Η Toyota κατέκτησε τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC, και το όγδοο συνολικά, σε ένα συναρπαστικό φινάλε για το 2024 στην Ιαπωνία. Και όπως ήταν αναμενόμενο, ο Πρόεδρος της εταιρείας δεν παρέλειψε να σχολιάσει την επιτυχία της ομάδας.
Παρά το γεγονός ότι η Toyota κατάφερε να μειώσει τη διαφορά που την χώριζε στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών σε σχέση με την Hyundai από τους 15 στους 11 βαθμούς με βάση την κατάταξη του Ράλλυ Ιαπωνίας στο τέλος του Σαββάτου, το έργο της ιαπωνικής ομάδας την τελευταία ημέρα του αγώνα κάθε άλλο παρά εύκολο ήταν προκειμένου να υπερασπίσει τον τίτλο της.
Ωστόσο, με όλους τους οδηγούς και των δύο ομάδων να πιέζουν στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομής της Κυριακής πέριξ της Toyota City, ένα καθοριστικό «παράθυρο» άνοιξε από την αρχή κιόλας της ημέρας, όταν ο πρωτοπόρους του αγώνα Ott Tanak είχε έξοδο εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Με τους Elfyn Evans και Sebastien Ogier να προβιβάζονται στην πρώτη και τη δεύτερη της γενικής κατάταξης, και με δεδομένo το διαθέσιμο βαθμολογικό μπόνους της Super Sunday, οι Toyota και Hyundai «έφτασαν» στην Power Stage με ακριβώς τους ίδιους βαθμούς.
Σε αυτή, ο Sebastien Ogier ήταν εκείνος που έδωσε τον ρυθμό, αποσπώντας με τον καλύτερο χρόνο τους πέντε πολύτιμους βαθμούς «απέναντι» στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2024, Thierry Neuville, που «έγραψε» τον δεύτερο με διαφορά 1,9 δλ. Αυτή η επίδοση του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη WRC, σε συνδυασμό με το τρίτο καλύτερο πέρασμα του νικητή του αγώνα, Elfyn Evans, χάρισαν στην Toyota τον τίτλο, με τρεις βαθμούς διαφορά από την Hyundai (561 έναντι 558), ύστερα από 13 αγώνες.
Αυτός είναι ο όγδοος τίτλος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για την Toyota στο WRC – ακριβώς όσες έχει στο ενεργητικό της και η Citroen.
Για το 2024, η Toyota έχει να καυχηθεί για τις 8 νίκες της, έναντι 5 της Hyundai. Ο Elfyn Evans, όπως και πέρσι, πήρε στην Ιαπωνία την μοναδική φετινή του νίκη, ενώ ο Sebastien Ogier, ύστερα από 10 εκκινήσεις μέσα στη χρονιά, προσέφερε στην ιαπωνική ομάδα 7 βάθρα, συμπεριλαμβανομένων 3 νικών στους αγώνες που πραγματοποιήθηκαν σε Κροατία, Πορτογαλία και Φινλανδία. Από τη μεριά του, η συγκομιδή του part-time οδηγού της ομάδας, Kalle Rovanpera, «περιορίστηκε» σε 4 νίκες στα Ράλλυ Σαφάρι, Πολωνίας, Λετονίας και Χιλής (σ.σ.: η Hyundai επικράτησε σε Μόντε Κάρλο και Ελλάδα με τον Thierry Neuville, σε Σαρδηνία και Κεντρική Ευρώπη με τον Ott Tanak, καθώς και στην Σουηδία με τον Esapekka Lappi).
Η συμμετοχή του Ιάπωνα κατασκευαστή στην κατηγορία WRC2 με το GR Yaris Rally2 στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς ο Sami Pajari εξασφάλισε το στέμμα, με τρεις βαθμούς διαφορά από τον Oliver Solberg, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Για τα φετινά επιτεύγματα της Toyota, ο περιχαρής Πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda, δήλωσε:
«Μισούμε να χάνουμε. Με αυτό το σύνθημα συνεχίσαμε να παλεύουμε μέχρι το τέλος. χωρίς να τα παρατήσουμε. Θα ήθελα να γιορτάσω σήμερα με όλα τα μέλη της TGR-WRT.
«Jari-Matti, Kaj, Tom, Elfyn, Scott, Seb, Vincent, Taka, Aaron, Kalle, Jonne, και όλοι στην ομάδα, σας ευχαριστώ πολύ! Συγχαρητήρια και στον Sami και την Enni.
«Για τον Thierry, τον Martijn και όλους στη Hyundai, συγχαρητήρια για την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών και συνοδηγών.
«Το WRC του 2024 ήταν πραγματικά συναρπαστικό, καθώς μπορέσαμε να παλέψουμε ο ένας εναντίον του άλλου μέχρι τον τελευταίο γύρο, μέχρι την τελευταία ημέρα, μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή. Πιστεύω ότι είναι σημαντικό για εμάς ως Ασιάτες κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναδείξουμε στους φίλους του σπορ τον ήχο και τη μυρωδιά των αυτοκινήτων ράλλυ στους δρόμους της Ανατολικής Ασίας. Ας συνεχίσουμε να ενισχύουμε μαζί τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ασία και ας κάνουμε έναν καλό αγώνα ξανά του χρόνου».