Η πρωτότυπη Toyota GR86 Rally Legacy Concept που παρουσιάζεται στην Έκθεση SEMA στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού δικαίως ξυπνά μνήμες από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του Ιάπωνα κατασκευαστή στις ειδικές διαδρομές του ΠΠΡ.
«Το πρωτότυπο GR86 Rally Legacy Concept αποτίει φόρο τιμής στην ιστορική κληρονομιά της Toyota στους αγώνες ράλλυ. Αυτό το όχημα, βασισμένο στην GR86 με το Performance Packge, δείχνει τη δέσμευση της Toyota στις επιδόσεις, αλλά και στο μέλλον των αγώνων ράλλυ».
Με αυτή την… εισαγωγή, η Toyota Β. Αμερικής προλογίζει την άκρως εντυπωσιακή GR86 Rally Legacy Concept, η οποία παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην Έκθεση SEMA που πραγματοποιείται στο Λ. Βέγκας.
Βασικό στοιχείο της πρωτότυπης αυτής GR86 είναι ότι αντλεί έμπνευση από τα εμβληματικά αγωνιστικά ST185 και ST205 Celica GT-Four της Toyota ενσωματώνοντας σύγχρονες λύσεις που προέρχονται από την «πολιτική» GR Corolla. Όπως ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων με τους 300 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR AWD.
Έχοντας ως «όραμα» τη δημιουργία μιας σύγχρονης Celica GT-Four, το όλο εγχείρημα ξεκίνησε με την τροποποίηση του πλαισίου της GR86 προκειμένου να μπορεί να υποδεχτεί τον ψηλότερο, εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα G16E-GTS της GR Corolla καθώς και το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς. Εν προκειμένω, αν και ο 3κύλινδρος κινητήρας μπορούσε να χωρέσει στο χώρο που φιλοξενούταν μέχρι τώρα ο «επίπεδος» της GR86. σημαντικές ήταν οι τροποποιήσεις που έγιναν μπροστινό μέρος του πλαισίου, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση ενός υποπλαισίου και διαφορετικών βάσεων. Η μετατροπή της GR86 σε τετρακίνητη απαιτούσε επίσης σημαντική αλλαγές και στην εμπρός ανάρτηση για να ενσωματωθούν οι πλήμνες και οι άξονες της GR Corolla, ώστε η κίνηση να περνά και σε αυτούς. Την ίδια στιγμή, η Toyota εγκατέστησε ειδικής σχεδίασης αμορτισέρ αλλά και διαφορετικούς βραχίονες, ενώ πρόσθετες τροποποιήσεις έγιναν και στο σύστημα διεύθυνσης.
Στο πίσω μέρος, η Toyota «προσάρμοσε» την ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης κίνησης της GR Corolla προκειμένου να διατηρηθούν οι εργοστασιακές σχέσεις μετάδοσης, η λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών και η κατανομή ισχύος.
Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας G16 επωφελήθηκε από μια σειρά από αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός intercooler για την ψύξη της εισαγωγής και ενός ψυγείου λαδιού για τη μείωση της θερμοκρασίας τυ. Τα καθήκοντα διαχείρισης του κινητήρα ανατέθηκαν σε μια αγωνιστικών προδιαγραφών ECU.
Εξωτερικά, σημείο αναφοράς είναι οι αγωνιστικοί χρωματισμοί αλλά και στοιχεία του αμαξώματος, όπως οι μεγάλοι κόκκινοι λασπωτήρες, η εντυπωσιακή διπλή απόληξη της εξάτμισης καθώς και ένα σπόιλερ εμπνευσμένο από την Celica GT-Four.
Στο εσωτερικό με το χαρακτηριστικό λευκό roll-cage πρωταγωνιστούν τα αγωνιστικά καθίσματα με τις κόκκινες ζώνες 6 σημείων.
«Το GR86 Rally Legacy Concept αποτελεί απόδειξη του διαρκούς πάθους της Toyota για τους αγώνες ράλλυ», δήλωσε ο Mike Tripp, αντιπρόεδρος του ομίλου Toyota στις ΗΠΑ.
Όπως τονίζει ο Ιάπωνας κατασκευαστής, η GR86 Rally Legacy Concept δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα demo car. Δυστυχώς…