top icon
Επικαιρότητα

«Οδηγώ και πληρώνω»

Ερμαφρόδιτες σκέψεις και προτάσεις σχετικά με την κατάργηση (;) του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας

Το παρωχημένο πλέον και ξεπερασμένο από τις αντικειμενικές συνθήκες μέτρο του Δακτυλίου βρίσκεται ξανά στο «στόχαστρο», προκειμένου να εξευρεθεί μια καταλληλότερη λύση για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας. Οι τελευταίες ειδήσεις από το «μέτωπο» αυτό παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον, καθώς οι συγκοινωνιολόγοι των υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ επανέρχονται για μια ακόμη φορά με προτάσεις, ασχέτως αν είναι ή όχι εφικτό να εφαρμοσθούν.

Η τελευταία «βερσιόν» κάνει λόγο για την κατάργηση του Δακτυλίου μέσω της… απόλυτης ουσιαστικά επιβολής του: από το φθινόπωρο –λέμε, ή μάλλον λένε τώρα- κανένα αυτοκίνητο δεν θα εισέρχεται σε αυτόν, αν στο παρμπρίζ του δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο τσιπάκι που θα αναγνωρίζεται από ειδικά μηχανήματα εγκατεστημένα σε λεωφόρους, προκειμένου να λαμβάνονται τα δεδομένα της κίνησής του. Πώς θα καταβάλλεται το αντίτιμο αυτών των συγκεκριμένων διελεύσεων; Με ειδικό έντυπο, που θα παραλαμβάνεται από τον κάτοχο του αυτοκινήτου και θα περιέχει την καταγραφή των κινήσεών του στο κέντρο της Αθήνας, όταν αυτός θα καλείται να πληρώσει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας του οχήματός του.

Ωραία! Και… πότε θα οργανωθούν όλα αυτά, ώστε να είναι έτοιμα το φθινόπωρο; Πότε και πως θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια των… τσιπακιών, πώς θα τα παραλάβουμε όλοι εμείς οι ενδιαφερόμενοι, πώς θα οργανωθούν και θα εγκατασταθούν τα ειδικά μηχανήματα που θα αναγνωρίζουν τις κινήσεις μας; Και δεν θα υπάρξουν ενστάσεις από καμμιά ενδιαφερόμενη προμηθεύτρια για την επιλογή των τελικών αναδόχων; Σύμφωνα με τον «ελληνικό τρόπο… δουλειάς» που όλοι μας γνωρίζουμε η πρόταση αυτή μοιάζει να μην έχει πιθανότητες υλοποίησης.

Μια άλλη πρόταση κάνει λόγο να επιτρέπεται η είσοδος αυτοκινήτων στο Δακτύλιο μόνο τις ώρες αιχμής και μόνο από οχήματα στα οποία θα διαθέτουν τρεις επιβάτες (σ.σ.: να δούμε και ποιος θα τους… μετράει!)

Μια τρίτη πρόταση είναι η επαναφορά των ολυμπιακών λωρίδων στις οποίες θα επιτρέπεται η είσοδος μόνο από όσα αυτοκίνητα διαθέτουν δύο επιβάτες (σ.σ.: κι… αυτούς ποιος θα τους μετράει;)

Και φυσικά, εκκρεμεί ακόμη ως σκέψη η επιβολή διοδίων για όσα αυτοκίνητα εισέρχονται στο κέντρο της Αθήνας (εδώ κι αν χρειάζεται καλή οροθέτηση και οργάνωση, συν την προϋπόθεση οι υπηρεσίες που θα την επωμιστούν να έχουν το «ανάστημα» να την κάνουν, πληρώνοντας βέβαια και υπαλλήλους γι αυτή τη δουλειά!)

Εμείς, ακούγοντας όλα αυτά στα πρόθυρα των καλοκαιρινών διακοπών, ένα μόνο έχουμε να σας πούμε: καλά μπάνια, ώ άνδρες Αθηναίοι!

Σπύρος Χατήρας
[email protected]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