top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Omoda 5

Ένας ακόμα φέρελπις παίχτης από την Κίνα ήρθε στην ελληνική αγορά. Και δεν τροφοδοτείται από ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η μετεωρική άνοδος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και των εκπροσώπων της, αλλά και η επέκτασή τους και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής αγοράς, είναι πλέον γεγονός. Ένας από αυτούς τους κατασκευαστές που πλέον αφήνει αισθητό το αποτύπωμα του είναι και η Chery. Η οποία, μέσω των ομογάλακτων και νεοσύστατων Omoda και Jaecoo, «εισβάλει» τώρα και στη χώρα μας σε μια προσπάθεια να προσφέρει και αυτή με τη σειρά της μια εναλλακτική πρόταση απέναντι στον ευρωπαϊκό και μη ανταγωνισμό. Τόσο στα ανερχόμενα οχήματα «νέας ενέργειας» όσο όμως και στα πιο παραδοσιακά που εξακολουθούν να τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στην περίπτωση της Omoda -που μαζί με την Jaecoo διαθέτουν πλέον την δική τους εμπορική παρουσία και στην Ελλάδα μέσω της Q&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς, βασικός εκφραστής της «παραδοσιακής σχολής» είναι το νέο «5» , ένα SUV που τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας C και παίρνει κίνηση από έναν «τυπικό» βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων χωρίς ίχνος ηλεκτρικής υποβοήθησης.

Omoda 5

Εξ όψεως

Βασισμένο στην πλατφόρμα Τ1Χ της Chery που φέρει στα δομικά στοιχεία που τη συνθέτουν ατσάλι υψηλής αντοχής, το Omoda 5 υιοθετεί σύγχρονες γραμμές που τραβούν το μάτι με σημείο αναφοράς τη σχεδιαστική γλώσσα Art in Motion, που δίνει έμφαση τόσο στο εντυπωσιακό εμπρός μέρος με τα λεπτά LED φώτα σχήματος Τ και τη χαρακτηριστική μάσκα, όσο και στις ρέουσες γραμμές που παραπέμπουν σε crossover. Με μήκος 4.373 μ., πλάτος 1.824 χλστ. και ύψος που αγγίζει τα 1,6 μ., το Omoda 5, όπως και η αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή του, τοποθετείται εξ ορισμού στο κάτω άκρο της κατηγορίας C, όντας κοντύτερο κατά 50 περίπου χλστ. από ένα Qashqai. Το δε μεταξόνιo των 2,61 μ. είναι μικρότερο σε σχέση με εκείνο του ιαπωνικού SUV.

Omoda 5

Στο εσωτερικό το Omoda 5 υιοθετεί μια high-tech εικόνα. Αλλά και προσεγμένη ποιότητα, σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό. Χωροταξικά δεν διεκδικεί δάφνες, εξαιτίας του περιορισμένου σχετικά πλάτους στο πίσω κάθισμα αλλά και της κλίσης της οροφής, που θέτει περιορισμούς σε επιβάτες με ύψος μεγαλύτερο των 1,8 μ. Λίγο πιο… πίσω, ο χώρος φόρτωσης κρίνεται ικανοποιητικός, τόσο σε σχέση με το σχήμα όσο και με τη χωρητικότητα των 442 λίτρων, τα οποία μπορούν να αυξηθούν έως και τα  1.149 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Omoda 5

Αισθητικά και σχεδιαστικά, η καμπίνα του Omoda 5 έχει τον τρόπο να κερδίσει τις εντυπώσεις. Ποιοτικά, είναι εφάμιλλη με εκείνη πολλών ευρωπαϊκών μοντέλων, με τα μαλακά υλικά, τις επενδύσεις από δέρμα στο ταμπλό και τις πόρτες, την πολύ καλή συναρμογή, τους λεπτούς αεραγωγούς και την φουλ… ψηφιοποίηση που υποστηρίζεται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών να έχουν τον πρώτο λόγο. Οι απτικοί διακόπτες περιορίζονται στους απολύτως απαραίτητους στα μπράτσα του πολυλειτουργικού τιμονιού, καθώς και στην κονσόλα-γέφυρα με τον ευμεγέθη αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος της. Έτσι, οι περισσότερες λειτουργίες του οχήματος -από το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και τα drive modes έως και τα συστήματα υποβοήθησης που ξεπερνούν τα 15 σε αριθμό- ελέγχονται μέσω της οθόνης πληροφοριών με την αρωγή μιας καλά σχεδιασμένης διεπαφής που απαιτεί λίγα λεπτά προκειμένου να την κατανοήσεις. Ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, περιέργως, δεν υπάρχει, σε αντίθεση με την ενσωμάτωση συσκευών μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Στάνταρ είναι και η βάση ασύρματης φόρτισης smartphone, καθώς και μια πλειάδα αερόσακων που σε συνδυασμό με την άκαμπτη δομή του αμαξώματος εξασφαλίζουν βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.

