top icon
Αγώνες

F1: GP Καναδά-Προεπισκόπηση

Φτάσαμε στον 8ο γύρο της σεζόν και η Formula 1 έπρεπε να… μεταναστεύσει στον Καναδά για να βρεθεί ένας αγώνας στον οποίο δε θεωρείται φαβορί η Red Bull!

Φτάσαμε στον 8ο γύρο της σεζόν και η Formula 1 έπρεπε να… μεταναστεύσει στον Καναδά για να βρεθεί ένας αγώνας στον οποίο δε θεωρείται φαβορί η Red Bull! Oι μεγάλες ευθείες του Μόντρεαλ, ευνοούν θεωρητικά την McLaren, ενώ οι Red Bull, που παράγουν μεγαλύτερο μέρος της αρνητικής τους άντωσης από το ανώτερο αμάξωμά τους αναμένεται να υστερούν σε τελικές ταχύτητες, μη διαθέτοντας επίσης σύστημα stalling πίσω αεροτομής. Ωστόσο, η επικράτηση της McLaren δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς η MP4-25 έχει επιδείξει αδυναμία στη διάνυση αργών στροφών και τέτοιες ακριβώς ενώνουν τις μεγάλες ευθείες του Μόντρεαλ. Η Ferrari μάλλον θα τα πάει καλύτερα απ’ ότι στην Τουρκία, λόγω της καλύτερης απόδοσης της F10 στις αργές στροφές, ενώ η Mercedes αναμένεται να αντιμετωπίσει δυσκολίες με τις όχι ιδιαίτερα υψηλές τελικές ταχύτητες που παράγει η MGP W01. Ίσως η Renault καταφέρει να παράγει κάποια έκπληξη, όπως π.χ. είχε κάνει στο Μονακό. Άλλωστε, στον Καναδά έχει κατακτήσει την μοναδική νίκη της καριέρας του ο Robert Kubica.
 
Η πίστα
Έπειτα από ένα χρόνο απουσίας από τη Βόρεια Αμερική, η Formula 1 επιστρέφει στον Καναδά, με τους πάντες να είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι για το γεγονός αυτό. Οι οδηγοί διότι απολαμβάνουν τη γιορτινή ατμόσφαιρα της πόλης του Μόντρεαλ τις ημέρες του Grand Prix και οι ομάδες διότι για αυτές η αγορά της Βόρειας Αμερικής είναι πολύ σημαντική και παραμένει… απάτητη. Η πίστα του Μόντρεαλ που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Gilles Villeneuve, είναι χτισμένη στο τεχνητό νησί Ile Notre-Dame και είναι στην ουσία ένα σιρκουί δρόμων πόλης. Χρησιμοποιείται σπανίως ανά το χρόνο (φέτος έχει διεξαχθεί και ένας αγώνας NASCAR εκεί) και αυτό κάνει την πρόσφυση… δυσεύρετη. Η κατάσταση βελτιώνεται με το στρώσιμο λάστιχου στην αγωνιστική γραμμή, ωστόσο εκτός αυτής, υπάρχουν πολλά κομμάτια ελαστικού, που γλιστράνε σαν πάγος και με τους τοίχους να βρίσκονται σε μικρή απόσταση, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αρκετά αυστηρά, ιδίως στο τελευταίο chicane, στην εξωτερική του οποίο δεσπόζει ο τοίχος των Πρωταθλητών. Το 2007 και το 2008 είχαν παρουσιαστεί προβλήματα με την ασφαλτόστρωση, καθώς αποκολλούνταν κομμάτια της. Για φέτος, η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί εκ νέου, στη φουρκέτα καθώς και στα δυο chicane που προηγούνται αυτής. Η χάραξη αποτελεί ουσιαστικά πολλές ευθείες ενωμένες με αργές στροφές/chicane/φουρκέτες. Για αυτό το λόγο απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα και είναι μια από τις πίστες για τις οποίες οι ομάδες σχεδιάζουν ειδικά αεροδυναμικά πακέτα χαμηλής αντίστασης και παραγωγής μικρότερων τιμών αρνητικής άντωσης. Ιδιαίτερη μνεία δίνεται στη ρύθμιση των σχέσεων του κιβωτίου και κυρίως στην 7η. Ωστόσο, απαιτείται επίσης καλή πρόσφυση στις εξόδους από τις αργές στροφές, όπου τα πίσω ελαστικά καταπονούνται αρκετά. Τα φρένα καταπονούνται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στο Μόντρεαλ καθώς υπάρχουν έξι σημεία όπου τα μονοθέσια κατεβάζουν από 7η σε 2η σχέση. Συνεπώς, οι ομάδες παρακολουθούν από κοντά τις θερμοκρασίες των συστημάτων πέδησης (και φέρνουν πιο μεγάλους αεραγωγούς απαγωγής θερμότητας), ενώ συμβουλεύουν τους οδηγούς τους να είναι προσεκτικοί στους πρώτους γύρους με το βαρύ φορτίο καυσίμου, για να τους έχουν απομείνει φρένα στο τέλος του αγώνα. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα αποτελεί κρίσιμο παράγοντα. Η Bridgestone θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μέση γόμα.
 
