Δεν πρόκειται για ανανέωση, αλλά για ολική επαναφορά. Το οδηγήσαμε στην Ιταλία, το ζήσαμε στη Δανία και εντυπωσιαστήκαμε.
Δε μας άρεσε το «3008» πρώτης γενιάς. Μπερδεμένο και στο μυαλό των δημιουργών του, οπότε δικαιολογημένο το κομφούζιο στη φάση της προώθησης αλλά και της πώλησής του. Τη σύγχρονη εκδοχή την είδαμε στο Παρίσι και τη γνωρίσαμε στην Μπολόνια και στο Τάνις, κάτω από ιδανικές συνθήκες, όπου δοκιμάσαμε όλες τις εκδοχές.
Όμορφο…
Με γραμμές επηρεασμένες από το «308» σχεδιαστικά, και, όταν η βάση είναι καλή και αποφύγεις τις υπερβολές, προκύπτει κάτι απλό και πολύ όμορφο. Το χαζεύεις, χαμογελάς, δε θέλεις να πιστέψεις ότι σου αρέσει πολύ ένα crossover με στοιχεία πολυμορφικού, και «μπουκάρεις» εντός, όπου η εικόνα είναι εντυπωσιακή. Το i-Cockpit δεν είναι επικοινωνιακό τρικ, άλλα έχει ουσία, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και τα υλικά. Όχι απλώς δεν έχουν βιαστεί, αλλά και έχουν εργαστεί με μέθοδο, βάζοντας τέχνη και γούστο, ώστε το αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει ακόμα και κατόχους ακριβών κατασκευών. Επί του προκειμένου ξεπέρασαν κάθε προσδοκία οι Γάλλοι, που ήθελαν και πέτυχαν το κομψό περιτύλιγμα να συνδυάζεται με ιδιαίτερα προσεγμένους εσωτερικούς χώρους. Αν «χαζεύεις» βλέποντάς το εξωτερικά, από όποια γωνία και αν το «φωτογραφίσεις», σαστίζεις από την ποιότητα και τη σχεδίαση κάθε λεπτομέρειας εσωτερικά. Δεν έχει αφεθεί τίποτα στην τύχη, τα πάντα δένουν μεταξύ τους και, ακόμα και αν είσαι λάτρης της απλότητας και αρχικά προβληματιστείς, αμέσως θα αντιληφθείς ότι πρόκειται για τη σύγχρονη έκφραση του απλού, με τα πάντα όλα στη διάθεση του χρήστη στην ιδανική αναλογία. Ξεπερνάει σε αυτήν την αναμέτρηση όλη την κατηγορία και το τοποθετείς σε επίπεδο Audi Α4, μόλις μπροστά και από αυτήν την Giulia. Τι συγκρίνει, θα σκεφτείτε; Είπαμε, στην κατηγορία ξεπερνάει τους πάντες και τα πάντα και βλέπει πιο ψηλά, σε συνδυασμό και με τα υλικά που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι σε κάθε περίπτωση. Κάποτε πρέπει να ξεκινήσεις, οπότε χαμογελάς και δεν έχεις καμία αμφιβολία ότι αντίστοιχη θα είναι και η συνέχεια στο δρόμο, που παραμένει η ουσία ακόμα και για ένα αυτοκίνητο με οικογενειακό προσανατολισμό. Το θέλεις όμορφο, καλά φτιαγμένο, με ισορροπημένους χώρους και να κυλάει με χαρακτήρα. Να καταθέτει άποψη σε κάθε «αναμέτρηση». Να μην είναι ακόμα ένα.
