Δύο ώρες διακοπής στην παραγωγή σε τέσσερις γραμμές συναρμολόγησης οχημάτων στο κύριο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg μεταφράζεται σε απώλεια περίπου 400 έως 600 οχημάτων.
Οι εργαζόμενοι της VW εγκατέλειψαν τη δουλειά τους σε εννέα γερμανικά εργοστάσια σήμερα καθώς οι ηγέτες των εργατικών συνδικάτων απείλησαν να κλιμακώσουν τις διαμαρτυρίες εάν οι συνομιλίες όσον αφορά επώδυνες περικοπές στην ομώνυμη μάρκα αποτύχουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρική δομή της VW δίνει στους εργαζομένους ισχυρή φωνή στις βασικές αποφάσεις που λαμβάνει η εταιρεία. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων καταλαμβάνουν τις μισές από τις θέσεις του Εποπτικού Συμβουλίου της εταιρείας, ενώ το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας κατέχει δύο επιπλέον έδρες.
Η αποχή από την εργασία -η δεύτερη μέσα στον τρέχοντα μήνα- ξεκίνησαν καθώς η διοίκηση της VW και το σωματείο IG Metall επρόκειτο να ξεκινήσουν έναν τέταρτο γύρο συνομιλιών στο Wolsburg με χιλιάδες εργαζόμενους να συγκεντρώνονται υπό βροχή στους χώρους του εργοστασίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
«Σήμερα, το εργατικό δυναμικό παίρνει θέση με τη μορφή μιας πανεθνικής προειδοποιητικής απεργίας. Παντού, σε όλες τις τοποθεσίες, σε όλες τις βάρδιες, οι εργαζόμενοι της VW σταματούν την εργασία τους, όχι για δύο ώρες όπως την προηγούμενη φορά, αλλά για τέσσερις», δήλωσε ο επικεφαλής διαπραγματευτής της IG Metall, Thorsten Groeger.
«Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, μετά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς θα ακολουθήσει κλιμάκωση [των κινητοποιήσεων] που αυτή η εταιρεία δεν έχει ξαναζήσει», προσέθεσε ο Thorsten Groeger.
Οι λεγόμενες προειδοποιητικές απεργίες αυξάνουν την πίεση στη VW να «σπάσει» το αδιέξοδο με την IG Metall σχετικά με το σχέδιο της διοίκησης να κλείσει εργοστάσια και να απολύσει χιλιάδες εργαζόμενους για να καταστήσει την αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνιστική.
Διαβάστε επίσης: Δομικά προβλήματα έφεραν την κρίση, δηλώνει ο Oliver Blume
Η διοίκηση της VW, με επικεφαλής τον CEO του ομίλου Oliver Blume, επιδιώκει να καλύψει ένα κενό της τάξης των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ στα πλαίσια ενός προγράμματος εξοικονόμησης ύψους 12 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη μάρκα VW – το συνολικό πρόγραμμα για τον όμιλο, που περιλαμβάνει την VW, τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και το τμήμα εξαρτημάτων, ανέρχεται σε 17 δισεκατομμύρια ευρώ.