Ο αγώνας «Latsis Parts-44ο Ράλλυ Αχαιός», στον οποίο επικράτησαν οι Αλυγιζάκης–Χατζηδάκης κερδίζοντας όλες τις ειδικές, αποτελούσε τον τέταρτο και τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου 2024.
Στις 23-24 Νοεμβρίου ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών (ΑΟΠ) συνδιοργάνωσε τον αγώνα «Latsis Parts – 44ο Ράλλυ Αχαιός», με τον Δήμο Ερυμάνθου, όπου αποτελούσε τον τέταρτο και τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου 2024 σύμφωνα με την προκήρυξη της Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ). Το «Latsis Parts- 44ο Ράλλυ Αχαιός» πέρασε στην ιστορία, αφήνοντας μια χαρούμενη γεύση στους περισσότερους αγωνιζόμενους, αφού το 70% του αγώνα ήταν σε νέα κομμάτια, ενώ οι Ειδικές Διαδρομές «Χαλανδρίτσα» και «Λεόντιο» αποδείχθηκαν πιο απαιτητικές από όσο πίστευαν μηχανικοί και πληρώματα. Ο αγώνας ξεκίνησε με τον τεχνικό και διοικητικό έλεγχο να πραγματοποιείται στις νέες υπερσύγχρονες και άκρως φιλόξενες εγκαταστάσεις του ΙΚΤΕΟ Μαργαρώνης στην Πάτρα, όπου μετά τις απαραίτητες διαδικασίες πήραν το «οκ» και τα 31 πληρώματα για να μεταφερθούν στο κέντρο του Δήμου Ερυμάνθου στο Δημοτικό Διαμέρισμα Χαλανδρίτσας για να πραγματοποιηθεί η πανηγυρική εκκίνηση. Τελικά 30 ήταν τα πληρώματα που είδαν την σημαία εκκίνησης με τους Τσάμη Άγγελο – Κατσαΐτη Ιωάννη να μην καταφέρνουν να εκκινήσουν, αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα με το Peugeot 106 τους. Ο αγώνας ξεκίνησε στο προκαθορισμένο ωράριο, με όλα τα πληρώματα να κάνουν το πρώτο πέρασμα σε επιφυλακτικό ρυθμό λόγω των αρκετά χαμηλών θερμοκρασιών, αλλά και των υγρασιών που υπήρχαν στον δρόμο. Το σκηνικό όμως δεν κράτησε για πολύ, αφού ο ήλιος μετέτρεψε την ημέρα σε ιδανική για αγώνα, με αρκετούς θεατές να μένουν μέσα στις ειδικές διαδρομές και στα τρία σκέλη. Στο αγωνιστικό κομμάτι, αν εξαιρέσουμε τις εγκαταλείψεις που η πληθώρα τους ήταν από μηχανικές βλάβες, θα μπορούσαμε να πούμε πως η κατάταξη ήταν η αναμενόμενη. Οι μάχες σε αρκετές κατηγορίες για τα βάθρα αλλά και για τις «πιο πίσω» θέσεις ήταν αρκετές, κάτι που έκανε τα πληρώματα να κινούνται σβέλτα αλλά και μυαλωμένα. Στην μάχη της γενικής κατάταξης νικητές του αγώνα και ταυτόχρονα Πρωταθλητές Ελλάδος αναδείχθηκαν οι Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με το Skoda Fabia. Το Κρητικό πλήρωμα οδήγησε σβέλτα, χωρίς να προβεί σε ακρότητες, ώστε να ρισκάρει την κατάκτηση του Πρωταθλήματος καταφέρνοντας να πάρει τον καλύτερο χρόνο και στις 6 ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Δεύτεροι στον αγώνα αλλά και στο Πρωτάθλημα τερμάτισαν οι Κουκέας Στάθης–Πετρόπουλος Νίκος με Ford Fiesta. Το πλήρωμα ήθελε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση για την συλλογή των πολύτιμων βαθμών για το πρωτάθλημα και αυτό τους έκανε να οδηγήσουν γρήγορα και εντυπωσιακά ξεσηκώνοντας τον κόσμο, πετυχαίνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στις 5 από τις 6 ειδικές διαδρομές.
Το τρίτο σκαλί του βάθρου το πάτησε το πλήρωμα από την Βουλγαρία με τους Isaev Igant–Yordanov Yordan με Opel Corsa. Το πλήρωμα από την γείτονα χώρα θα μπορούσαμε να πούμε πως είχε τον δικό του αγώνα, με τους συντοπίτες τους Titov Anton–Spirov Alexander με Hyundai i20, αφού η τελική τους διαφορά ήταν για μόλις 2,66 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί πως στην μεταξύ τους «μάχη», το κάθε πλήρωμα έκανε καλύτερο χρόνο στις 3 από τις 6 ειδικές. Στην πολύ ενδιαφέρουσα μάχη για την F2 οι Isaev Igant – Yordanov Yordan κατάφεραν και έφεραν πρώτοι στο τερματισμό το Opel Corsa τους, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τους ταχύτατους και εντυπωσιακούς Κωνσταντινίδη Γιάννη – Κυπαρισσά Δημήτρη με Citroen DS3 και στην τρίτη θέση τους Καφετζάκη Γιάννη–Ξάνθο Νίκο με Peugeot 106 S16.
