Ο προβληματισμός των προηγούμενων μηνών σχετικά με την αναξιοπιστία των ισχυόντων ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς φαίνεται πως κάπου θα οδηγήσει
Πριν λίγους μήνες γράφαμε πως στελέχη των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών σκέφτονται σοβαρά την επανεξέταση των ισχυόντων ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς, καθώς οι πάντες έβλεπαν την ανεπάρκειά τους και την αυτo-ακύρωσή τους από τα δεδομένα της εποχής μας. Το θέμα είχε άλλωστε επισημάνει, από τον Μάρτιο κιόλας, με δύο επίκαιρες επερωτήσεις του στο ελληνικό Κοινοβούλιο ο δημοσιογράφος -βουλευτής κ. Άρης Σταθάκης.
Έτσι λοιπόν, έφτασε η στιγμή που ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την έγκριση σύνταξης ειδικής μελέτης, με σκοπό την ανάπτυξη ενός συστήματος διαχείρισης ταχυτήτων και τον καθορισμό αξιόπιστων ορίων ταχύτητας στο εθνικό μας δίκτυο. Ο προϋπολογισμός της μελέτης του προγράμματος «Ανάπτυξη Πλαισίου Διαμόρφωσης Συστήματος Διαχείρισης Ταχυτήτων στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο» είναι 153.000 ευρώ και στόχο έχει τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς και τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Το σύστημα διαχείρισης των ταχυτήτων θα είναι ευέλικτο, με όρια που θα καθορίζονται από τη «γεωμετρία» του κάθε οδικού άξονα, τη διατομή του δρόμου και τις χρήσεις του ευρύτερου χώρου. Είναι η πρώτη φορά που θα διεξαχθεί στην Ελλάδα τέτοιου είδους μελέτη, αλλά «για κάθε τι υπάρχει πάντα η αρχή».
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η προσοχή όλων θα επικεντρωθεί σε έξι ευαίσθητα σημεία του εθνικού μας δικτύου: Ε.Ο Κορίνθου -Πατρών, Ε.Ο. Κορίνθου -Τριπόλεως (από το ύψος της Στέρνας ως την πρωτεύουσα της Αρκαδίας), Ε.Ο. Αθηνών -Θεσσαλονίκης (στην περιοχή του Μαλιακού), Ε.Ο. Θεσσαλονίκης -Αλεξανδρούπολης, οδός άξονας Αντιρρίου -Ιωαννίνων, επαρχιακή οδός Άργους -Ναυπλίου. Σε αυτές τις περιοχές, αλλά και σε άλλες που θα προστεθούν αργότερα, θα αναπτυχθεί ηλεκτρονικό σύστημα που με τη χρήση οθονών θα πληροφορεί τους οδηγούς για τα κατά περίπτωση όρια ταχύτητας, που θα αυξομειώνονται αναλόγως της κυκλοφορίας.
Κλείνοντας, θα αναφέρουμε πως το 2004 βεβαιώθηκαν 418.421 παραβάσεις των ισχυόντων ορίων ταχύτητας. Το 2000 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 175.075 παραβάσεις.