Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke βρίσκεται στη χώρα μας, οπότε είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από αυτήν, σε δρόμους της Αττικής και της Βοιωτίας.
Ήταν το 2010, όταν στη Διεθνή Έκθεση Γενεύης έκανε την πρώτη του εμφάνιση ένα ρηξικέλευθο σχεδιαστικά crossover, το Nissan Juke, βάζοντας ψηλά τον πήχη. Σήμερα, σχεδόν 10 χρόνια αργότερα και έχοντας σημειώσει 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως, η δεύτερη γενιά του Nissan Juke κατέφθασε στη χώρα μας.
Το νέο Nissan Juke είναι πολύ σημαντικό για την ιαπωνική φίρμα, ειδικά στην Ευρώπη, όπου η κατηγορία των SUV είναι από τις πιο σημαντικές, αν όχι η πιο σημαντική. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις, η άνοδος των πωλήσεών της εν λόγω κατηγορίας κατά το διάστημα 2019-2023, αναμένεται να αυξηθεί κατά 30%.
Το νέο Juke θα παράγεται στο εργοστάσιο της Nissan που βρίσκεται στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου. Όσον αφορά στην εξέλιξή του, οι άνθρωποι της μάρκας έχουν εστιάσει στα “θέλω” των αγοραστών της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς και στη βελτίωση επιμέρους σημείων της απερχόμενης γενιάς του μοντέλου.
Εξωτερική εμφάνιση
Το νέο Nissan Juke βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B, γεγονός που βοήθησε στην αύξηση των διαστάσεών του, καθώς το μέγεθός του συγκρίνεται με παλαιότερης γενιάς Qashqai. Το μήκος και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 75 και 29 χιλιοστά αντίστοιχα, ωστόσο σημαντική είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 105 χιλιοστά, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Αυτό, επέτρεψε τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που εκμεταλλεύεται καλύτερα τις εξωτερικές επιφάνειες, όντας ταυτόχρονα πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό.
Σχεδιαστικά, το νέο Juke συνιστά ξανά, μια διαφορετική πρόταση στην κατηγορία των B-crossover. Το crossover αμάξωμα συνδυάζεται με τις γραμμές ενός coupe, στοιχείο στο οποίο συνεισφέρει ο σχεδιασμός της “αιωρούμενης” οροφής. Αν στα παραπάνω προστεθούν οι “μυώδεις” λεπτομέρειες στο πλάι και οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, τότε η σπορ εικόνα συμπληρώνεται ιδανικά.
Από εκεί και έπειτα, χαρακτηριστικά στοιχεία όπως η μάσκα V-Motion της Nissan, οι οβάλ προβολείς και η τεχνολογία LED στα φωτιστικά σώματα, διαμορφώνουν το συνολικό προφίλ του νέου Juke. Το B-crossover της Nissan προσφέρεται σε 11 χρώματα αμαξώματος, τα οποία συνδυάζονται με 3 χρωματισμούς οροφής, οι οποίοι έχουν επιλεχθεί ώστε να δημιουργούν αντίθεση.
Στο εσωτερικό
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο, βοήθησε τους μηχανικούς της Nissan, να αυξήσουν τους χώρους στην καμπίνα του νέου Juke. Ο χώρος για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 1,1 και 5,8 εκατοστά αντίστοιχα, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών κατά 20%, φτάνοντας στα 422 λίτρα. Στην πράξη, οι θέσεις των πίσω επιβατών είναι σαφέστατα πιο ευρύχωρες, αποτελώντας βήμα μπροστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ακόμη, το νέο Nissan Juke διαθέτει υλικά μαλακής υφής σε ταμπλό, πάτωμα και επενδύσεις των θυρών. Στη βελτιωμένη ποιότητα εντός της καμπίνας, συμβάλλουν τα σπορ καθίσματα και η προαιρετική επένδυση με δέρμα ή αλκαντάρα.
Εξατομίκευση και τεχνολογία αιχμής
Η εξατομίκευση είναι μια ιδιαίτερα δημοφιλής “τάση” της εποχής και η Nissan, δεν απέχει από αυτήν. Έτσι, προσφέρει το νέο Juke σε 5 εκδόσεις εξοπλισμού. Ο λόγος για τις Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, οι οποίες συμπληρώνονται από την N-Design. Στην τελευταία, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 20 συνδυασμούς τόσο για το εξωτερικό, όσο και για το εσωτερικό.
Σύμφωνα με τη Nissan, το σύστημα infotainment NissanConnect, είναι το πιο εξελιγμένο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της. Έχει ως βάση μια οθόνη αφής 8 ιντσών και είναι συμβατό με Apple CarPlay ή Android Auto, προσφέροντας τη δυνατότητα ενσωμάτωσης εφαρμογών ή δεδομένων του smartphone, σε αυτήν.
Με υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα
Καθώς βιώνουμε την εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τη χρυσή τομή σε επίπεδο επιδόσεων και απόδοσης, η Nissan εφοδιάζει το νέο Juke με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1.0 DIG-T, που αποδίδει 117 ίππους. Η ροπή είναι 180 Nm μεταξύ 1750-4000 σ.α.λ. και αυξάνεται στα 200 Nm χάρη σε λειτουργία overboost. Το προσθιοκίνητο Juke εφοδιάζεται στον βασικό εξοπλισμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ για πρώτη φορά θα προσφέρεται και με νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων, το οποίο θα διαθέτει και paddles για πιο σπορ αίσθηση.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις σε κύκλο WLTP, η έκδοση του Juke με μηχανικό κιβώτιο παρουσιάζει κατανάλωση 5,9 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή 135 γραμμαρίων/χλμ., ενώ εκείνη με το αυτόματο κιβώτιο 6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή 138 γραμμαρίων/χλμ. αντίστοιχα.
Προς το παρόν, το Nissan Juke θα προσφέρεται μόνο στην έκδοση με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 DIG-T, ενώ σε περίπου έναν χρόνο αναμένεται και υβριδική εκδοχή του.
Στο δρόμο
Κατά την παρουσίαση του Nissan Juke επί ελληνικού εδάφους, οδηγήσαμε το ιαπωνικό crossover στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο DCT.
Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά, γεγονός που προσφέρει καλή ορατότητα κατά τη οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι ιδιαίτερα ομαλή, χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό, είτε αυτό αφορά ανέβασμα, είτε κατέβασμα σχέσης. Αντίστοιχη είναι και η λειτουργία του κινητήρα, που χάρη στην παρουσία της υπερτροφοδότησης καθιστά το αυτοκίνητο “ζωντανό” από χαμηλές στροφές. Η οδική συμπεριφορά του νέου Juke είναι προβλέψιμη, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και η ανάρτηση, που περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Ωστόσο, το ρόλο τους παίζουν και τα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το νέο Juke διαθέτει δύο “πρωτιές” συστημάτων, τα οποία εντάσσονται στην τεχνολογία ProPILOT της Nissan. Ο λόγος για την ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, που βοηθά ώστε να διατηρηθεί η “γραμμή” του αυτοκινήτου, καθώς και την παρέμβαση τυφλού σημείου, που ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που κατά την αλλαγή λωρίδας υπάρξει αυτοκίνητο στο τυφλό σημείο, επαναφέροντας το Juke στη λωρίδα του. Ακόμη, το νέο Juke διαθέτει πλειάδα συστημάτων όπως Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας.
Tέλος, ο οδηγός του θα μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που επιθυμεί, ανάμεσα στα Eco, Standard και Sport.
Η τιμή του νέου Nissan Juke, ξεκινά από 17.900 ευρώ.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου Nissan Juke, εδώ