Οι Καναδοί αγκάλιασαν την επιστροφή της Formula 1, αφού τα εισιτήρια του τριημέρου έχουν εξαντληθεί! Μέλος των αγωνοδικών θα αποτελεί σε αυτό τον αγώνα ο 63χρονος Βραζιλιάνος Πρωταθλητής του 1972 και 1974, Emerson Fittipaldi, νικητής 14 GP. Μαζί του, θα αποτελούν το συμβούλιο των αγωνοδικών οι Lars Osterlind, Enzo Spano και Roger Peart (ο οποίος έχει σχεδιάσει την πίστα του Μόντρεαλ).
 
Ομάδες
 
McLaren-Mercedes
Ο ρυθμός στις κατατακτήριες δοκιμές παραμένει ένας τομέας με τον οποίο η ομάδα του Woking δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένη, ωστόσο είναι ικανοποιημένη που έχει μειώσει τη διαφορά από την Red Bull. Tα χαρακτηριστικά της πίστας του Μόντρεαλ θεωρητικά ταιριάζουν στην ΜΡ4-25, λόγω της ανάγκης υψηλών τελικών ταχυτήτων στις ευθείες, με την McLaren να διαθέτει το προβάδισμα σε αυτό τον τομέα, λόγω του ότι διαθέτει το καλύτερο σύστημα stalling πίσω αεροτομής του grid. Οι άνθρωποί της θεωρούν ότι στο φρενάρισμα το μονοθέσιό τους είναι αρκετά καλό ενώ και στο μηχανικό τομέα είναι αρκετά δυνατό. Ο Lewis Hamilton πιστεύει ότι στο Μόντρεαλ οι Red Bull θα έχουν μικρότερο πλεονέκτημα, αν και θα είναι δυνατές στην επιτάχυνση από τις στροφές 4, 7 και 9. Η McLaren θα διαθέτει στο Μόντρεαλ μερικές τροποποιήσεις στο διαχύτη, καινούργιο κατώτερο πτερύγιο πίσω αεροτομής και μια καινούργια εμπρός αεροτομή. Η τελευταία, ήταν μέρος των αναβαθμίσεων που παρουσιάστηκαν στην Τουρκία, ωστόσο δε λειτούργησε ικανοποιητικά και η ομάδα την τροποποίησε για να την παρουσιάσει ξανά στον Καναδά.
Είχαμε αναφέρει από την πρώτη στιγμή ότι στην Τουρκία ο Hamilton δεν ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι δέχθηκε επίθεση από τον team mate του, Jenson Button 10 γύρους πριν την καρό σημαία. Όταν έλαβε την εντολή να εξοικονομήσει καύσιμα και να προστατεύσει τα ελαστικά του, ο Hamilton ρώτησε το pit wall αν ο Button θα τον προσπεράσει. Ο επικεφαλής μηχανολόγος αγώνα της McLaren, Phil Prew του απάντησε όχι, ωστόσο, ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh, δήλωσε ότι αυτή ήταν η προσωπική του άποψη, η οποία αποδείχθηκε λανθασμένη. Η McLaren δεν έδωσε εντολή στον Button να μην επιτεθεί στον team mate του. Όταν στον 48ο γύρο, ο Hamilton καθυστέρησε αρκετά (0,75 δλ.) στη στροφή 8 (προσπαθώντας να προστατεύσει τα ελαστικά του), ο Button άδραξε την ευκαιρία. Η εξοικονόμηση καυσίμων ήταν αναγκαία πάντως για αμφότερους τους οδηγούς, καθώς μετά τον τερματισμό διαπιστώθηκε ότι στο ρεζερβουάρ του Hamilton υπήρχαν καύσιμα για λιγότερο από έναν γύρο, ενώ ο Button διέθετε ελάχιστα παραπάνω αποθέματα.
 
