Το ντίζελ παραμένει το κυρίαρχο καύσιμο στα επαγγελματικά, αποτελώντας το 84,6% του συνόλου της αγοράς στην ΕΕ και σημειώνοντας αύξηση κατά 10,6%, σύμφωνα με την ACEA.
Η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε ποικίλα αποτελέσματα σε όλες τις κατηγορίες της στους εννέα μήνες του 2024, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η τελευταία αναφέρει ότι οι νέες ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο. Και οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ συνέβαλαν σε αυτή την αύξηση, με την Ισπανία να ηγείται με 16,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (8,2%), την Ιταλία (7,3%) και τη Γαλλία (5,8%). Το ντίζελ παρέμεινε η κυρίαρχη πηγή ενέργειας, αποτελώντας το 84,6% της αγοράς και σημειώνοντας αύξηση κατά 10,6%, σε 989.975 μονάδες, σύμφωνα με την ACEA.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων βαν αυξήθηκαν επίσης κατά 7,5%, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Ωστόσο, η ACEA αναφέρει σημαντική πτώση 12,8% στις πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς τους από 7,1% σε 5,7%. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά φορτηγά παρουσίασαν μείωση 4,3%, αντιπροσωπεύοντας πλέον μόλις το 2% της αγοράς.
Παράλληλα, η αγορά φορτηγών της ΕΕ αντιμετώπισε μείωση 7,5%, σημειώνει η ACEA, με 249.708 μονάδες που ταξινομήθηκαν τα τρία πρώτα τρίμηνα. Η πτώση αυτή οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων βαρέων φορτηγών κατά 9,5%, ενώ οι ταξινομήσεις μεσαίων φορτηγών σημείωσαν μικρή αύξηση κατά 3%. Η αύξηση στην Ισπανία και την Ιταλία (12% και 2,1%) δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γερμανία (-7%) και τη Γαλλία (-4,3%).
Η ACEA αναφέρει ότι τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά εξακολουθούν να κυριαρχούν, καθώς αποτελούν το 95,3% των νέων ταξινομήσεων φορτηγών, παρά τη μείωση κατά 7,3% σε ετήσια βάση. Τα φορτηγά με ηλεκτρική φόρτιση σημείωσαν επίσης πτώση 6,6% στις πωλήσεις, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 2,2%. Η αύξηση σε χώρες όπως η Γερμανία (+56,8%) και η Δανία (+22,3%) αντισταθμίστηκε από τη σημαντική μείωση στη Γαλλία (-58,4%) και την Ολλανδία (-52,7%), σημειώνει η ACEA.