Οδηγούμε την εκδοχή του ανανεωμένου Renault Captur, με το χαμηλό κόστος χρήσης, χάρις στην τεχνολογία διπλού καυσίμου.
Αφού δοκιμάσαμε το ανανεωμένο Renault Captur στην ισχυρότερη mild hybrid αυτόματη εκδοχή των 160 ίππων, σειρά έχει η πλέον συμφέρουσα εκδοχή, διπλού καυσίμου.
Πατώντας στην γνώριμη πλατφόρμα CMF-B, το ανανεωμένο Captur προσφέρει μία ευρεία γκάμα επιλογών στον υποψήφιο αγοραστή, που να βολεύει τις ανάγκες και τα θέλω του.. Μπορεί να μην υφίσταται πλέον η εναλλακτική της πετρελαιοκίνησης, από εκεί και πέρα το ανανεωμένο Renault Captur είναι διαθέσιμο με πέντε κινητήρια σύνολα.
Στην βάση βρίσκεται η βενζινοκίνητη 3κύλινδρη έκδοση του 1,0 λίτρου των 90 ίππων, αλλά και η διπλού καυσίμου Eco-G, που έχει την δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ βενζίνη; και υγραερίου (LPG), απόδοσης 100 ίππων, αμφότερες με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.
Στην κορυφή συνεχίζει να βρίσκεται η full hybrid έκδοση E-Tech των 145 ίππων, ενώ στο μέσον της γκάμας ο γνωστός mild hybrid βενζινοκινητήρας 1.3 TCe, με 140 ή 160 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αντίστοιχα.
Τα διπλά οφέλη του υγραεριοκίνητου Captur
Το χαμηλό κόστος χρήσης είναι το βασικότερο πλεονέκτημα των οχημάτων διπλού καυσίμου της Renault –Dacia, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η 5ετής εγγύηση διατηρείται αμετάβλητη, αφού πρόκειται για μία εργοστασιακή κατασκευή και όχι για κάποια after market μετατροπή.
Το τρικύλινδρο μοτέρ των 999 κ.εκ., αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής όταν χρησιμοποιεί υγραέριο (ή 90 ίππους στην λειτουργία με βενζίνη), και χαρακτηρίζεται από την αρκετά καλή ελαστικότητά, στην οποία συνεισφέρει και το χειροκίνητο κιβώτιο με την σχετικά πυκνή κλιμάκωση.
Για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 13 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει στα 173 χλμ./ώρα, (όταν η ισχυρότερη αυτόματη εκδοχή των 160 ίππων φθάνει στα 174 χλμ./ώρα), πάντοτε με την χρήση υγραερίου.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω του συστήματος πολυμέσων ή του πλήκτρου στο τιμόνι, μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco, Sport και MySense, που επηρεάζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τον κλιματισμό, ενώ διαφοροποιούν την εμφάνιση του πίνακα οργάνων και την απόχρωση του ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Αλλαγές συναντάμε στην ανάρτηση του ανανεωμένου Renault Captur. Αν και η αρχιτεκτονική παραμένει αμετάβλητη με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, το νέο πακέτο περιλαμβάνει νέα γεωμετρία πλαισίου και επαναρυθμισμένα αμορτισέρ.
Το τελικό αποτέλεσμα επιτρέπει στο νέο Captur να διατηρήσει την ευχάριστη συμπεριφορά που γνωρίζαμε, με ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά, περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και άνεση υψηλού επιπέδου, μόνο που τώρα η απόσβεση έχει ποιοτικότερα χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Ο χειρισμός του συστήματος διπλού καυσίμου είναι πολύ απλός. Η εκκίνηση γίνεται πάντοτε με βενζίνη ενώ κατόπιν το σύστημα αξιοποιεί το υγραέριο που υπάρχει στην δεξαμενή των 40 λίτρων, που καταλαμβάνει τον χώρο της ρεζέρβας και διαθέτει φυσικά όλες τις απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες.
Να σημειώσουμε ότι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα των 48 λίτρων του ρεζερβουάρ της βενζίνης Αυτό σημαίνει ότι η έκδοση Eco-G προσφέρει μία πολύ μεγάλη συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.000 χλμ. (περίπου 600 χλμ. με βενζίνη και 400 χλμ. με υγραέριο) και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.300 χλμ.
Οποιαδήποτε στιγμή ο οδηγός μπορεί να γυρίσει στην βενζίνη, πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του ταμπλό. Ο λεπτομερέστατος υπολογιστής του οχήματος μπορεί να δίνει ξεχωριστές πληροφορίες για την μέση κατανάλωση, την αυτονομία και την απόσταση που καλύπτεται με κάθε ένα καύσιμο, προβάλλοντας τις σχετικές ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (όπως αυτόν της έκδοσης techno που είχαμε στην διάθεση μας).
Ας δούμε λοιπόν με λεπτομέρειες πως στοιχειοθετείται το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης. Σε αστική χρήση με ένα οικονομικό στιλ, η κατανάλωση βρίσκεται στα 6,7/8 λτ./100 χλμ. (βενζίνη/υγραέριο), τιμές που στον ανοικτό δρόμο με υψηλότερες ταχύτητες αυξάνονται στα 7,8/9,5 λτ./100 χλμ. (βενζίνη/υγραέριο), οπότε κατά μέσο όρο η μέση τιμή κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 7,2/8,6 λτ./100 χλμ.(βενζίνη/υγραέριο).
Με ένα κόστος 1,7 ευρώ/λτ. για την βενζίνη και 0,9 ευρώ/λτ. για το υγραέριο, συγκριτικά το μέσο κόστος για κάθε καύσιμο διαμορφώνεται στα 12,3/7,8 ευρώ/100 χλμ., ενώ για μία μία ετήσια χιλιομετρική απόσταση της τάξεως των 20.000 χλμ, το κόστος καυσίμου ανέρχεται στα 2.460 και 1.560 ευρώ για την βενζίνη και το υγραέριο, αντίστοιχα, κάτι που αποδεικνύει πόσο οικονομικότερη είναι η υγραεριοκίνηση.
Σε αυτό προσθέστε το γεγονός ότι η γεωγραφική κάλυψη των σημείων ανεφοδιασμού με υγραέριο είναι πλέον αρκετά μεγάλη, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στην επαρχία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται η ανάλογη προσοχή στην επιλογή του πρατηρίου, μιας και έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα νοθείας (πολύ σπανιότερα πάντως σε σχέση με την βενζίνη), τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα.
Το φρεσκαρισμένο Captur
Σε σχέση με παλιότερα, το ανανεωμένο Captur ξεχωρίζει από το διαφορετικό εμπρός μέρος που ακολουθεί πιστά την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής φίρμας, που υποστηρίζεται από τα μεγαλύτερα Rafale και Symbioz, τα οποία αργότερα θα έρθουν και στην ελληνική αγορά.
Στο εσωτερικό, όπως και στις εξωτερικές επιφάνειες, οι αλλαγές στις οποίες προέβη το γαλλικό εργοστάσιο δεν είναι εκτενείς αλλά στοχευμένες. Συγκεκριμένα, έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά και επενδύσεις , όπου στην συγκεκριμένη έκδοση techno ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών και πλαισιώνεται από την κάθετη οθόνη των 10,4 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Τα περιστροφικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού της προηγούμενης γενιάς καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από μία σειρά πλήκτρων στην βάση της οθόνης.
Ευεργετική είναι η επιλογή My Safety, που απλοποιεί την διαχείριση των διαφόρων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Έτσι ο οδηγός δημιουργεί τον δικό του συνδυασμό επιλογών, τον οποίον μπορεί να ανακαλεί πολύ εύκολα σε κάθε εκκίνηση , με το πάτημα του σχετικού διακόπτη στα αριστερά του ταμπλό (αλλιώς μένουν ενεργοποιημένα όλα τα επιμέρους συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης).
Στον εξοπλισμό της έκδοσης techno συμπεριλαμβάνεται το πακέτο Renault Multi-Sense, ένα σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού με 48 χρωματικές αποχρώσεις, καθώς και τα προγράμματα οδήγησης (Driving Modes).
Από πλευράς μεγέθους, οι διαφορές που εντοπίζονται στο ανανεωμένο Captur είναι ασήμαντες. Έτσι το ανανεωμένο Captur, παραμένει εξαιρετικά σε συμπαγές σε μέγεθος, με το μήκος του να ορίζεται πλέον στα 4.239 χλστ, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.639 χλστ.
Χωροταξικά, τα πράγματα στο πάντοτε ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας Β εσωτερικό του «μικρού» Captur παραμένουν ως είχαν, με το συρόμενο κατά 16 εκ. πίσω κάθισμα, να συνεχίζει να προσφέρει αρκετές δόσεις πρακτικότητας και ευελιξίας στην καθημερινή συμβίωση (για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν ξεχωριστοί αεραγωγοί και θύρες φόρτισης), εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή έναν χώρο αποσκευών μεταβλητής χωρητικότητας 404 έως 518 λτ., με μοναδική επίπτωση την κατάργηση του χώρου της ρεζέρβας, όπου πλέον βρίσκεται η δεξαμενή υγραερίου.
Καταλήγοντας
Το Renault Captur Eco-G 100 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Evolution, Evolution Plus και Techno, με το κόστος να ξεκινάει από τα 21.950 ευρώ (σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και προωθητική ενέργεια 2.000 ευρώ).
Η έκδοση Eco-G μάλιστα είναι η πιο προσιτή της γκάμας όντας 800 ευρώ φθηνότερη από αυτή την TCe των 90 ίππων, που δεν έχει το σύστημα υγραεριοκίνησης.
Εκτός λοιπόν από το χαμηλό κόστος χρήσης στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω, το ανανεωμένο Captur έρχεται να ενισχύσει την επιτυχημένη παρουσία της Renault στην κατηγορία των B-SUV. Ξεχωρίζει για το ριζικά διαφορετικό ρύγχος, διατηρώντας στο ακέραιο την χωροταξική πρακτικότητα του προκατόχου και ενισχύοντας το τεχνολογικό και ποιοτικό προφίλ._4Τ
Renault Captur Eco-G 100
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ διπλού καυσίμου με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.600 σ.α.λ. (90 ίπποι*) >ΡΟΠΗ: 170 Nm/2.000 (160Nm*) σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.239×1.797×1.584 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ:404-518 λτ. >Ρεζερβουάρ: 40 λτ. (48 λτ. *) >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 169 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.279 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13 δλ.(14,3*) >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 173 χλμ./ώρα (168*) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,3 λτ./100 χλμ. (6,9*) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 120 (137*) γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 21.950 ευρώ
*με χρήση βενζίνης