top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Φινλανδίας: Με μια ματιά

Ύστερα από το διάλλειμα του ασφάλτινου αγώνα της Βουλγαρίας, το Π.Π.Ρ. επιστρέφει στις επάλξεις με τη διεξαγωγή ενός από τους πλέον ιστορικούς και κλασσικούς αγώνες του θεσμού. Φυσικά, ο λόγος για το Ράλλυ Φινλανδίας, το οποίο φέτος γιορτάζει 60 χρόνια ιστορίας.

Ύστερα από το διάλλειμα του ασφάλτινου αγώνα της Βουλγαρίας, το Π.Π.Ρ. επιστρέφει στις επάλξεις με τη διεξαγωγή ενός από τους πλέον ιστορικούς και κλασσικούς αγώνες του θεσμού. Φυσικά, ο λόγος για το Ράλλυ Φινλανδίας, το οποίο φέτος γιορτάζει 60 χρόνια ιστορίας.
 
Ο αγώνας των 1.000 Λιμνών ή αλλιώς το GP των Ράλλυ, όπως τον αποκαλούν, είναι ίσως η αγαπημένη συνάντηση των οδηγών, αλλά και των θεατών. Μπορεί η σχεδίαση του να αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, αλλά αυτό που μετράει είναι ο χαρακτήρας του. Γρήγορος, σε πολύ μαλακό χώμα, με πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και τα κλασσικά άλματα να αποτελούν το αλατοπίπερο στον κατά πολλούς κορυφαίο αγώνα του WRC.

Οι Φινλανδοί έκαναν ένα βήμα παραπάνω φέτος και ο αγώνας δεν θα έχει διάρκεια τριών ημερών, όπως έχουμε συνηθίσει με όλους τους αγώνες του WRC εδώ και πολλά χρόνια, αλλά μόλις δύο! Η οργανωτική επιτροπή του Φινλανδίας, έκαναν μία επαναστατική κίνηση και έκοψαν την τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, την Κυριακή, προσθέτοντας έτσι ειδικές και σαφώς περισσότερο χρόνο στις δύο εναπομείναντες μέρες του ωραρίου. Κάποιοι θα θεωρείται ότι αυτό θα σημαίνει ότι ο αγώνας θα έχει μικρότερο συναγωνισμό, αλλά και θα αποτελεί μικρότερη πρόκληση για τους οδηγούς, αλλά στην πραγματικότητα με τις μεγαλύτερες ειδικές και αντίστοιχα μεγαλύτερες σε διάρκεια μέρες, μοιάζει με έναν αγώνα αντοχής μέσα σε 48 ώρες. Παρόλα αυτά, όμως, η διαδρομή και οι ειδικές του αγώνες παρέμειναν σχεδόν ίδιες σε σχέση με πέρσι, αφού μόλις 6 χιλιόμετρα ε.δ. είναι καινούργια.

Φυσικά, ο αγώνας συγκεντρώνει και αγωνιστικό ενδιαφέρον, αφού δεν είναι μόνο οι 102 συμμετοχές που προκαλούν, αλλά και η ποιότητα αυτών. Μάλιστα, με δεδομένο το γεγονός ότι αυτός ο αγώνας είναι και μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που στα χαρτιά τουλάχιστον η Ford είναι ισάξια, έχοντας και το πλεονέκτημα των Φινλανδών οδηγών, όλα δείχνουν ότι οδεύουμε για έναν άκρως ενδιαφέρον αγώνα!

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 102
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 7
SWRC: 11
PWRC: 17

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 29-31 Ιουλίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 36
Συν. Μήκος: 1.308,17 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 310,29 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η Väärinmaja (29,29 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 11η Laajavuori (4,31 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2009: 121,33 χλμ./ώρα Χίρβονεν-Λέχτινεν(Ford Focus WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2005 – 122,86 χλμ./ώρα Γκρένχολμ-Ραουτιάινεν (Peugeot 307 WRC)
Νίκες Οδηγών: Γκρένχολμ 7, Άλεν 6, Μάκικεν 4, Μίκολα 4, Κάνκουνεν 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 9, Peugeot 8, Fiat 4, Lancia 4, Mitsubishi 4

