top icon
Επικαιρότητα

Το μέλλον των ελαστικών από τη Michelin

Μεγαλύτερη οικονομία, χαμηλότερο θόρυβο, αντίστοιχες με τις σημερινές προδιαγραφές σε ότι αφορά την ασφάλεια και την απόδοση, αλλά και μικρότερη κατά 50% μάζα, υπόσχεται η Michelin για τα ελαστικά του αύριο.

Μεγαλύτερη οικονομία, χαμηλότερο θόρυβο, αντίστοιχες με τις σημερινές προδιαγραφές σε ότι αφορά την ασφάλεια και την απόδοση, αλλά και μικρότερη κατά 50% μάζα, υπόσχεται η Michelin για τα ελαστικά του αύριο.
 
Με δεδομένες τις κοινωνικές, αλλά και πολιτικές, πλέον, απαιτήσεις για συνεχή μείωση των εκπομπών ρύπων, επομένως και της κατανάλωσης καυσίμου των σύγχρονων αυτοκινήτων, η γαλλική εταιρεία καταθέτει τις δικές της προτάσεις για το εγγύς μέλλον συμβάλλοντας αποφασιστικά προς την, οικολογικού περιεχομένου, αυτή κατεύθυνση. Σε μια ενδιαφέρουσα τεχνολογική ημερίδα που πραγματοποίησε πριν λίγες μέρες η γαλλική εταιρεία στο Ρίο της Βραζιλίας, παρουσιάστηκαν δύο πρωτοποριακά ελαστικά διαστάσεων 195/55 R21 και 175/70 R10, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο εξέλιξης. Όπως υποστηρίζει η γαλλική εταιρεία, τα παραπάνω ελαστικά, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων είναι η μικρότερη κατά 50% μάζα τους σε σχέση με τα αντίστοιχα σημερινά, είναι σε θέση να εξασφαλίσουν πολύ μικρότερη αντίσταση κύλισης, με αποτέλεσμα να μειώνουν δραστικά τα παραγόμενα επίπεδα θορύβου και –πάνω απ’ όλα- λόγω πολύ μικρότερων τριβών, την κατανάλωση καυσίμου. Συγχρόνως, όπως υπόσχονται οι ιθύνοντες της εταιρείας, ακόμα και αυτή τη στιγμή, τα πειραματικού τύπου αυτά ελαστικά δεν υπολείπονται σε απόδοση και ασφάλεια, τόσο σε στεγνή όσο και σε βρεγμένη επιφάνεια.
Μοναδικό τους μείον; Προφανώς, η… αισθητική τους (σ.σ.: ασυνήθιστη για τα σημερινά δεδομένα, κακά τα ψέματα…), σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η εφαρμογή-χρήση τους σε μια ευρείας κλίμακας παραγωγή απαιτεί τον ανασχεδιασμό των οχημάτων-αμαξωμάτων σε ουκ ολίγους τομείς. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Michelin, αν το ζητούμενο, τόσο σήμερα, όσο και στο εγγύς μέλλον, είναι δραστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου των αυτοκινήτων –άρα και των εκπομπών ρύπων- η επιλογή μικρότερων σε μάζα ελαστικών (μικρή διάμετρος και μεγάλο πλάτος για τα καθημερινά οχήματα και αντίστροφα για τα πιο σπορτίφ), αποτελεί μονόδρομο, έστω και αν αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη πρόταση βρίσκεται σε πρώιμο-πειραματικό στάδιο. Ίδωμεν. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