Το νέο S60 είναι μια ξεχωριστή περίπτωση. Αλλά πάνω από όλα, είναι μια ευχάριστη περίπτωση, καθώς όχι μόνο διατήρησε το σουηδικό του DNA, αλλά και προχώρησε τη σχεδίαση προς μια ακόμα πιο ώριμα δυναμική έκφραση.
Το νέο S60 είναι μια ξεχωριστή περίπτωση. Αλλά πάνω από όλα, είναι μια ευχάριστη περίπτωση, καθώς όχι μόνο διατήρησε το σουηδικό του DNA, αλλά και προχώρησε τη σχεδίαση προς μια ακόμα πιο ώριμα δυναμική έκφραση.
Με το νέο S60, οι Σουηδοί αποδεικνύουν πως όταν διαθέτεις ξεκάθαρη άποψη για το που θέλεις να πάς ξοδεύοντας σωστά τα χρήματά σου, τότε λανθασμένες επιλογές δεν υπάρχουν. Το νέο σουηδικό σεντάν είναι το πρώτο πραγματικά «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο» της εταιρείας, που θα πωληθεί από την αγορά των Η.Π.Α. μέχρι την αναδυόμενη αγορά της Κίνας, αφού πρώτα περάσει από την Ευρώπη, όπου θα αποκτήσει πιο «δυναμικές» και λιγότερο «άνετες» ρυθμίσεις. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι σε καμία από τις αγορές δεν θα προβληματίσει με τη σχεδίασή του. Αντιθέτως, η επιβλητική μάσκα και η… κουπεδοειδής λογική του αμαξώματος κερδίζουν με μιας την εμπιστοσύνη όσων το αντικρίζουν. Με μήκος 4,628 μ. και μεταξόνιο 2,776 μ., το S60 είναι πιο ευρύχωρο από ότι φαίνεται και πίσω θα καθίσουν και σχεδόν… μπασκετικών διαστάσεων επιβάτες, χωρίς να παραπονεθούν, χάρη στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων που είναι κοίλες. Εσωτερικά, η ποιότητα είναι σε πολύ καλά επίπεδα, με την κεντρική ωστόσο επιφάνεια να μην εντυπωσιάζει με την αίσθησή της.
Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς του αυτοκινήτου είναι οι οδικές δυνατότητες του, που περνούν μέσα από εξελιγμένες αναρτήσεις που διαθέτουν συστήματα, όπως το FOUR-C, που ελέγχει τη σκληρότητα και απόσβεση των αμορτισέρ και το Corner Traction Control, που κατευθύνει τη δύναμη στους τροχούς μέσα από γυροσκοπικό σύστημα ανάλογα με τις στροφές και το ROPS (Roll Over Protection System). Και αυτά είναι μόνο μερικά από τη μακροσκελή λίστα των βοηθημάτων που προσφέρονται. Επί του προκειμένου, η λίστα του νέου S60 είναι πραγματικά… ατέλειωτη, με πιο εντυπωσιακό στοιχείο το Pedestrian Detection, ένα πρωτοποριακό σύστημα που αναγνωρίζει ανθρώπους (δυστυχώς, όχι ζώα ακόμα), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό με κόκκινα φώτα που αναβοσβήνουν (σε head up-display), ηχητικό σήμα, αλλά και ένδειξη brake. Αν όλα αυτά δεν «ενεργοποιήσουν» τον οδηγό, τότε το αυτοκίνητο από μόνο του θέτει σε λειτουργία τα φρένα και το ακινητοποιεί με ταχύτητες κάτω από τα 35 χλμ./ώρα!
Προς το παρόν, όσον αφορά στους κινητήρες, σε πρώτη φάση θα βρει κανείς τον μεγάλο 3λιτρο V6 με τους 304 ίππους, που όμως είναι πρακτικά αδιάφορος σε αυτή τη φάση της ελληνικής οικονομίας, αν και είναι προς το παρόν ο μόνος που προσφέρεται με τετρακίνηση. Πιο ενδιαφέρον είναι ο 2λιτρος άμεσου ψεκασμού των 203 ίππων, που διαθέτει και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένεται μετά το καλοκαιράκι, θα υπάρξουν ακόμα δύο πολύ ενδιαφέροντες κινητήρες. Ένας ακόμα 2λιτρος 240 ίππων, ενώ το κερασάκι θα είναι ένας 1.600άρης που θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: 150 (Τ3) και 180 (Τ4) ίππων! Οι προτεινόμενες τιμές πάντως είναι ανταγωνιστικές, όπως άλλωστε και ο εξοπλισμός. Αρχίζουν από 29.900 και ανεβαίνουν στα 34.950 ευρώ για την 2λιτρη έκδοση των 203 ίππων, ενώ για τον πιο γρήγορο κινητήρα θα πρέπει να αποχωριστείτε από 36.000 έως και 41.560 ευρώ, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων θα αφαιρέσει από 26.500 έως 31.550 ευρώ από τον τραπεζιτικό λογαριασμό σας και αν θέλετε 180 ίππους, θα ανεβείτε στα 36.500 και 41.500 ευρώ, αντίστοιχα. _Κ.Λ.