Στο δρόμο…
«Δοκιμή στην Τοσκάνη» γράφει η πρόσκληση, οπότε, σε συνδυασμό με ό,τι είδες στο Παρίσι, δε χωρούν σκέψεις και αμφιβολίες. Η συνέχεια ξεπερνάει το αναμενόμενο, και από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις πως το DNA αυτών των Γάλλων ζει. Έφτιαξαν ένα crossover με τη δική τους φιλοσοφία και το τοποθέτησαν στην Τέλεια Διαδρομή, με στοιχεία ειδικής, και μάλιστα κατηφορίζοντας. Δεν έχουν να κρύψουν κάτι. Ξέρουν πολύ καλά τι έφτιαξαν και, με δεδομένο ότι είναι καταδικασμένοι να ακολουθήσουν την «οδό 308», σου δίνουν το κλειδί ενός υπερυψωμένου GTi. Αρχικά έχουμε στο χέρι το 2λιτρο ντίζελ των 180 ίππων με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Για να καταλάβετε, και θυμίζοντας πόσο μας αρέσουν τα 2λιτρα ντίζελ σε χάτσμπακ αμάξωμα, αυτό το «3008» υπερέχει εφ’ όλης της ύλης του αντίστοιχου «308», αλλά και όχι μόνο, αφού βλέπει και τον εξωτερικό γερμανικό ανταγωνισμό. Προσθέτει αρχοντιά στο πάτημά του, χώρους χάρη στο μέγεθός του και μια απίστευτη αίσθηση σε κατευθυντικότητα, που σε κάνει να νιώθεις άτρωτος. Ακουμπάς-αξιοποιείς το πλαίσιο, ανεβάζεις πολύ υψηλά τη μ.ω.τ. και νιώθεις ασφαλής σε κάθε περίπτωση – ακόμα και όταν στην κατηφόρα βρεθείς σε εγκάρσιο χαντάκι, όπως τα ύπουλα κύματα στο Αιγαίο που τα ορίζει ο φονιάς Νοτιάς, ενώ απορροφάει τα πάντα και στο κατσαρό οδόστρωμα, που δε θα μας λείψει στην Ελλάδα. Δεν έχεις λόγια και, με ένα χαμόγελο μόνιμα ζωγραφισμένο, οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει το σύνηθες μεταφορικό μέσο, παρά τις διαστάσεις του. Το βλέπεις από μπροστά με την επιβλητική του μάσκα, όπως και στο «2008», και σκέφτεσαι ότι το 2λιτρο θα είναι ακριβό, απαγορευμένο και ακατάλληλο για τη χώρα σου, κάτι που σου βαραίνει το κεφάλι και λειτουργεί ως περιοριστής στο χαμόγελο.
Οδηγώντας με βενζίνη…
Αυτήν την Τετάρτη εκεί στην Μπολόνια δε θα την ξεχάσεις ποτέ στη ζωή σου. Η ενημέρωση μέσω τηλεφώνου ξεπερνάει την κατασκευή-γαλλική δημιουργία, αλλά και το τακτ της γοητευτικής κυρίας της ελληνικής Peugeot που σε συνοδεύει, και ούτε αντιλαμβάνεσαι πότε κατέβηκε και έφυγε εκεί στο άνοιγμα του επαρχιακού δρόμου που στάθμευσες, ώστε να μη χαθεί το σήμα και χάσεις το νόημα. Πρόκειται για απόφαση, συνομιλείς με άνθρωπο που δε μασάει, και ξέρεις πλέον ότι τα περιοδικά μας περνούν στην ιστορία και οι άνθρωποι μένουμε στο δρόμο. Η συνέχεια είναι γνωστή και διαφορετική, αλλά εκείνη την ώρα σφίξαμε δόντια, επιστρατεύσαμε επαγγελματισμό και συνεχίσαμε τη «δουλειά», ώστε να μη δώσουμε δικαιώματα σε διεθνές επίπεδο. Στο μυαλό η αξιοπρέπεια των συνεργατών μας και ατού το ήθος, οι αρχές των ανθρώπων του ομίλου Συγγελίδη εκεί μαζί μας, αλλά και εδώ στην Αθήνα, όντας σε ανοιχτή γραμμή μέχρι τα μεσάνυχτα και βάλε. Το αυτοκίνητο; Το «μικρό» βενζινοκίνητο με τον 1.2 των 130 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων; Η έκπληξη και, αφού δεν έχουμε οδηγήσει με τον 1.6 ντίζελ των 120 ίππων, ψιθυρίζουμε «αυτό είναι το σωστό» και αναρωτιόμαστε γιατί τον κρύβουν και δεν τον έχουμε ζήσει αυτόν τον κινητήρα. Λειτουργεί όπως οι 1.4 των 150 ίππων της VW, και μάλιστα πιο φιλικά και πιο διαχειρίσιμα, όντας «πλούσιος» σε όλο το φάσμα των στροφών. Ταιριάζει με το 6άρι «στο χέρι» αλλά και με το πλαίσιο. Ακούει στο πάτημα του γκαζιού όσο χαμηλά και αν τον ξεχάσεις, ενώ ικανοποιεί και ψηλά. Βλέπεις το ταχύμετρο πώς σκαρφαλώνει και κάνεις σκέψεις για το πού μπορεί να φτάσεις με έναν 1200άρη σε τέτοιο αμάξωμα. Δουλεύουν σκληρά στις αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι η διαπίστωση στο ταξίδι για την Αθήνα, και στο επόμενο την άλλη ημέρα για τη Δανία, όπου ο χορός των αυτοκινήτων και του 2017!
