O Jenson Button ήταν ο ταχύτερος οδηγός το πρωί, ενώ ο Sebastian Vettel σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στην απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Καναδικού GP.
Lewis
Hamilton«Δεν είμαι ευχαριστημένος με το πώς εξελίχθηκε αυτό το απόγευμα, νομίζω ότι σήμερα, γενικά, η πίστα ήταν απλά απίστευτα δύσκολη στην οδήγηση. Είναι πολύ δύσκολο να ενεργοποιήσεις τα ελαστικά, να τα φέρεις στην κατάλληλη θερμοκρασία και είναι σα να βρίσκεσαι στον πάγο εκεί έξω. Είναι τόσο γλιστερά. Είναι τεράστια η διαφορά με το πώς ήταν όταν βρέθηκα εδώ την τελευταία φορά. Είχαμε πολύ καλή πρόσφυση (τότε), η πίστα βελτιωνόταν συνεχώς, αλλά είχαμε δυσκολίες (σήμερα), σίγουρα. Δεν απομακρυνόμαστε στις ευθείες, ακουμπάμε πολύ στο έδαφος. Υπάρχουν τομείς στους οποίους μπορούμε να βελτιωθούμε, πρέπει απλά να κάνουμε μια μακροσκελή ανάλυση τώρα και να κατανοήσουμε προς τα πού θα πορευθούμε με το μονοθέσιο αύριο. Αλλά είναι λίγο άγνωστο, διότι δοκιμάσαμε μερικά πράγματα και το μονοθέσιο ήταν το ίδιο κακό, αν όχι χειρότερο. Με τη μαλακή γόμα είναι απίστευτο. Με το graining που είχα, ήμουν αναγκασμένος να επιστρέψω στα pits. Aλλά νομίζω ότι πολλοί οδηγοί είχαν την ίδια εμπειρία, εκτός ίσως από τις Red Bull, οπότε θα είναι ενδιαφέρον. Δε νομίζω ότι θα δείτε ένα μακρύ πρώτο stint με τα μαλακά ελαστικά, αυτό είναι σίγουρο».
Jenson Button
«Δεν ξέρω, πρέπει να μάθουμε, γιατί ήμασταν ανταγωνιστικοί σήμερα το πρωί, ίσως με λιγότερα καύσιμα από τους περισσότερους, αλλά… Αυτό το απόγευμα είχα μερικές δυσκολίες με το ζύγισμα, αστάθεια κατά το φρενάρισμα. Τα ελαστικά δεν αντέχουν πολύ. Χρησιμοποίησα τη μαλακή γόμα στο τέλος με βαρύ φορτίο καυσίμου και παρουσιάστηκε τόσο πολύ graining που επέστρεψα στα pits, τοποθέτησα τη σκληρή γόμα και πήγα 2-3 δευτερόλεπτα από τα άλλα μονοθέσια τα οποία χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα. Και πάλι όμως, ξεκίνησε να εμφανίζεται graining. Έχουμε μερικά θέματα με τα ελαστικά, όλοι παλεύουν με το ίδιο πράγμα, οπότε πιστεύω ότι θα είναι ένας αρκετά ενδιαφέρον αγώνας να δούμε τι θα συμβεί με τις στρατηγικές. Έχασα πρόσφυση αυτό το απόγευμα, οπότε μαντεύω ότι οι περισσότεροι πήγαν προς την άλλη κατεύθυνση. Είναι περίεργο πώς έχασα πρόσφυση το απόγευμα, όταν υπάρχει περισσότερο λάστιχο στην πίστα, αλλά θα το εξιχνιάσουμε είναι σίγουρο. Κοιτώντας τη συνοχή μας, έχουμε μερικές δυσκολίες, οπότε ίσως να μην έχουμε ρυθμίσει το μονοθέσιο να παράγει αρκετή αρνητική άντωση».
Mark Webber
«Νομίζαμε ότι η McLaren θα έκανε περισσότερα πράγματα σήμερα, αλλά είναι νωρίς στο σαββατοκύριακο. Είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι με το πώς πήγε η ημέρα. Νομίζω ότι μείναμε ευχάριστα έκπληκτοι με το ρυθμό μας, κάτι που είναι καλό για εμάς. Θα έχουμε μια κοντινή μάχη για την pole αύριο με όλους, αλλά το μονοθέσιο ήταν πολύ καλό σήμερα και θα δούμε πώς θα πάει το σαββατοκύριακο. Η μαλακή γόμα δεν είναι καλή, μάλιστα, είναι πολύ φτωχή για τους περισσότερους. Δεν είναι ό,τι καλύτερο προς το παρών, αλλά θα πρέπει να είναι εντάξει για την Κυριακή».
Sebastian Vettel
«Φαίνεται εντάξει για εμάς, είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί. Το μυστικό εδώ είναι τα ελαστικά. Όλοι γλιστρούσαν προς το τέλος ήταν πιο πολύ σαν rally cross απ’ ότι Formula 1! Η πίστα ήταν πολύ σκονισμένη σήμερα το πρωί, αλλά αυτό είναι φυσικό και θα βελτιωθεί με την εξέλιξη του σαββατοκύριακου. Το μυστικό με αυτές τις πίστες είναι να μην πανικοβληθείς, καθώς έρχονται προς το μέρος σου. Κάναμε μονάχα μικρές προσαρμογές μεταξύ των δυο περιόδων».
