Τρεις στροφές πριν το τέλος της φετινής χρονιάς, ο Sebastien Ogier θα έχει την ευκαιρία να κατακτήσει και μαθηματικά τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του, μέσα στην πατρίδα του. Στο Ράλλυ Γαλλίας.
Με την VW να έχει ήδη κατακτήσει τον τίτλο των Κατασκευαστών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στη Γαλλία ο Sebastien Ogier θα έχει την ευκαιρία να κατακτήσει και αυτός με την σειρά του τον αντίστοιχο των Οδηγών, επίσης για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Ο Γάλλος οδηγός της VW, έχει μία διαφορά της τάξεως των 50 βαθμών από τον δεύτερο στη βαθμολογία Jari Matti Latvala, και με τρεις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής χρονιάς, ο Seb Ogier το μόνο που χρειάζεται για να κατακτήσει και μαθηματικά το Πρωτάθλημα είναι να αποκομίσει από τον αγώνα της πατρίδας του, έξι περισσότερους βαθμούς από τον Φινλανδό ομόσταυλο του. Ο Γάλλος έχει επικρατήσει δύο φορές στο παρελθόν στον αγώνα πραγματοποιείται στην περιοχή της Αλσατίας, αποδεικνύοντας ότι ξέρει τα καλά τα μυστικά των δύσκολων και τεχνικών διαδρομών κοντά στα γερμανικά σύνορα.
Το Ράλλυ Γαλλίας έχει μικρή ιστορία στο WRC, αφού ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2010, αντικαθιστώντας τον γνωστό σε όλους μας Γύρο της Κορσικής. Τότε, η FIA σε συνεργασία με την γαλλική ομοσπονδία, ήθελαν να πάρουν τον αγώνα από το γαλλικό νησί, με στόχο να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο στις ειδικές διαδρομές. Από την πρώτη χρονιά, οι άνθρωποι της οργάνωσης δικαιώθηκαν, αφού στις ε.δ. συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 300.000 θεατές, αριθμός που αυξήθηκε και άλλο τα τελευταία χρόνια. Παραδοσιακά, επίκεντρο αποτελεί η πόλη του Στρασβούργου, όπου και βρίσκεται το κεντρικό σέρβις παρκ του αγώνα. Όμως, αυτό είναι και ένα από τα λίγα στοιχεία που μένουν ίδια σε σχέση με την τελευταία εκδοχή του αγώνα, που είδαμε το 2013. Σε σχέση με πέρσι, το 60% της διαδρομής είναι καινούργιο και δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στον αγώνα στο παρελθόν, ενώ από τις 10 ειδικές του αγώνα, μόλις δύο είναι ακριβώς ίδιες.
Ο αγώνας, μπορεί να είναι μόλις 200 χιλιόμετρα μακριά από το Ράλλυ Γερμανίας, αλλά ο χαρακτήρας του είναι αρκετά διαφορετικός, αν και δεν λείπουν οι μεταξύ τους ομοιότητες. Και στη Γαλλία θα συναντάμε ειδικές μέσα στο δάσος ή σε αμπέλια, αν και οι δρόμοι έχουν μεγαλύτερο φάρδος σε σχέση με αυτούς στη Γερμανία. Η μέση ωριαία είναι πολύ υψηλή, και χαρακτηριστικά αξίζει να σημειώσετε ότι πέρσι αυτή του Sebastien Ogier άγγιξε τα 109 χλμ./ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τα πληρώματα είναι και οι καιρικές συνθήκες, και φυσικά η επιλογή των ελαστικών. Συνήθως οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ενώ πολλές φορές την εμφάνιση της κάνει και η βροχή. Φέτος, όμως, ένα στοιχείο που θα παίξει το ρόλο του είναι το γεγονός ότι η Michelin θα παρουσιάσει μία νέα σειρά ελαστικών σε σκληρή και μαλακή γόμα. Το S4, που είναι η μαλακή γόμα, ενδείκνυται για χαμηλές και βρεγμένες επιφάνειες, σε αντίθεση με το H4 (σκληρή γόμα) το οποίο είναι για πιο υψηλές θερμοκρασίες και στεγνό οδόστρωμα. Παράλληλα, διαθέτει νέα χάραξη, ενώ η κατασκευή του είναι διαφοροποιημένη με αποτέλεσμα να ζυγίζει μισό κιλό λιγότερο. Σας θυμίζουμε, ότι τον Αύγουστο στο Ράλλυ Γερμανίας η Michelin είχε παρουσιάσει το νέο Pilot Sport για βροχή.
Σε αγωνιστικό επίπεδο, όλοι οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα δώσουν το παρών, ενώ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα καταφέρουν και οι μετρ του είδους στις ασφάλτινες επιφάνειες. Ας δούμε, λοιπόν, τι μπορούμε να περιμένουμε από ομάδες και οδηγούς, αναλυτικά._Π.Τ.