Omoda 5

Μηχανικά και άλλα

Με την Omoda και τους δημιουργούς της να πιστεύουν -όχι άδικα- πως υπάρχει ακόμα αρκετός ζωτικός εμπορικός χώρος για τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης, το θερμικό «5» τροφοδοτείται από έναν 1.600άρη κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό υγρού καυσίμου και τούρμπο, ο οποίος ανήκει στη μάλλον άγνωστη έως τώρα οικογένεια μηχανικών συνόλων Acteco που εξελίσσονται και κατασκευάζεται από την θυγατρική Wuhu Acteco Powertrain Co., Ltd. της Chery. Χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση να τον υποστηρίζει (εξ ου και τα 159 gr/χλμ. των μέσων εκπομπών CO2), ο 4κύλινδρος T-GDI αποδίδει 147 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 275 Nm από τις 1.750 έως και τις 2.750 σ.α.λ., μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Omoda 5

Οδηγώντας, αυτή η μονάδα δεν δυσκολεύεται να κινήσει απρόσκοπτα τα λίγο παραπάνω από 1.500 κιλά του αμαξώματος του νέου Omoda 5. Το κιβώτιο είναι γρήγορο στη διαδοχή των σχέσεων, εκμεταλλευόμενο χάρη και στη «σφικτή» κλιμάκωσή του την ικμάδα του 1.600άρη κινητήρα. Ακούγεται λίγο παραπάνω απ’ ότι θα περίμενε κανείς στα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου, ενώ οι απαιτήσεις σε καύσιμο αναμενόμενα κυμαίνονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ήπια υβριδικά ή φουλ υβριδικά συστήματα κίνησης του ανταγωνισμού. Ως εκ τούτου, καλό είναι να υπολογίζει κανείς μια μέση τιμή της τάξης των 8 λίτρων ανά 100 χλμ.,

Σε ότι αφορά τα οδηγικά χαρακτηριστικά του, το Omoda 5 δεν υπόσχεται σπορ συγκινήσεις επενδύοντας συνειδητοποιημένα στην εύρεση της χρυσής τομής ανάμεσα στην άνεση, την προβλεψιμότητα και την ευελιξία. Επί του πρακτέου, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι του δεν διακρίνεται για την αμεσότητα και αίσθησή του, ακόμα και όταν «βαρύνει» στο πρόγραμμα Sport, σε αντίθεση με την ανάρτηση, η οποία καταφέρνει στο τέλος της ημέρας να κερδίσει την ψήφο εμπιστοσύνης σε απόδοση. Σε ήπιους ρυθμούς κίνησης, η απόσβεση που παρέχει είναι «δεμένη», χωρίς όμως και να κουράζει τους επιβάτες, ενώ όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν ο οδηγός συνειδητοποιεί ότι το συνολικό set-up δεν εμπνέει για το κάτι παραπάνω, παρέχοντας ωστόσο την απαραίτητη ισορροπία σε κάθε τερέν.

Omoda 5

Συμπερασματικά

Αναμφίβολα, το Omoda 5 αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στο πολυπληθές τερέν των μεσαίων SUV. Δεν στερείται αντικειμενικών προσόντων -το αντίθετο μάλιστα- ωστόσο καλείται να αντιπαρατεθεί με εγνωσμένης αυτοκινητικής αξίας ονόματα της ελληνικής και όχι μόνο αγοραστικής σκακιέρας. Συνολικά, διαθέτει στη φαρέτρα του τους άσσους που χρειάζεται, όπως η λελογισμένη του τιμή, που ανέρχεται σε 27.500 και 29.500 ευρώ για τις ούτως ή άλλως πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις Comfort και Premium, ο προηγμένος σχεδιασμός στο εσωτερικό και η προσεγμένη εν τω συνόλω ποιότητά του.

Omoda 5

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 4κύλινδρος β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 147 ίπποι/5.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 275 Nm/1.750-2.750 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.373×1.824×1.588 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.610 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 442-1.149 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.530 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΝΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 159 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 27.500 ευρώ

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Omoda 5

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Omoda 5
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