Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024, οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) αυξήθηκαν κατά 8,5% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, φθάνοντας σε συνολικό αριθμό τα 1,17 εκατομμύρια.
Την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024 οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) αυξήθηκαν κατά 8,5% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, φθάνοντας σε συνολικό αριθμό τις 1,17 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία ήταν η χώρα που ηγήθηκε της ανόδου, με αξιοσημείωτη αύξηση 16,7%. Οι άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση των πωλήσεων LCV κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ACEA. Οι πωλήσεις νέων LCV αυξήθηκαν κατά 8,2% στη Γερμανία, 7,3% στην Ιταλία και 5,8% στη Γαλλία.
Τα πλήρως ηλεκτρικά LCV μειώθηκαν κατά 12,8%
Ωστόσο, δεν είναι μόνο καλά τα νέα στο μέτωπο των LCV, αν λάβουμε υπόψη την ανάγκη να ηλεκτροδοτηθεί και αυτό το τμήμα της αγοράς αυτοκινήτου. Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων LCV αυξήθηκαν κατά 10,6%, σε λίγο κάτω από 990.000 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς τους παρέμεινε σταθερό στο 84,6%. Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων LCV αυξήθηκαν κατά 7,5%, σε μόλις 71.400 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς τους αυξανόταν τελευταία, αλλά τώρα φαίνεται να σταθεροποιείται. Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών LCV μειώθηκαν κατά 12,8%, φτάνοντας συνολικά τις 66.700 μονάδες. Αυτό είναι μόλις το 5,7% της αγοράς, από 7,1% το 2023. Οι πωλήσεις των υβριδικών-ηλεκτρικών LCV μειώθηκαν κατά 4,3%, σε 23.400 μονάδες ή μόλις 2% της αγοράς.
Ένας από τους λόγους για την εξέλιξη αυτή περιλαμβάνουν είναι η έλλειψη γκάμας μοντέλων. Παρόλο που υπάρχουν πλέον περισσότερα e-LCV στην αγορά από ό,τι πριν από μερικά χρόνια, ορισμένοι ενδέχεται να εξακολουθούν να δυσκολεύονται να βρουν το κατάλληλο μοντέλο που ταιριάζει στις ανάγκες τους. Λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους τους, τα e-LCV απαιτούν προσαρμοσμένες υποδομές φόρτισης, με περισσότερο χώρο για τα οχήματα, για παράδειγμα- αλλά σίγουρα στο δημόσιο δίκτυο, οι χώροι αυτοί παραμένουν ελάχιστοι. Υπάρχει λοιπόν ζήτημα υποδομών. Ο συνδυασμός των υψηλότερων τιμών για τα ηλεκτρικά αντίστοιχα μοντέλα των φορτηγών εσωτερικής καύσης και τα ζητήματα σχετικά με το χώρο φόρτωσης και την εμβέλεια του οχήματος σημαίνει ότι πολλοί υποψήφιοι αγοραστές περιμένουν προσφορές με πιο ευνοϊκή σύγκλιση τιμής – καταλληλότητας. Οι εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι αν η ΕΕ και τα κράτη μέλη της θέλουν να αναζωογονηθεί και πάλι η ηλεκτροκίνηση των LCV, αυτό που χρειάζεται είναι αυξημένη φορολογική στήριξη, βελτιώσεις στις ειδικές υποδομές φόρτισης για LCV και άρση των εναπομεινάντων εμποδίων.