top icon
Επικαιρότητα

Το ηλεκτρικό μέλλον των city cars

To μέλλον των αυτοκινήτων πόλης είναι ταυτισμένο με την ηλεκτροκίνηση. Ήδη, κατασκευαστές όπως η Mercedes με το Smart ED, η BMW με το Megacity και το Mini Ε, αλλά και η Mitsubishi με το iMiEV, ετοιμάζονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες αυτές προκλήσεις.

To μέλλον των σύγχρονων αυτοκινήτων πόλης είναι ταυτισμένο με την ηλεκτροκίνηση. Ήδη, κατασκευαστές όπως η Mercedes με το Smart ED, η BMW με το Megacity και το Mini Ε, αλλά και η Mitsubishi με το iMiEV, ετοιμάζονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες αυτές προκλήσεις.
 
Οι ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις για περιορισμό των εκπομπών ρύπων και –ιδανικά- την εκμηδένισή τους- θέλοντας και μη οδηγούν προς τη κατεύθυνση εξέλιξης απτών αλλά και «βιώσιμων» σε καθημερινή χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Μπορεί σήμερα, τα περισσότερα από αυτά να βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης τους και, επομένως, σε πρωτότυπη μορφή, ωστόσο κανείς πλέον δεν πρέπει να αμφιβάλει πως στο εγγύς μέλλον θα πάρουν το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής των δημιουργώντας κατακλύζοντας τα προσεχή χρόνιας τις ευρωπαϊκές και όχι μόνο αγορές.
 
Μια από τις πιο… δυνατές παρουσίες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης είναι αυτή της Mitsubishi με το προηγμένο iMiEV. Το ιαπωνικό μικρό διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες βρίσκονται εγκατεστημένες πάνω ακριβώς από τον πίσω άξονα, οι οποίες εξασφαλίζουν μια ισχύ της τάξης των 47kW, δηλαδή 64 ίππους. Το σημαντικότερο όμως ατού δεν είναι η αποδιδόμενη ισχύς του, αλλά η ροπή, η οποία αγγίζει ανά πάσα στιγμή τα 18,3 χλγμ. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, η τελική ταχύτητα του iMiEV φτάνει τα 140 χλμ./ώρα (σ.σ.: υπερ-αρκετή για τις ημερήσιες μετακινήσεις εντός της πόλης), με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να υπερβαίνει ελάχιστα τα 13 δλ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η αυτονομία κίνησης θα αγγίζει τα 160 χλμ. και ο συνολικός χρόνος φόρτισης των μπαταριών θα φτάνει μόλις τις 6 ώρες. Και όλα αυτά, χωρίς θυσίες σε ότι αφορά την πρακτικότητα (στο εσωτερικό του 4θυρου iMiEV θα είναι εφικτή η φιλοξενία τεσσάρων επιβατών) ή την ασφάλεια σε επίπεδο οδικών χαρακτηριστικών.
 
Στην περίπτωση του Smart ED, οι επιδόσεις είναι εμφανώς υποδεέστερες, στοιχείο όμως που δεν αντίκειται στον αμιγώς αστικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης κατασκευής. Και εδώ οι συσσωρευτές ενέργειας είναι ιόντων λιθίου, με τη διαφορά ότι βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Η μέγιστη ισχύς του αυτοκινήτου είναι μόλις 30 kW (δηλ. 40,8 ίπποι), γεγονός που εξασφαλίζει μια τελική ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 100 χλμ./ώρα. Σημαντική καινοτομία του γερμανικού μίνι, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, αποτελεί το γεγονός ότι ο οδηγός του μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγξει το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών του οχήματος μέσω του iPhone! Η αυτονομία κίνησης υπολογίζεται ότι θα φτάνει τα 130 χλμ., ενώ ο συνολικός χρόνος για πλήρη φόρτιση των μπαταριών δεν θα ξεπερνά τις 8 ώρες.

 
[[PAGEBREAK]]
 Η περίπτωση του Mini E είναι εντελώς διαφορετική, μιας και οι Βαυαροί αποφάσισαν να δώσουν περισσή έμφαση στις επιδόσεις και την σπορτίφ ενγένει συμπεριφορά, χωρίς όμως συγχρόνως να… περιφρονούν τα αστικά καθήκοντα ενός αυτοκινήτου με το μικρό μέγεθος του… Mini. Για το λόγο αυτό, λοιπόν, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα αγγίζει τα 150 kW, τιμή που μεταφράζεται σε περισσότερους από 200 ίππους. Παρά το αναμενόμενα «τσιμπημένο» βάρος του αυτοκινήτου (σ.σ.: ο μεγαλύτερος αριθμός, όγκος και βάρος των συσσωρευτών ενέργειας, έχει το τίμημά του…), το νέο Mini E θα είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,5 δλ., με τη μέγιστη μάλιστα ροπή στρέψης να ξεπερνά οριακά, ούτε λίγο ούτε πολύ, τα 22 χλγμ. Με πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών με τους οποίους θα είναι εφοδιασμένο, η αυτονομία κίνησης του Mini E θα κυμαίνεται περί τα 160 χλμ. 

 
Όσον αφορά το απώτερο μέλλον και τις επερχόμενες νέες προτάσεις των Βαυαρών στην κατηγορία (βλ. 2013), η BMW ετοιμάζει τη δική της, επαναστατική στο συγκεκριμένο είδος, πρόταση, η οποία, αυτή τη στιγμή, φέρει την κωδική ονομασία Megacity και –φυσικά- βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο στάδιο της εξέλιξης του. Προς το παρόν, το μόνο που επισήμως είναι γνωστό –πέρα από το όχι και τόσο κατατοπιστικό σκίτσο που δημοσιεύουμε- είναι ότι το Megacity θα είναι ιδιαίτερα… προχωρημένο, με το αμάξωμα να είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, επιλογή που αναμένεται να μειώσει το βάρος κατά 300 και πλέον κιλά. Το πλαίσιο μάλιστα του αυτοκινήτου θα αποτελείται από δύο ξεχωριστά τμήματα, με το πρώτο να «φιλοξενεί» τις μπαταρίες, τεχνολογίας ιόντων λιθίου και σε αυτή την περίπτωση, τον ηλεκτροκινητήρα αλλά και τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Δυστυχώς, μέχρι τώρα περισσότερα στοιχεία που να αφορούν την απόδοση, τις επιδόσεις ή την αυτονομία κίνησης του BMW Megacity, δεν έχουν ακόμα δει το φως της δημοσιότητας. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