top icon
Πωλήσεις

Αγορά αυτοκινήτου: Μάρτιος 2004

Τις 27.231 ταξινομήσεις έφθασε η αγορά αυτοκινήτου τον μήνα που μας πέρασε σημειώνοντας αύξηση 35% έναντι του περισυνού Μαρτίου

Κατά τον μήνα Μάρτιο πραγματοποιήθηκαν 27.431 ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ξεπερνώντας κατά πολύ τα αντίστοιχα μεγέθη του προηγούμενου έτους (20.176 πωλήσεις, ποσοστιαία άνοδος που ανέρχεται σε σχέση με τον Μάρτιο του 2003 στο 35%). Τα αποτελέσματα αυτά θα αποτελέσουν ίσως το «αποφασιστικό βήμα» για την άνοδο της αγοράς αυτοκινήτου συνολικότερα, μέσα στο τρέχον έτος, καθώς σημειώθηκαν σε μια κρίσιμη εμπορικά «καμπή» για τη χρονιά που διανύουμε. Πιο αναλυτικά, ο περυσινός Μάρτιος παρουσίασε μια πτώση της τάξης του 13.6% σε σχέση με το 2002, ύστερα από ένα εξαιρετικό Ιανουάριο κι ένα «χλιαρό» Φεβρουάριο. Παράλληλα, οι πωλήσεις του διαστήματος Ιανουαρίου –Φεβρουαρίου 2003, μειώθηκαν τότε κατά 2.3% σε σύγκριση με το 2002. Εκεί λοιπόν που η αγορά «πόνεσε» πέρισυ, εμφανίζεται τώρα σημαντικά ενισχυμένη κατά 16% (Ιαν –Φεβρ 2003: 70.153 πωλήσεις, Ιαν –Φεβρ 2004: 81.376 πωλήσεις). Παρόλα αυτά, ο Μάρτιος του 2004 δεν ήταν ο καλύτερος όλων των εποχών, αφού ο αντίστοιχος του 2000 κράτησε έστω και δύσκολα τα πρωτεία: 27.461 ταξινομήσεις, με 83.751 συνολικές πωλήσεις πρώτου τριμήνου.

Τα πεπραγμένα των εταιρειών
Λίγες ήταν οι εταιρείες, των οποίων τα ποσοστά μειώθηκαν έναντι του περισυνού Μαρτίου (Οpel –8.1%, VW –1.5%, SEAT –3.2%, Nissan –12.3%, KIA –43.5%, GM –15.4%,…Ferrari –66.7%). Όλες οι υπόλοιπες κατέγραψαν θετικά ποσοστά, με «πρωταθλητές» επί της ουσίας –των πολυπληθών δηλαδή κατηγοριών- το δίδυμο της Τoyota και της Hyundai: 74.7% για την πρώτη και 51.8% για την δεύτερη. Οι δύο τους είναι οι αναμφισβήτητοι «ηγέτες» της ελληνικής αγοράς και δύσκολα θα αναμετρηθούν με άλλους, όπως επίσης δύσκολα θα ανταγωνισθούν η μία με την άλλη (πρώτο τρίμηνο 2004: Toyota 8.980 πωλήσεις, Hyundai 7.285 πωλήσεις). Στα πλαίσια των ίδιων μετρήσεων, πολύ θετική είναι μεταξύ άλλων η πορεία της Fiat (+27% έναντι του πρώτου τριμήνου 2003), της Renault (+23%), της Skoda (+19.2%), της Mercedes (+31%), της Audi (+45.4%) και της BMW (+47.5%). Mazda, Lancia, Volvo και Porsche συνεχίζουν βέβαια απρόσκοπτα το «ράλι» της ανόδου τους στην ελληνική αγορά.

Επίλογος
Γυρνώντας έξι χρόνια πίσω, μπορούμε να δούμε την εικόνα που άφησε πίσω της μάλλον για πάντα η ελληνική αγορά: Τον Μάρτιο του 1998 ταξινομήθηκαν στην ελληνική επικράτεια μόλις 12.324 καινούργια αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις εκείνου του πρώτου τριμήνου μόλις που ξεπέρασαν τις 45.000 μονάδες. Σίγουρα, μοιάζει να έχει περάσει πολύς καιρός από τότε…


ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Τoyota 8.980
2. Hyundai 7.285
3. Ford 5.282
4. Opel 5.025
5. VW 5.023
6. Fiat 4.979
7. Citroen 4.725
8. Peugeot 4.350
9. Renault 4.103
10.SEAT 3.897

IANOYAPIOΣ 2004
ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Toyota 2.789
2. Hyundai 2.367
3. Opel 1.876
4. Ford 1.802
5. VW 1.764
6. Fiat 1.671
7. Renault 1.649
8. Citroen 1.554
9. Peugeot 1.504
10.SEAT 1.203

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Ιαν –Μάρτ. 2003: 70.153
Ιαν –Μάρτ. 2004: 81.376
Διαφορά (+16%) +11.223

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