Mercedes
H γερμανική ομάδα θα διαθέτει μερικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της και οι άνθρωποί της ευελπιστούν ότι η σταθερότητα της MGP W01 στα φρεναρίσματα, σε συνδυασμό με την καλή απόδοση στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές και την ισχύ του κινητήρα θα είναι τομείς που θα τη βοηθήσουν να αποδώσει καλά. Το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της Mercedes χρίζει όμως περαιτέρω βελτίωσης. Η γερμανική ομάδα χρησιμοποιεί ένα μοναδικό σύστημα, με την εισαγωγή αέρα αυτού να βρίσκεται πίσω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης και να καταλήγει στην πίσω αεροτομή χωρίς τη χρήση προεκταμένου καλύμματος κινητήρα. Αντιθέτως, ο αεραγωγός που προκαλεί το stalling καταλήγει στα πτερύγια της πίσω αεροτομής μέσω των πλευρικών τοιχωμάτων της. Ωστόσο, το σύστημα δεν αφαιρεί αρκετή αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες και κατά συνέπεια, οι τελικές ταχύτητες των Mercedes δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές. Την ίδια στιγμή, ο Michael Schumacher παραδέχθηκε ότι δεν είναι σε θέση να κατακτήσει το φετινό Πρωτάθλημα και πλέον εκλαμβάνει τη φετινή σεζόν ως προετοιμασία για το 2011. Επίσης, ο διευθυντής της ομάδας, Ross Brawn, προειδοποίησε τη Mercedes ότι θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να παράσχει τους κινητήρες της σε περαιτέρω ομάδες του χρόνου.
 
Red Bull-Renault
Παρά το γεγονός ότι κανένας από τους δυο οδηγούς της ομάδας δεν πιστεύει ότι ευθύνεται για τη μεταξύ τους σύγκρουση στην Τουρκία, οι Mark Webber και Sebastian Vettel συμφώνησαν ότι διαφωνούν επί του συγκεκριμένου ζητήματος, έχοντας ξεπεράσει πλέον το συμβάν. Αμφότεροι διέψευσαν τις φήμες ότι η Red Bull ευνοεί τον Vettel, με τον Webber να αναφέρει ότι δε θα ανανέωνε το συμβόλαιό του με την ομάδα εάν πίστευε το αντίθετο. Ωστόσο, ο Αυστραλός δήλωσε ότι ο σύμβουλος της ομάδας, Helmut Marko, που είναι αυτός που έφερε τον Vettel στη Red Bull και επιπλέον έχει την ίδια μητρική γλώσσα με τον Γερμανό, είναι αναμενόμενο να υποστηρίζει συναισθηματικά περισσότερο τον 22χρονο. Πάντως, ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, παραδέχθηκε ότι ήταν λανθασμένο εκ μέρους της Red Bull να αποδώσει στον Webber την υπαιτιότητα του ατυχήματος αρχικά. Η σύγκρουση των δυο οδηγών της Red Bull αναμένεται να συζητηθεί και στην καθιερωμένη ενημερωτική συνάντηση των οδηγών την Παρασκευή, με ένα από τους συναδέλφους τους να ισχυρίζεται ότι ο Vettel θα έπρεπε να έχει τιμωρηθεί για τις πράξεις του.
Σύμφωνα με τον Marko, η Red Bull δε θα δοκιμάσει στον Καναδά το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής που παρουσίασε στην Τουρκία. Η ομάδα θέλει να το εξελίξει περαιτέρω και ίσως το δοκιμάσει σε Βαλένθια και Silverstone, ωστόσο, δύσκολα θα την δούμε να το χρησιμοποιεί σε αγώνα πριν το Γερμανικό GP.
 
Ferrari
H Scuderia δεν έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει κάποια αναβάθμιση στην F10 στον Καναδά, με τις μεγαλύτερες τροποποιήσεις να αναμένονται ενόψει του Ευρωπαϊκού GP, στην πατρίδα του Fernando Alonso, ο οποίος εξακολουθεί να πιστεύει ότι η κατάκτηση του τίτλου είναι εφικτή. Ο Felipe Massa δήλωσε περιχαρής για την ανανέωση του συμβολαίου του.
 
Williams-Cosworth
H Williams θα διαθέτει μερικές αναβαθμίσεις στον Καναδά, συμπεριλαμβανομένης της εμπρός αεροτομής που παρουσιάστηκε στο Μονακό και καινούργιων αεραγωγών φρένων.
 