Όπως σε κάθε αγώνα, έτσι και στην Γαλλία η VW θα ετοιμάσει τρία Polo R WRC για τους Sebastien Ogier, Jari Matti Latvala και Andreas Mikkelsen. Όλοι τους,και φυσικά το γερμανικό αυτοκίνητο, έχουν αποδείξει σε Μόντε Κάρλο και ιδιαίτερα στη Γερμανία πριν από μερικές εβδομάδες, ότι διαθέτουν την ταχύτητα να κερδίσουν. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, θέλει στην πατρίδα του να κατακτήσει και μαθηματικά τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του, κάτι που να για συμβεί χρειάζεται να αποκομίσει έξι περισσότερους βαθμούς από τον Latvala. Ο Ogier σίγουρα θέλει να συνδυάσει την κατάκτηση του τίτλου με νίκη και για αυτό δεν πρόκειται να ακολουθήσει συντηρητική στρατηγική. Ο Φινλανδός ομόσταυλος του από την πλευρά του, θέλει να δυσκολέψει όσο δυνατόν περισσότερο το έργο του Γάλλου και στη Γερμανία έδειξε εξαιρετική βελτίωση αναφορικά με τις επιδόσεις του στην άσφαλτο. Σημαντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι οι ειδικές είναι καινούργιες για όλους, κάτι που σημαίνει ότι κανείς δεν θα έχει μεγαλύτερη εμπειρία από κάποιον άλλο. Αυτό, θα βοηθήσει και τον Andreas Mikkelsen που στη Γερμανία είχε τερματίσει τρίτος, όντας ανταγωνιστικός και σε αυτού του είδους τις επιφάνειες.
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Στη Citroen σίγουρα έχουν καλή παράδοση τόσο στην άσφαλτο, όσο και στον γαλλικό αγώνα, αλλά είναι δεδομένο ότι η δυναμική της ομάδας δεν είναι ίδια με τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς φυσικά την παρουσία του Sebastien Loeb. Όπως έχει αποδειχθεί στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος, το πρώτο βιολί της γαλλικής ομάδας θα είναι ο Kris Meeke. Ο Βρετανός που είναι μεταμορφωμένος στους τελευταίους αγώνες, αναμένεται να είναι και πάλι αυτός που θα προσπαθήσει να μπει σφήνα ανάμεσα στους οδηγούς της VW. Ο Meeke είναι δεδομένα ταχύς στην άσφαλτο, και το απέδειξε και στη Γερμανία όπου έχασε τη νίκη μέσα από τα χέρια του, μετά από ένα οδηγικό λάθος. Στη Γαλλία, έχει λάβει μόλις μία φορά μέρος στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2011, όταν και αποτελούσε επίσημο οδηγό της Mini, τερματίζοντας μάλιστα 5ος γενικής. Φέτος, σίγουρα μπορεί να σημειώσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα και λογικά είναι ένα από τα φαβορί για μία θέση στο βάθρο. Αντίθετα, ο Mads Ostberg στο δεύτερο DS3 WRC, δείχνει μακριά από τον καλό του εαυτό στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος. Ούτε οι επιδόσεις του είναι ανταγωνιστικές, ενώ και ο ίδιος δεν έχει αποφύγει τα λάθη που έχουν στοιχίσει σημαντικούς βαθμούς στην Citroen στην προσπάθεια της να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το μέλλον του Νορβηγού είναι αβέβαιο, και το κακό είναι ότι δύσκολα θα καταφέρει να διακριθεί σε Γαλλία και Ισπανία, αφού δεν φημίζεται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο.
Στο στρατόπεδο της M-Sport, ο Malcolm Wilson έχει θέσει έναν ξεκάθαρο στόχο στους οδηγούς του, που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, με προϋπολογισμό χαμηλότερο από κάθε άλλη ομάδα, η M-Sport βρίσκεται μόλις οκτώ βαθμούς πίσω από την Citroen και κυνηγάει μία πολύ σημαντική, τηρουμένων των αναλογιών επιτυχία. Τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας, θα οδηγήσουν όπως σε όλους τους αγώνες του θεσμού, οι Mikko Hirvonen και Elfyn Evans. Ο Φινλανδός, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν θυμίζει σε τίποτα τον οδηγό που έφτασε να διεκδικεί στο παρελθόν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και δύσκολα πιστεύουμε ότι θα το κάνει στους δύο ασφάλτινους γύρους που ακολουθούν. Στο παρελθόν έχει τερματίσει δύο φορές στο βάθρο του γαλλικού αγώνα, αλλά μοιάζει απίθανο να επαναλάβει κάτι τέτοιο φέτος. Κάτι που στο μέλλον είναι πολύ πιθανό να κάνει ο Elfyn Evans! Ο νεαρός Βρετανός οδηγός έχει δείξει αξιοσημείωτη βελτίωση κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ενώ εντυπωσιακά ανταγωνιστικοί είναι οι χρόνοι του στην άσφαλτο, κάτι που απέδειξε στη Γερμανία. Σημαντικό για τον Evans, όμως, είναι το γεγονός ότι επιδεικνύει και εξαιρετική σταθερότητα, αποφεύγοντας τα λάθη. Κάτι που έχει προσφέρει σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του.
