Η Opel ανακοίνωσε πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τη διάθεση του νέου 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των… ιδιοκτητών της κάτω από το καπό του Grandland X.
Σύμφωνα με την Opel, πρόκειται για έναν κινητήρα πιο οικονομικό και πιο αποδοτικό από τον γνωστό και απερχόμενο 1.600άρη BlueHDi του γαλλικού ομίλου, ο οποίος για πρώτη φορά βρίσκει θέση κάτω από το καπό του Grandland X. Διαθέτοντας εξελιγμένη αντιρρυπαντική τεχνολογία (οξειδωτικό καταλύτη νέας γενιάς σε συνδυασμό με σύστημα απορρόφησης NOx για κρύες εκκινήσεις, AdBlue, φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων), οι δημιουργοί του αναφέρουν στις επίσημες ανακοινώσεις του πως πρόκειται για ένα σύνολο που έχει σχεδιαστεί προκειμένου να πληροί τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της ΕΕ και συγκεκριμένα την οδηγία Euro 6d-Temp σε σχέση με την εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx).
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το νέο Opel Grandland X
Από τεχνική σκοπιά, στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή του 1.500άρη βρίσκεται ενσωματωμένη η πολλαπλή εισαγωγής, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένος και ο στροφαλοθάλαμος. Το σύστημα common rail (κοινή γραμμή τροφοδοσίας) λειτουργεί με πίεση 2.000 bar με το καύσιμο να εισέρχεται στο θάλαμο καύσης με την αρωγή 8 ακροφυσίων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το νέο τούρμπο, το οποίο ενεργοποιείται ηλεκτρικά, διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία. Η απόδοση του κνητήρα ορίζεται στους 130 ίππους και η ροπή του στα 300 Nm, με το εν λόγω σύνολο να συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το νέο, αυτόματο 8άρι EAT8 της PSA. Και στις δύο περιπτώσεις, η μέση κατανάλωση ορίζεται στα 4,2-4,1 λίτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αντίστοιχα στα 110-108 και 109-108 gr για κάθε χιλιόμετρο._Χ.Α.