Renault
H γαλλική ομάδα θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά αεροτομές παραγωγής μικρότερων τιμών αρνητικής άντωσης. Οι άνθρωποί της ευελπιστούν ότι η ικανότητα της R30 να περνάει επάνω από τα kerb με ευκολία θα της επιτρέψουν να πραγματοποιήσει μια καλή εμφάνιση στην Καναδά. Στόχος της Renault είναι να προσπεράσει μέσω του ρυθμού εξέλιξής της την Mercedes.
 
Force India-Mercedes
Οι άνθρωποι της ομάδας του Silverstone πιστεύουν ότι η VJM03 διαθέτει τα κατάλληλα στοιχεία να κάνει μια καλή εμφάνιση στον Καναδά, αφού παράγει υψηλές τελικές ταχύτητες και καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές. Το μονοθέσιο θα φέρει αεροδυναμικές αναβαθμίσεις για τις απαιτήσεις παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης της πίστας του Μόντρεαλ. H Force India θα δοκιμάσει περαιτέρω το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής, το οποίο χρησιμοποίησε μονάχα ο Vitantonio Liuzzi στον αγώνα της Τουρκίας, σε αμφότερα τα μονοθέσιά της. Επίσης, ο Liuzzi θα χρησιμοποιήσει το πλαίσιο με το οποίο αγωνίστηκε στους 4 πρώτους αγώνες της σεζόν, αφότου διαπιστώθηκε ότι αυτό που οδηγούσε σε Μονακό και Τουρκία είχε υποστεί ζημιές στο πριγκιπάτο.
 
Toro Rosso-Ferrari
Kαθώς αμφότεροι οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας ταξιδεύουν για πρώτη φορά στον Καναδά, σκοπός τους είναι να συμπληρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής για να μάθουν την πίστα του Μόντρεαλ.
 
Lotus-Cosworth
H Lotus θα διαθέτει ένα αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης ειδικά για αυτό τον αγώνα.
 
HRT-Cosworth
Oι άνθρωποι της ισπανικής ομάδας πιστεύουν ότι τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μόντρεαλ θα ταιριάζουν περισσότερο στην F110, καθώς δεν υπάρχει η ανάγκη παραγωγής υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης. Η HRT ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει μερικές εξελίξεις στο μονοθέσιό της φέτος.
 
Virgin-Cosworth
H ομάδα διαθέτει ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο για τον Καναδά.
Φ.Λ.
 
Ωράριο τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
17:00-18:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
21:00-22:30
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
17:00-18:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
20:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
19:00
Αγώνας
 
To παρελθόν…
Έτος
Νικητής
Pole position
Ταχύτερος γύρος
2008
Robert Kubica (BMW Sauber)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Fernando Alonso (McLaren-Mercedes)
2006
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2005
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
Jenson Button (BAR-Honda)
Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)
2004
Michael Schumacher (Ferrari)
Ralf Schumacher (Williams-BMW)
Rubens Barrichello (Ferrari)
2003
Michael Schumacher (Ferrari)
Ralf Schumacher (Williams-BMW)
Fernando Alonso (Renault)
2002
Michael Schumacher (Ferrari)
Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
2001
Ralf Schumacher (Williams-BMW)
Michael Schumacher (Ferrari)
Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2000
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1999
Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
Eddie Irvine (Ferrari)
1998
Michael Schumacher (Ferrari)
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
Michael Schumacher (Ferrari)
1997
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
David Coulthard (McLaren-Mercedes)
1996
Damon Hill (Williams-Renault)
Damon Hill (Williams-Renault)
Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
1995
Jean Alesi (Ferrari)
Michael Schumacher (Benetton-Renault)
Michael Schumacher (Benetton-Renault)
1994
Michael Schumacher (Benetton-Ford)
Michael Schumacher (Benetton-Ford)
Michael Schumacher (Benetton-Ford)
1993
Alain Prost (Williams-Renault)
Alain Prost (Williams-Renault)
Michael Schumacher (Benetton-Ford)
1992
Gerhard Berger (McLaren-Honda)
Ayrton Senna (McLaren-Honda)
Gerhard Berger (McLaren-Honda)
1991
Nelson Piquet (Benetton-Ford)
Riccardo Patrese (Williams-Renault)
Nigel Mansell (Williams-Renault)
1990
Ayrton Senna (McLaren-Honda)
Ayrton Senna (McLaren-Honda)
Gerhard Berger (McLaren-Honda)
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