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 121,46 χλμ./ώρα)
2001 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 119,99 χλμ./ώρα)
2002 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 206 WRC – 121,80 χλμ./ώρα)
2003 Martin – Park (Ford Focuc WRC ’03 – 121,61 χλμ./ώρα)
2004 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 307 WRC – 114,51 χλμ./ώρα)
2005 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 307 WRC – 122,86 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm – Rautiainen (Ford Focus WRC ’06 – 122,06 χλμ./ώρα)
2007 Gronholm – Rautiainen (Ford Focus WRC ’07 – 121,85 χλμ./ώρα)
2008 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 117,32 χλμ./ώρα)
2009 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus WRC ’09 – 121,33 χλμ./ώρα)

[[PAGEBREAK]]
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια, ο Sebastien Loeb δεν θα έχει στο πλευρό του τον Dani Sordo, στην εργοστασιακή ομάδα της Citroen. Οι επιδόσεις του νεαρού Sebastien Ogier δεν έχουν περάσει απαρατήρητες και για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Olivier Quesnel αποφάσισε να προχωρήσει σε εσωτερική αλλαγή, μεταφέροντας στους χωμάτινους αγώνες τον Ogier στην πρώτη ομάδα και τον Sordo στη Junior Team. Και όλα αυτά, την ώρα που ο Ισπανός θα έχει την θέση του και πάλι στην άσφαλτο. Όπως και να έχει, αυτό δεν επηρεάζει την προσέγγιση του Loeb για τον αγώνα. Ο Γάλλος έχει 51 βαθμούς διαφορά από το δεύτερο στη βαθμολογία Ogier, με αποτέλεσμα να έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να πάρει ρίσκα για να διεκδικήσει τη νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα. Βέβαια, έχει ειπωθεί και κάτι ανάλογο από τα χείλη του Loeb στο παρελθόν, αλλά όπως δήλωσε και ο ίδιος, όταν μπαίνει στο αυτοκίνητο είναι άλλη ιστορία. Ο Ogier από την πλευρά του, αν και ικανοποιημένος από την υπογραφή του συμβολαίου του με την Citroen για τα επόμενα τρία χρόνια, για πρώτη φορά θα έχει το άγχος του εργοστασιακού οδηγού, και της απαραίτητης συγκομιδής βαθμών για την Citroen, με αποτέλεσμα να έχει ενδιαφέρον η παρουσία του κάτω από συνθήκες πίεσης.
 
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ
Μετά από τους τελευταίους καταστροφικούς αγώνες, στην Ford οδεύουν προς Φινλανδία μεριά με ιδιαίτερα υψηλές προσδοκίες. Οι δύο οδηγοί της ομάδας, Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala έχουν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα λόγω της γνώσης των δρόμων, αλλά απομένει να δούμε πόσο ανταγωνιστικά θα είναι τα Focus. Αμέσως μετά τη Βουλγαρία, η ομάδα δοκιμών της Ford βρέθηκε στα βουνά και ξεκίνησε μία σειρά από δοκιμών, δοκιμάζοντας και κάποιες νέες λύσεις στον τομέα της ανάρτησης! Από εκεί και πέρα, είναι δεδομένο ότι το μεγαλύτερο άγχος από όλους το έχει ο Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός που βλέπει τον φετινό τίτλο να κάνει φτερά, θα προσπαθήσει να διατηρήσει τα σκήπτρα στον αγώνα της πατρίδας του, όντας και ο περσινός νικητής, αλλά και να καταφέρει να επαναφέρει την ομάδα του στο δρόμο των επιτυχιών. Από την άλλη πλευρά, ο Latvala παραμένει ερωτηματικό. Ο νεαρός Φινλανδός έχει την ικανότητα να διακριθεί, όντας ταχύς στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά η τάση του για λάθη πάντα αιωρείται στην ατμόσφαιρα. Κάτι που απαγορεύεται δια ροπάλου στη Φινλανδία, αφού αυτός ο αγώνας είναι η μεγάλη ευκαιρία της Ford να επανέλθει στη μάχη της διεκδίκησης του τίτλου των Κατασκευαστών.
 
