Η VW προτίθεται να κλείσει έως και τρία εργοστάσιά της στη Γερμανία, γεγονός που μοιραία θα συνοδευτεί σε βάθος χρόνου από περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας. Ας δούμε ποιες είναι οι μονάδες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε κίνδυνο.
Σε έντονη περιδίνηση φαίνεται ότι εισέρχεται η εταιρεία-κορμός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσιά της στη Γερμανία, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της VW, Daniela Cavallo.
Θυμίζουμε ότι η ίδια η VW είχε δηλώσει στις αρχές Σεπτεμβρίου ότι σχεδιάζει να τερματίσει το πρόγραμμα ασφάλειας εργασίας, το οποίο εφαρμόζεται από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029, καθώς αντιμετωπίζει πίεση από τους Ασιάτες ανταγωνιστές της.
Το πιο ισχυρό συνδικάτο της Γερμανίας (βλ. IG Metall) είχε εντοπίσει στο πρόσφατο παρελθόν τα εργοστάσια της VW στη Γερμανία που είναι «υποψήφια» για κλείσιμο ή δραστικές περικοπές προσωπικού – όλα βρίσκονται στο βορειοδυτικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, εκτός από το εργοστάσιο του Kassel που βρίσκεται στην Έσση, στην κεντρική Γερμανία, και την μονάδα της εταιρείας στη Δρέσδη, στο ανατολικό γερμανικό κρατίδιο της Σαξονίας.
Brunswick
Το παλαιότερο εργοστάσιο της VW απασχολούσε περίπου 7.400 εργαζόμενους με βάση τα στοιχεία του 2022, όντας εγκατεστημένο σε μια πόλη περίπου 250.000 κατοίκων. Σε αυτό παράγονται εξαρτήματα όπως εμπρός και πίσω άξονες, συστήματα διεύθυνσης και μπαταρίες, καθώς και μηχανήματα, εργαλεία και καλούπια. Μεταξύ άλλων, κατασκευάζονται εκεί από το 2019 μπαταρίες υψηλής τάσης για τα νέα EV του ομίλου που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB.
Emden
Οι λειτουργίες της μονάδας αυτής ξεκίνησαν το 1964, αρχικά με το εμβληματικό «Σκαραβαίο». Σε αυτό κατασκευάζονται τώρα μοντέλα όπως τα VW Passat και ID.4. Περισσότεροι από 8.000 εργαζόμενοι εργάζονται στο εργοστάσιο, το οποίο παράγει περίπου 180.000 οχήματα ετησίως, σε μια μικρή πόλη σχεδόν 50.000 κατοίκων.
Αννόβερο
Το εργοστάσιο απασχολεί περίπου 14.000 άτομα στην Κάτω Σαξονία (μια περιοχή 8 εκατομμυρίων κατοίκων), η οποία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της VW. Εκεί ξεκίνησε η παραγωγή του Bulli το 1956, ενώ τώρα παράγει την έκτη γενιά του μοντέλου, καθώς και το Amarok. Εκτός από οχήματα, κατασκευάζει και εξαρτήματα όπως κυλινδροκεφαλές και πολλαπλές εισαγωγής.
Kassel
Έχοντας ενταχθεί στους κόλπους του VW Group το 1958, το εργοστάσιο του Kassel είναι η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής εξαρτημάτων της VW παγκοσμίως. Σε αυτό παράγονται περισσότερα από 4.000.000 χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ετησίως. Το εργοστάσιο είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη βόρεια Έσση, απασχολώντας περίπου 16.500 άτομα. Ο συνολικός πληθυσμός της πόλης του Kassel είναι περίπου 200.000. Τα εξαρτήματα που παράγονται στο Kassel χρησιμοποιούνται από τις VW, VW Commercial Vehicles, Seat, Audi, Skoda, Porsche και Lamborghini.
Salzgitter
Το εργοστάσιο στο Salzgitter, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1970, απασχολούσε περίπου 7.500 εργαζόμενους το 2023, σε μια πόλη με λίγο περισσότερους από 100.000 κατοίκους. Τώρα κατασκευάζονται σε αυτό κινητήρες, καθώς και εξαρτήματα για ηλεκτρικά οχήματα. Η VW είχε ανακοινώσει το 2021 την πραγματοποίηση επενδύσεων στη συγκεκριμένη μονάδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να την μετατρέψει σε βασικό εργοστάσιο συναρμογής μπαταριών για ολόκληρο τον όμιλο.
Wolfsburg
Το εργοστάσιο-συμφβολο της VW στο Wolfsburg της Κάτω Σαξονίας βρίσκεται στο επίκεντρο της παραγωγής του ομίλου – και είναι η έδρα της VW. Το εργοστάσιο, το οποίο καλύπτει έκταση ίση με 910 γήπεδα ποδοσφαίρου, απασχολεί περίπου 70.000 άτομα. Ξεκίνησε να λειτουργεί το 1938, λίγο μετά την ίδρυση της εταιρείας, παράγοντας σχεδόν μισό εκατομμύριο οχήματα το 2023. Ανάμεσά τους και το VW Golf.
Δρέσδη
Το εργοστάσιο της VW που ξεκίνησε τις λειτουργίες του το 2001 στη Δρέσδη της Σαξονίας, απασχολούσε τον Δεκέμβριο του 2023 όχι περισσότερα 340 άτομα. Έχοντας κατασκευάσει οχήματα όπως το VW Phaeton και η Bentley Flying Spur, στράφηκε στα ηλεκτρικά οχήματα το 2017, ξεκινώντας από το e-Golf. Τώρα κατασκευάζει το VW ID.3.
Osnabrueck
Το 2009, η VW ανέλαβε τις τύχες του πρώην εργοστασίου της Karmann, το οποίο τώρα παράγει οχήματα και τμήματα αμαξώματος για τις μάρκες VW, Skoda, Porsche και Bentley. Εκεί κατασκευάζονται μοντέλα όπως η Porsche Cayman και Boxster καθώς και το VW T-Roc Cabriolet. σε μια πόλη με περίπου 160.000 κατοίκους. Οι εργαζόμενοι στη μονάδα ανέρχονται σε 2.300. Ωστόσο, η Porsche ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή της επόμενης γενιάς των μοντέλων Cayman και Boxster στο εργοστάσιό της στη Στουτγάρδη, στο Zuffenhausen, ενώ την ίδια ώρα η VW θα σταματήσει την παραγωγή του T-Roc Cabriolet τον επόμενο χρόνο.