Αντί επιλόγου
Στη Δανία είναι μόνο δύο τα «3008». Σε σκούρο καφέ που θα σας αρέσει, και ανθρακί, και δε βρίσκεις ούτε το μπλε ούτε το μπορντό, που το κολακεύουν πολύ. Βρίσκεις όμως τον αγαπημένο σου κινητήρα, τον 1.6 ντίζελ των 120 ίππων, που οδήγησες στο «308» και οδηγείς στο «208». Με χειροκίνητο 6άρι, αλλά κανένα πρόβλημα. Άλλωστε γνωρίζεις καλά το πώς το κάνει και το εξαιρετικό αυτόματο, επίσης με 6 σχέσεις. Το αποτέλεσμα ικανοποιητικό. Η ήρεμη δύναμη. Η σοφή επιλογή, χρυσή τομή για τον Έλληνα που κάνει χιλιόμετρα, όταν ο οικογενειάρχης Πραγματικός Οδηγός, που το θέλει για δική του χρήση ή για όταν το «βουτάει» από τη σύζυγο-σύντροφο, θα επιλέξει τον 1.2 βενζίνης. Είπαμε, είναι και GTi σε μια κατηγορία που περιστρέφεται γύρω από τη σταθερή αξία του Qashqai, ενώ όλοι ονειρεύονται το Tiguan, νομίζοντας ότι είναι ακριβό και μικρό το Q2. Το «3008» υπερέχει σε σχέση με ό,τι γνωρίζουμε καλά και πολύ καλά, και βλέπει και τα premium, χάρη στη φινέτσα του μέσα από τη συμπεριφορά του. Άλλωστε, τα GTi, τα αληθινά όπως είναι τα Peugeot, σκοτώνουν γίγαντες στα χέρια και του λιγότερο ειδικού, και με το «3008» οι Γάλλοι θύμισαν το «savoir faire» που τους χαρακτηρίζει και τους ξεχωρίζει. Γνήσιο Peugeot, λοιπόν, στην πλέον ενδιαφέρουσα κατηγορία και της τρελής ελληνικής αγοράς, και θα έχει ενδιαφέρον ο πόλεμος στις ειδικές διαδρομές των πωλήσεων, φτιαγμένες για τύπους και του σαλονιού και του πεζοδρομίου, όπως του Συγγελίδη, του Θεοχαράκη και της Κοσμοκάρ, σε τριπλή παραλλαγή. Οι κατασκευαστές δημιουργούν και οι εμπορικοί προωθούν για να κερδίσουν το μερίδιό τους. Μένουμε συντονισμένοι._ Σ. Χ.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ
Το νέο «3008» βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 του γκρουπ PSA, κάτι που έχει επιφέρει μια μείωση του βάρους της τάξης των 100 κιλών κατά μέσο όρο. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην υιοθέτηση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, θερμοπλαστικών για την κατασκευή του δαπέδου και της πίσω πόρτας, αλουμινίου στα φτερά, στην ανάρτηση και στο πλαίσιο των καθισμάτων. Μια μείωση στο βάρος, μάλιστα, που επιτεύχθηκε παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει. Το μήκος φτάνει τα 4,45 μ. (αυξημένο κατά 8 εκ. σε σχέση με του απελθόντος μοντέλου), ενώ το αρκετά γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2.675 χλστ. (μεγαλύτερο κατά 62 χλστ.) εξασφαλίζει άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ο τελευταίος, μάλιστα, μεγάλωσε κατά 88 λίτρα, φθάνοντας τώρα στα 520 μαζί με τον υποδαπέδιο χώρο, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.580 λίτρα. Πλάτος και ύψος έχουν παραμείνει αναλλοίωτα, ενώ ανάλογα με την έκδοση η απόσταση από το έδαφος φθάνει μέχρι και τα 22 εκ.
