Άνοδος στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημειώθηκε τον Αύγουστο, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2004
Αν και ο Αύγουστος –μήνας διακοπών γαρ- δεν είναι ο κατάλληλος μήνας για την εξαγωγή συμπερασμάτων των μεγεθών της αγοράς αυτοκινήτου, μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε καλύτερο από τον αντίστοιχο του 2004: το μήνα που μας πέρασε ταξινομήθηκαν σε όλη την επικράτεια 20.818 νέα αυτοκίνητα, ενώ το προηγούμενο έτος στο ίδιο χρονικό διάστημα οι νέες ταξινομήσεις ανήλθαν σε 19.491 μονάδες. Παράλληλα, οι συνολικές πωλήσεις του οκταμήνου του 2005 έφθασαν τις 200.646 μονάδες (πτώση 6.2% σε σύγκριση με τους οκτώ πρώτους μήνες του 2004, όπου είχαν ταξινομηθεί συνολικά 213.893 νέα αυτοκίνητα).
Bάσει των επικρατούντων συνηθειών της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, εισερχόμαστε πλέον στο πιο ενδιαφέρον τετράμηνο της χρονιάς, όπου οι πωλήσεις εντατικοποιούνται με τη βοήθεια των νέων, χειμερινών χρηματοδοτικών προγραμμάτων και προσφορών, καθώς και με την είσοδο νέων μοντέλων στην ελληνική μας αυτοκινητιστική πραγματικότητα. Ωστόσο, από στελέχη της αγοράς και από την εν γένει πορεία της μέχρι τώρα, δεν αναμένεται να αλλάξει η πτωτική της –σε σχέση με πέρισυ- πορεία. Πιθανά όμως να ξεπεραστεί κατά τι η αρχική εκτίμηση για ταξινόμηση συνολικά 260.000 νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά στους μέχρι τώρα leaders των πωλήσεων, η Hyundai εξακολουθεί σταθερά να προηγείται και να αυξάνει μήνα το μήνα τη διαφορά της από τον ανταγωνισμό. Opel και Toyota ακολουθούν στις επόμενες θέσεις, συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα, δείχνοντας πως η μεταξύ τους “μάχη” θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Κοντά τους στην τέταρτη θέση η Ford, που πιθανά δεν θα τις απειλήσει, αλλά ούτε και αναμένεται να απειληθεί από κανέναν.
Στο γκρουπ των «ευχαριστημένων» συμπεριλαμβάνονται σαφώς μεταξύ άλλων η Volkswagen, KIA, Skoda και Mercedes, ενώ για την Fiat Auto –επί παραδείγματι- δεν μπορεί να πεί κανείς το ίδιο, αφού εξακολουθεί να βλέπει μόνο τη… Ferrari από τις μάρκες της να ανεβάζει τις ταξινομήσεις της στην Ελλάδα.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Ιανουάριος –Αύγουστος 2004: 213.893
Ιανουάριος –Αύγουστος 2005: 200.646
ΜΕΙΩΣΗ σε μονάδες: 13.247 oχήματα
ΜΕΙΩΣΗ σε ποσοστό: 6.2%
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2005
ΟΙ 20 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Hyundai 1.817
2. Toyota 1.684
3. Volkswagen 1.666
4. Citroen 1.308
5. Ford 1.305
6. Opel 1.288
7. Nissan 1.113
8. Peugeot 1.089
9. Seat 942
10. Suzuki 839
11. Renault 830
12. Skoda 791
13. Fiat 606
14. Mercedes 599
15. KIA 572
16.Chevrolet 569
17. Honda 452
18. BMW 445
19. Mazda 429
20. Mitsubishi 427
21. Audi 426
IAΝΟΥΑΡΙΟΣ –ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2005
ΟΙ 20 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
(Mονάδες –Μερίδιο)
1. Hyundai 19.791 9.9%
2. Opel 16.330 8.1%
3. Toyota 16.134 8.0%
4. Ford 14.763 7.4%
5. Volkswagen 12.879 6.4%
6. Citroen 10.120 5.0%
7. Nissan 9.062 4.5%
8. Peugeot 8.804 4.4%
9. Seat 8.552 4.3%
10. Suzuki 8.449 4.2%
11. Renault 8.127 4.1%
12. Fiat 7.120 3.5%
13. KIA 7.101 3.5%
14. Skoda 6.745 3.4%
15. Mercedes 5.517 2.7%
16. Mazda 4.493 2.2%
17. Chevrolet 4.407 2.2%
18. BMW 4.398 2.2%
19. Honda 4.382 2.2%
20. Audi 4.260 2.1%