top icon
Επικαιρότητα

Renault DeZir: Το παρόν του μέλλοντος

Με ένα ενδιαφέρον πρωτότυπο μοντέλο, με εντυπωσιακή σχεδίαση και τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, η Renault αναδεικνύει τη σχεδιαστική κατεύθυνση των μελλοντικών σπορ μοντέλων της. Το όνομα του, DeZir.

Με ένα ενδιαφέρον πρωτότυπο μοντέλο, με εντυπωσιακή σχεδίαση και τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, η Renault αναδεικνύει τη σχεδιαστική κατεύθυνση των μελλοντικών σπορ μοντέλων της. Το όνομα του, DeZir.
 
Το DeZir πρόκειται να κάνει το επίσημο/δημόσιο ντεμπούτο του στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, με στόχο να αναδείξει τις νέες σχεδιαστικές οδούς της γαλλικής φίρμας. Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, πρόκειται για ένα σπορ κουπέ μοντέλο, με πόρτες σε στιλ φτερά γλάρου και συνολικό μήκος 4,225 μ. (σ.σ.: πιο κοντό δηλαδή από ένα Megane), αλλά συνάμα και το πρώτο δείγμα γραφής της νέας αισθητικής αντίληψης των Γάλλων της Renault, δια χειρός Laurens van den Acker. Ο κινητήρας του DeZir βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος και, βέβαια, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες νόρμες, πρόκειται για έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου μεταφέροντας μάλιστα την κίνηση στους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, η παραπάνω ισχύς εξασφαλίζει στο αμάξωμα των μόλις 830 κιλών (σ.σ.: πολλά επιμέρους μέρη του είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα) μια επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5 δλ. καθώς και τελική ταχύτητα της τάξης των 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία κίνησης υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται περί τα 160 χλμ., αν και με το σύστημα ταχεία φόρτισης (Quick Drop) της Renault, διάρκειας μόλις 20 λεπτών, θα εξασφαλίζονται επιπλέον 130 περίπου χλμ. κίνησης. 

 
Πέρα όμως από το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρό του, το σημαντικότερο -όπως προαναφέραμε- στοιχείο στο DeZir είναι η σχεδίαση του. Και ιδιαίτερα, εκείνη που αφορά στο εμπρός μέρος, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η τεχνοτροπία που σε γενικές γραμμές χρησιμοποιεί εδώ το νέο DeZir, αναμένεται να «μεταμοσχευτεί» με μικρές αλλαγές στο επερχόμενο Clio. Αξίζει να σημειωθεί πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας του DeZir είναι μόλις 0,25. Στο εσωτερικό τώρα, εντύπωση προκαλεί η τοποθέτηση του καθίσματος του οδηγού στο κέντρο της φουτουριστικής σε σχεδίαση καμπίνας. 

Αν μη τι άλλο, η επιλογή των Γάλλων να χρησιμοποιήσουν στο πρωτότυπο DeZir την πλατφόρμα του αγωνιστικού Megane Trophy εγείρει στους κύκλους της αυτοκίνησης αρκετά… σενάρια που θέλουν τη Renault να αναβιώνει στο εγγύς μέλλον το θρυλικό Alpine, καθώς το συγκεκριμένο πρωτότυπο που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία μπορεί να «χτιστεί» το νέο σπορ κουπέ των Γάλλων. Ωστόσο, οι ιθύνοντες της εταιρείας υποστηρίζουν πως μια τέτοια κίνηση δεν είναι στις προθέσεις τους αυτή τη στιγμή. Ίδωμεν. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