Μετά τη νίκη στην ασφάλτινη Γερμανία, η Hyundai ταξιδεύει στην Γαλλία με υψηλές προσδοκίες και εξαιρετική τριάδα οδηγών! Αυτή τη φορά, τον πρώτο οδηγό της ομάδας Thierry Neuville, θα ακολουθήσουν οι Dani Sordo και Bryan Bouffier, όντας όλοι τους μετρ του είδους. Ο Βέλγος, και νικητής του Ράλλυ Γερμανίας, έλαβε μέρος σε αγώνα της πατρίδας του το Σαββατοκύριακο που πέρασε, οδηγώντας φυσικά το Hyundai i20 WRC στο East Belgian Rally. Ο Neuville κέρδισε τον αγώνα, δείχνοντας σε καλή κατάσταση εν όψει Γαλλίας. Οι δύο ομόσταυλοι του αναμένεται με ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις τους στην Αλσατία. Ο Sordo, που θα οδηγήσει το i20 και στην Ισπανία, διαθέτει την ταχύτητα στην άσφαλτο και αν το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό, αλλά το σημαντικότερο δεν παρουσιάσει μηχανικά προβλήματα, είναι ικανός να τερματίσει ακόμα και στο βάθρο. Κάτι που θα προσπαθήσει να κάνει ο Ισπανός οδηγός, αλλά και ο Bouffier. Ο Γάλλος οδηγός – εξελικτής της Hyundai, μπορεί να μην έπεισε με τις επιδόσεις του στη Γερμανία, κάνοντας και αρκετά λάθη, αλλά στο Στρασβούργο θα βρίσκεται εντός έδρας, και σίγουρα θα προσπαθήσει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Μην ξεχνάμε, ότι στο Μόντε Κάρλο, αγώνα που είχε εμπειρία στο παρελθόν, τερμάτισε δεύτερος ξεχωρίζοντας με τις επιδόσεις του.
Στη Γαλλία, όμως, θα δούμε και έξι ακόμα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, και φυσιολογικά ξεχωρίζει αυτό του Robert Kubica, ο οποίος και ακολουθεί ολόκληρο το φετινό Πρωτάθλημα με το Ford Fiesta. Ο Πολωνός, θα έχει την ευκαιρία να δείξει στην πράξη ότι έχει μάθει τη χρονιά που πέρασε στις ασφάλτινες επιφάνειες της Γαλλίας, αγώνας στον οποίο και είχε λάβει μέρος πέρσι. Αν η ταχύτητα του είναι αντίστοιχη με αυτή στο Μόντε στην αρχή της χρονιάς, και φυσικά αποφύγει το λάθος, μπορεί να πλασαριστεί στην πρώτη πεντάδα. Ταχύτητα, όμως, στην άσφαλτο διαθέτει και ο Martin Prokop, με ακόμα ένα Fiesta WRC, αλλά και ο Γάλλος Julien Maurin με ίδιο αυτοκίνητο.
Ράλλυ Γαλλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 3- 5 Οκτωβρίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2010
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 4
Συν. Μήκος: 1.233,54 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 18
Συν. Χλμ. Ειδικών: 303,63 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 2η – 5η Vosges 1&2 (34,34 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 7η Strasburg (4,67 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2013: 108,18 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2012 – 111,11 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen DS3 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 2, Οζιέ 2
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 3, VW 1
Βάθρο 2013
1 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo R WRC)
2 Σόρντο-Ντελ Μπάριο (Citroen DS3 WRC)
3 Λάτβαλα – Αντίλα (VW Polo R WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 97
Εργοστασιακές: 10
WRC 2: 9
WRC3: 13
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 08:00 πμ – 9:30 μμ
Αutograph session – Πανηγυρική εκκίνηση: 17:30 – 20:00
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 06:30 πμ – 20:20 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 7 + 114,75
Σάββατο
Ωράριο σκέλους: 06:45 πμ – 18:50 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 7 + 125,50
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 06:05 πμ – 15:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 63,38
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallydefrance.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/