Το σχέδιο απόσυρσης μεγάλων σε ηλικία αυτοκινήτων που ρυπαίνουν και αντικατάστασής τους με νέα φιλικά προς το περιβάλλον συζητήθηκε στη σύσκεψη του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή με τον ομόλογό του στο Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να ανανεωθεί ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων, των ταξί και των λεωφορείων, με κίνητρα που θα διευκολύνουν την αντικατάστασή τους από τους ιδιοκτήτες. Η βασική ιδέα είναι η παροχή κινήτρων με μείωση των δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υβριδικών ή με αέριο. Τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, υπό αυτές τις συνθήκες, είναι αυτά που εξετάστηκαν πρώτα. Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι κάτω από το 7% του συνολικού μεριδίου, ενώ στην Ελλάδα παραμένει κάτω από το 1%. Το υπουργείο από το 2014 έχει θεσπίσει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πλην όμως οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμένες λόγω του μικρού τους αριθμού.
Στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών σημειώνεται πως θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά επειδή το αποτύπωμα είναι μικρό θα δοθούν και σε υβριδικά μοντέλα, καθώς και σε νέα μοντέλα που καταναλώνουν φυσικό αέριο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο η επόμενη κίνηση που πρέπει να γίνει, είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το όλο εγχείρημα για να προχωρήσει η υλοποίησή του.
Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Αχιλ. Καραμανλής αναφέρθηκε στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος ζωής ενός επιβατικού αυτοκινήτου είναι 5-7 χρόνια κατά μέσο όρο στην ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα βρίσκεται στα διπλάσια χρόνια, εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης στη χώρα. Ένα ποσοστό της τάξης του 10% είναι ηλικίας άνω των 30 ετών. Στην πρόταση του υπουργείου Μεταφορών προς το Οικονομικών αναφέρεται η μείωση των δασμών σε αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας και παράλληλα αυξάνονται τα έσοδα του κράτους. Προτείνονται επίσης αυστηροί έλεγχοι σε όσους εμπόρους έχουν καταγγελθεί για μη νόμιμες πρακτικές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Παράλληλα, με την αύξηση των δασμών για αυτοκίνητα ρυπογόνα παλαιού τύπου, δημιουργούνται αντικίνητρα στην αγορά παλαιών μεταχειρισμένων και αποτρέπεται να εισάγονται στην ελληνική αγορά.