Για την F2E μαζί με το Πρωτάθλημα οι συνήθεις ύποπτοι Κτιστάκης Δημήτρης–Κτιστάκης Μανώλης πήραν και την νίκη στον αγώνα με το πανίσχυρο Peugeot 306 τους. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Περάκης Ανδρέας–Κουρουγκιαούρης Κώστας με Peugeot 206, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ψώνης Σπύρος–Λαμπρινός Νϊκος με ίδιο αυτοκίνητο.
Στην Κατηγορία Ν την τιμητική τους είχαν τα «μικρά» της Ν2 με τους τοπικούς Καλυβιώτη Ανδρέα – Καλυβιώτη Γιώργο να κάνουν το ντεμπούτο τους με νίκη, καταφέρνοντας να φέρουν το Peugeot 106 πιο γρήγορα από όλους στον τερματισμό. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Μανούσκος Νίκος – Μπογδάνος Σπύρος με Citroen Saxo, ενώ οι «πιο τοπικοί δεν πάει» Δεκής Νίκος – Δεκής Παναγιώτης συμπλήρωσαν το βάθρο με το Peugeot 106 τους.
Στις επιμέρους κατηγορίες ξεκινώντας από τις C1 + C2 η τριάδα της γενικής κατάταξης έκανε και εδώ το 1-2-3. Οι Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με Skoda Fabia πήραν την νίκη, αφήνοντας τους Κουκέα Στάθη – Πετρόπουλο Νίκο με Ford Fiesta στο δεύτερο σκαλί. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Isaev Igant–Yordanov Yordan με Opel Corsa. Στην C3 με τους 5 εκκινήσαντες αλλά μόλις 2 τερματίσαντες, οι Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης πήραν την νίκη με το Peugeot 306 τους, αφήνοντας το δεύτερο σκαλί στους Κωνσταντινίδη Γιάννη – Κυπαρισσά Δημήτρη με Citroen DS3.
Στην C4 τέσσερα ήταν τα πληρώματα που είδαν την σημαία της εκκίνησης, αλλά και εδώ μόλις δύο τερμάτισαν. Την νίκη πήραν Περάκης Ανδρέας–Κουρουγκιαούρης Κώστας με Peugeot 206, ενώ το δεύτερο σκαλί το πάτησαν οι Καλαιτζιάν Γιάννης – Καλογηράτου Μαριάννα με το εργοστασιακό Ford Puma τους. Στην κατηγορία C5 νικητές αναδείχθηκαν οι οι Isaev Igant–Yordanov Yordan με Opel Corsa, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τους ταχύτατους και εντυπωσιακούς Καφετζάκη Γιάννη–Ξάνθο Νίκο με Peugeot 106 S16. Τρίτο τερμάτισε το πλήρωμα με την μοναδική γυναίκα οδηγό του αγώνα, με τους Stratieva Ekaterina–Avramov Georgi να δηλώνουν πανευτυχείς που μετείχαν στον πολύ όμορφο και «έξυπνο» αγώνα, με το Opel Corsa τους.
Τέλος, στην πολυπληθέστερη κατηγορία του αγώνα οι Yordanof Petur με Renault Clio κατάφεραν να πάρουν την νίκη μπροστά από τους Καλυβιώτη Ανδρέα–Καλυβιώτη Γιώργο με Peugeot 106 και τους Σταματάκη Στράτο–Φακουρέλη Φίλιππο με Peugeot 106.
O Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών ανανεώνει το ραντεβού με τους οδηγούς με το 45ο Ράλλυ Αχαιός, θέλοντας να πει ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δήμο Ερυμάνθου, το Α.Τ. Ερυμάνθου, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Χαλανδρίτσας, τους χορηγούς αλλά και σε όλα τα πληρώματα, τις ομάδες και τους θεατές που συμμετείχαν ο καθένας από την μεριά του στο «Latsis Parts-44ο Ράλλυ Αχαιός».
ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ: LATSIS PARTS
ΧΟΡΗΓΟΙ: PETROU CARS, ΙΚΤΕΟ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ, AGGLOPOULOS RACING, ΑΧΑΙΚΟ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 4TROXOI, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΕΟΛΟΓΟΣ, DETE.GR, ΣΠΟΡ FM ΠΑΤΡΑΣ 96.3, AUTOMOTOPATRAS.GR
Για τον ΑΟΠ
Το Γραφείο Τύπου