Michael Schumacher
«Οι περίοδοί μου σήμερα ήταν λίγο ανάμικτες. Το πρωί κάναμε πρόοδο, αλλά προς το τέλος μεταφέραμε μερικά προβλήματα στη δεύτερη περίοδο τα οποία δε μπορούσαμε να λύσουμε. Η βασική μας μέριμνα αυτό το απόγευμα ήταν να κάνουμε τα ελαστικά να λειτουργήσουν. Το προαίσθημά μου είναι ότι θα αποδώσουμε σύμφωνα με τις προσδοκίες μας, που είναι να είμαστε η τρίτη ταχύτερη από τις ομάδες».
Nico Rosberg
«Είμαι ευχαριστημένος γενικά με την πρόοδο που κάναμε σήμερα, αν και οι συνθήκες ήταν δύσκολες διότι ήταν πολύ γλιστερά στην πίστα. Κάναμε μερικές καλές αλλαγές στο στήσιμο για να βοηθήσουμε το μονοθέσιο σε αυτή την πίστα και αφιερώσαμε πολύ χρόνο εργαζόμενοι με τα ελαστικά για να κατανοήσουμε την απόδοσή τους. Η μαλακή γόμα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη και είχαμε μερικές δυσκολίες εκεί, όπως πολλές ομάδες. Αλλά συνολικά, ήταν μια καλή αρχή».
Fernando Alonso
«Τα αποτελέσματα της Παρασκευής μας λένε λίγα πράγματα. Στη δεύτερη περίοδο στην Τουρκία δεν τα είχαμε πάει άσχημα και έπειτα όλοι είδαν τι συνέβη στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Εργαστήκαμε επάνω στα φρένα που καταπονούνται πάρα πολύ εδώ και σε διάφορα στησίματα του μονοθεσίου, καθώς και διαφορετικά επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης: έχουμε μερικές ακόμα ιδέες να δοκιμάσουμε αύριο το πρωί, πριν πάρουμε την τελική απόφαση».
Felipe Massa
«Δεν ήταν εύκολη ημέρα, ειδικά σε ότι αφορά την φθορά των πίσω ελαστικών, ένας τομέας ο οποίος ενδέχεται να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον αγώνα της Κυριακής. Απ’ ό,τι είδαμε σήμερα, το μονοθέσιό μας φαίνεται να είναι πιο ανταγωνιστικό απ’ ό,τι στον προηγούμενο αγώνα: η διαφορά με τις δυνατότερες ομάδες όπως η Red Bull και η McLaren φαίνεται να είναι μικρότερη και πραγματικά πιστεύω ότι μπορούμε να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις.
Φ.Λ.
[email protected]
GP Καναδά: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:18.127
|
|
200.950
|
23
|
2
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:18.285
|
0.158
|
200.544
|
19
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:18.352
|
0.225
|
200.373
|
19
|
4
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:18.356
|
0.229
|
200.362
|
23
|
5
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:18.549
|
0.422
|
199.870
|
27
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:18.662
|
0.535
|
199.583
|
19
|
7
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:18.726
|
0.599
|
199.421
|
21
|
8
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:19.097
|
0.970
|
198.485
|
25
|
9
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:19.282
|
1.155
|
198.022
|
31
|
10
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:19.313
|
1.186
|
197.945
|
19
|
11
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:19.373
|
1.246
|
197.795
|
12
|
12
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:19.511
|
1.384
|
197.452
|
21
|
13
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:19.549
|
1.422
|
197.358
|
24
|
14
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:19.609
|
1.482
|
197.209
|
26
|
15
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:20.186
|
2.059
|
195.790
|
33
|
16
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:20.320
|
2.193
|
195.463
|
27
|
17
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:20.584
|
2.457
|
194.823
|
21
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:20.823
|
2.696
|
194.247
|
28
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:21.869
|
3.742
|
191.765
|
24
|
20
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:21.977
|
3.850
|
191.512
|
27
|
21
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:22.543
|
4.416
|
190.199
|
12
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:22.701
|
4.574
|
189.836
|
28
|
23
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:22.713
|
4.586
|
189.808
|
20
|
24
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
χωρίς χρόνο
|
|
|
4
|
GP Καναδά: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:16.877
|
|
204.217
|
32
|
2
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:16.963
|
0.086
|
203.989
|
35
|
3
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:17.151
|
0.274
|
203.492
|
34
|
4
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:17.273
|
0.396
|
203.171
|
33
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:17.401
|
0.524
|
202.835
|
33
|
6
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:17.415
|
0.538
|
202.798
|
28
|
7
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:17.522
|
0.645
|
202.518
|
29
|
8
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:17.529
|
0.652
|
202.500
|
36
|
9
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:17.688
|
0.811
|
202.085
|
34
|
10
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:17.903
|
1.026
|
201.528
|
35
|
11
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:17.961
|
1.084
|
201.378
|
33
|
12
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:18.385
|
1.508
|
200.288
|
27
|
13
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:18.447
|
1.570
|
200.130
|
41
|
14
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:18.582
|
1.705
|
199.786
|
40
|
15
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:18.658
|
1.781
|
199.593
|
34
|
16
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:19.142
|
2.265
|
198.373
|
38
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:19.168
|
2.291
|
198.307
|
32
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:19.274
|
2.397
|
198.042
|
41
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:19.969
|
3.092
|
196.321
|
35
|
20
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:20.879
|
4.002
|
194.112
|
29
|
21
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:21.097
|
4.220
|
193.590
|
31
|
22
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:21.346
|
4.469
|
192.998
|
11
|
23
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:21.488
|
4.611
|
192.661
|
25
|
24
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:21.577
|
4.700
|
192.451
|
30
|