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Κι όμως! Σε αυτόν τον αγώνα όλα τα βλέμματα θα είναι επάνω στη Stobart Ford! Και φυσικά, όχι λόγω των Matthew Wilson και Henning Solberg που θα οδηγήσουν τα δύο εργοστασιακά Focus, αλλά στον Juha Kankkunen ο οποίος και θα κάνει την επανεμφάνιση του σε αγώνα του WRC, και συγκεκριμένα στον αγώνα της πατρίδας του. Ο μεγάλος Φινλανδός οδηγός, μάλιστα, έχει θέσει και στόχους, αφού θέλει να τερματίσει μέσα στη δεκάδα και να δώσει μάχη με τον Kimi Raikkonen! Από την πλευρά μας, πάντως, θέλουμε να δούμε πόσο ανταγωνιστικός θα είναι, αφού στον αγώνα συμμετέχουν αρκετοί οδηγοί από τους οποίους λογικά ο σπουδαίος οδηγός θα πρέπει να είναι ταχύτερος. Από εκεί και πέρα, οι δύο οδηγοί της ομάδας έχουν ξεκάθαρο στόχο να βρεθούν στους βαθμούς. Ο Wilson και ο Henning Solberg, όμως, θα έχουν αναμφίβολα πιο δύσκολο έργο, αφού απέναντι τους θα βρουν αρκετούς ισχυρούς Φινλανδούς οδηγούς ικανούς για το καλύτερο!
 
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Αυτή τη φορά, αλλά και σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού, ο Dani Sordo και ο Kimi Raikkonen θα αποτελέσουν το δίδυμο των οδηγών της CJT. Ο Ισπανός, για πρώτη φορά μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα, θα έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει χωρίς κανένα απολύτως άγχος, προσπαθώντας να διεκδικήσει ότι περισσότερο μπορεί. Αυτή του η εμφάνιση θα έχει ενδιαφέρον ειδικά συγκριτικά με τον Ogier, ο οποίος τους τελευταίους μήνες απολάμβανε το συγκεκριμένο πλεονέκτημα. Ο Raikkonen από την πλευρά του, αν και είναι ανυπόμονος για τον επόμενο ασφάλτινο γύρο της χρονιάς στη Γερμανία, στη Φινλανδία έχει αρκετούς λόγους για να αισθάνεται άνετα. Καταρχήν, το γεγονός ότι θα αγωνιστεί στις ειδικές της πατρίδας του είναι το πρώτο θετικό στοιχείο, αλλά το σημαντικότερο είναι η προηγούμενη εμπειρία του από τον αγώνα. Βλέπετε, πέρσι ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1 είχε αγωνιστεί με το Punto S2000 στον αγώνα, με αποτέλεσμα να έχει γνώση του δρόμου και το κυριότερο, για πρώτη φορά στην καριέρα του έτοιμες σημειώσεις, στις οποίες απλά θα πρέπει να περάσει σημειώσεις!
 
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Αφού έλυσε το πρόβλημα του συνοδηγού, με την πρώτη κοινή εμφάνιση του Petter Solberg και του Chris Patterson να συνδυάζεται από το τρίτο σκαλί του βάθρου στη Βουλγαρία, ο Νορβηγός έχει επικεντρωθεί πλέον στο στόχο του, που δεν είναι άλλος από τη νίκη. Και, μη σας κάνει καθόλου έκπληξη αν ο Νορβηγός είναι ένας από τους διεκδικητές αυτής. Ειδικά στην περίπτωση που οι C4 είναι και πάλι ταχύτερες από τα Focus, αλλά και τη λογική του Loeb πως δεν θέλει να ρισκάρει, τότε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικούς σφετεριστές της πρώτης θέσης. Και αν κρίνουμε από τις τελευταίες του επιδόσεις, έχει την ικανότητα να κατά καταφέρει, σε έναν αγώνα που έχει διακριθεί, αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ, στο παρελθόν. Αν βέβαια, μας ζητάγατε να ποντάρουμε σε νίκη του Νορβηγού φέτος, τότε θα βάζαμε τα λεφτά μας είτε στο Ράλλυ της Ιαπωνίας, είτε σε αυτό της Μ. Βρετανίας. Εκεί, ο Solberg έχει την εμπειρία, την ταχύτητα, αλλά και τον τρόπο του για να κερδίσει. Κάτι που εξάλλου έχει καταφέρει στο παρελθόν. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που μέχρι τότε δεν είναι απίθανο να έχουν κριθεί και οι τίτλοι.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