Μπορεί προς το παρόν να πρόκειται για πρωτότυπο, εντούτοις στα τέλη του χρόνου αναμένεται να μπει στη γραμμή παραγωγή της γερμανικής εταιρείας αποτελώντας μία ακόμα ενδιαφέρουσα παραλλαγή του VW Golf GTI.
Μπορεί να μην είναι το δυνατότερο VW Golf GTI ευρείας… κατανάλωσης (σ.σ.: αυτό εξακολουθεί να αποτελεί προνόμιο της έκδοσης Clubsport S), σίγουρα όμως το νέο TCR (ή αλλιώς, Touring Car Racing) είναι το ταχύτερο, όπως ρητά διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, οι οποίοι αποκάλυψαν προ ολίγου στην καθιερωμένη αυστριακή «συνάντηση» του Worthersee μία ακόμα έκδοση του μοντέλου που για την περίσταση αντλεί την έμπνευσή της από τους αγώνες.
«Αυτή τη στιγμή το GTI TCR Concept –ένας αθλητής που προέρχεται από τους αγώνες- είναι μια σπουδή. Αλλά στα τέλη του χρόνου, θέλουμε να κάνουμε τη συγκεκριμένη έκδοση του Golf GTΙ πραγματικότητα», δήλωσε ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας, Jurgen Stacherman.
Κάτω από το καπό του VW Golf GTI TCR Concept φιλοξενείται ο γνωστός 2λιτρος TSI κινητήρας πασπαρτού του ομίλου, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 290 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και ροπή 370 Nm από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. έως και τις 4.300 σ.α.λ. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, αποκλειστικά, όμως, με την αρωγή του γνωστού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων της γερμανικής εταιρείας. Το «παρών» δίνει και ένα μπλοκέ διαφορικό, άγνωστο όμως αν πρόκειται για το «σκληροπυρηνικό» μηχανικό. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η VW αναφέρει ότι η τελική ταχύτητα ελέγχεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο με τη «διαγραφή» του περιοριστή η μέγιστη τιμή της μπορεί να φτάσει τα 264 χλμ./ώρα.
Το αυτοκίνητο κοσμείται από χυτές 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος ή προαιρετικά με νέας σχεδίασης 19άρες. Χωρίς να ανακοινώνονται ακριβή στοιχεία, η εταιρεία μας πληροφορεί πως το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους, δαγκάνες και υλικά τριβής που «εξασφαλίζουν στο μοντέλο παραγωγής επιβράδυνση ανάλογη του αγωνιστικού». Στον προαιρετικό εξοπλισμό της έκδοσης TCR θα περιλαμβάνονται, εκτός από τις μεγαλύτερες ζάντες, οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις DCC, οι οποίες θα διαθέτουν τα προγράμματα λειτουργίας Sport, Comfort και Normal.
Οπτικά, η έκδοση παραγωγής θα κοσμείται από έναν ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές που «ταίζουν» με μεγαλύτερες ποσότητες αέρα τα δύο επιπλέον ψυγεία του κινητήρα, καθώς και από νέο splitter. Στο πίσω μέρος, το κατώτατο σημείο του προφυλακτήρα είναι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, κάτι που συμβαίνει και με τον αντίστοιχο διαχύτη και με τις αντικριστές απολήξεις της εξάτμισης. Ανάλογο ύφος, με επεμβάσεις σε καθίσματα και ταμπλό, διαθέτουν και οι πινελιές που έχουν γίνει από τους στιλίστες της VW στην καμπίνα του αυτοκινήτου._Χ.Α.