Η νέα πλατφόρμα, όμως, προικίζει το νέο «3008» και με μία σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομης πέδησης, που είναι σε θέση να αναγνωρίζει οχήματα και πεζούς (λειτουργεί με ταχύτητες από 5 έως 140 χλμ./ώρα σε κινούμενα οχήματα, έως τα 80 χλμ./ώρα σε στατικά οχήματα, ενώ ανιχνεύει τους πεζούς με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα), σύστημα εκτροπής λωρίδας κυκλοφορίας (σε ταχύτητες 65 έως 185 χλμ./ώρα έχει τη δυνατότητα να διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου), σύστημα επαγρύπνησης οδηγού, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας προβολέων, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, έλεγχο τυφλής γωνίας, υποβοήθηση στάθμευσης, το σύστημα vision pack (απεικόνιση περιμετρικής εικόνας του περιβάλλοντα χώρου γύρω από το αυτοκίνητο) και, τέλος, αυτοματοποιημένο cruise control με δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης.
Στο εσωτερικό το Peugeot i-Cockpit προχωράει ένα βήμα παραπέρα, καθώς προαιρετικά προσφέρεται το σύστημα Amplify, το οποίο με το πάτημα ενός διακόπτη αφυπνίζει σχεδόν όλες τις αισθήσεις (οπτικά μεταβάλλει τη φωτεινότητα στις οθόνες, ηχητικά μεταβάλλει την ένταση του ηχοσυστήματος, επεμβαίνει στον αρωματικό διαχύτη της καμπίνας, ενώ σε ό,τι αφορά την αφή τα καθίσματα έχουν τη δυνατότητα μασάζ οκτώ σημείων). Επίσης, προσφέρεται το Driver Sport Pack, το οποίο επεμβαίνει στην αίσθηση του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα, στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και στον ήχο στο εσωτερικό της καμπίνας (ψηφιακή ενίσχυση της σπορτίφ χροιάς), αυξάνοντας παράλληλα τον όγκο των πληροφοριών που απεικονίζονται στις οθόνες (ισχύς, πίεση τούρμπο, διαμήκης και εγκάρσια επιτάχυνση). Για την αύξηση των δυνατοτήτων κίνησης φροντίζει το Advanced Grip Control, που βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων λειτουργίας (και συνδυάζεται με χειμερινά ελαστικά 18 ιντσών M+S).
«Αποφυγή ταράνδου» στο Τάνις
Ελαστικά: Continental 235/50/R19
Με 65 χλμ./ώρα το ESP μπαίνει σε λειτουργία, αλλά οι κλίσεις είναι μικρές και είναι εύκολο να κατευθύνεις το αυτοκίνητο. Καθώς ανεβαίνει η ταχύτητα, το «3008» υποστρέφει, παίρνει κλίσεις και γλιστράει. Στα 70 χλμ./ώρα πραγματοποιεί τη δοκιμασία χάρη στην ενεργοποίηση του ESP, ενώ στα 73 χλμ./ώρα οι κλίσεις είναι τόσο έντονες, που είναι αδύνατο να το ελέγξεις.
PEUGEOT 3008
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ 1.2 1.2 EAT6 1.6 THP EAT6 1.6D 100 1.6D 120 1.6D 120 EAT6
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.199 κ.εκ. 1.598 1.560
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. 165/6.000 100/3.750 120/3.500
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 230 Nm/1.750 σ.α.λ. 240/1.400 254/1.750 300/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειρ. 6 σχ. Αυτ. 6 σχ. Χειρ. 5 σχ. Χειρ. 6 σχ. Χειρ. 6 σχ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.447×1.579×1.624 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.675 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.325 κιλά 1.345 1.375 1.365 1.375 1.390
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 10,8 δλ. 10,5 8,9 – 11,2 11,6
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 188 χλμ./ώρα 206 174 189 185
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,1 λίτρα/100 χλμ. 5,5 6 4 4,3 4,4
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 117 γρ./χλμ. 127 136 103 111 114
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, PEUGEOT