πίσω στο παρελθόν θυμίζοντας μας τα αγωνιστικά κατορθώματα αλλά και τα τεχνολογικά highlights της 959 Paris-Dakar.
Την δεκαετία του ’80 το Dakar Rally άρχισε να αλλάζει χαρακτήρα -τόσο γεωγραφικά όσο και τεχνολογικά. Μπορεί σήμερα μία υπερυψωμένη εκδοχή της σύγχρονης Porsche 911 να μην είναι σε θέση να πάρει τη νίκη στο διάσημο rally-raid αγώνα στον κόσμο, εντούτοις το 1984 ο Rene Metge κατάφερε το… ακατόρθωτο. Την επόμενη χρονιά ωστόσο το όλο εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία, καθώς και τα τρία αντίτυπα της πρωτότυπης 953 -ένα rally car που χρησιμοποιούσε το «σώμα» της 959 σε συνδυασμό με τον κινητήρα της 911 Carrera 4- εγκατέλειψαν τον αγώνα από μηχανικά προβλήματα και ατυχήματα.
Το 1986 η Porsche σήκωσε εκ νέου τα μανίκια της φέρνοντας όλες τις αναβαθμίσεις της «πολιτικής» 959 στο αγωνιστικό της πρωτότυπο, συμπεριλαμβανομένου του twin-turbo κινητήρα των 2,85 λίτρων με τους 400 για την περίσταση ίππους, αλλά και του «ενεργού» συστήματος τετρακίνησης που διέθετε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Traction, Ice, Automatic 1 & 2) που ελέγχονταν μέσω του κατάλληλου λογισμικού. Αυτός ο συνδυασμός χαρακτηριστικών χάρισε στην Porsche και τους Rene Metge/Jacky Ickx το «1-2», αλλά και μια 6η θέση με οδηγό τον μηχανικό Unger Kussmaul.
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο-αφιέρωμα: