Σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου τύπου, υπάρχει μια συνέχεια στην υπόθεση της δημιουργίας αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή της Ξάνθης, που ακούστηκε για πρώτη φορά πριν από δύο περίπου χρόνια, χωρίς να υπάρχουν πλήρη και σαφή στοιχεία στο μεσοδιάστημα για τις μετέπειτα εξελίξεις. Μάλιστα, αρκετοί θεώρησαν την υπόθεση αυτή ως μια ακόμη «φούσκα», χωρίς κανείς να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις απόψεις τους.
Πάντα σύμφωνα με ό,τι γράφτηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα με την είδηση πως η ενδιαφερόμενη εταιρεία είναι η αιγυπτιακών συμφερόντων First Motors, που έχει την πρόθεση να ιδρύσει ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη. Η εταιρεία αυτή συναρμολογεί μικρά φορτηγά και επαγγελματικά αυτοκίνητα (στον πρώτο «κύκλο» πληροφοριών μαθαίναμε ότι αυτό γινόταν με την άδεια της Νissan, στον δεύτερο δεν αναφέρεται κανένας από τους γνωστούς κατασκευαστές, εκτός από την Chrysler ως προμηθευτής κινητήρων). Αναζητώντας περισσότερα στοιχεία για την First Motors στον παγκόσμιο αυτοκινητιστικό χάρτη δεν βρήκαμε τίποτα γι αυτή, αυτό όμως δε σημαίνει πως η συγκεκριμένη εταιρεία πιθανά να μην υπάρχει, καθώς μπορεί να λειτουργεί με άλλη επίσημη επωνυμία.
Ο επενδυτής είναι Αιγύπτιος (εδώ υπάρχει ταύτιση με τον πρώτο «κυκλο» πληροφοριών). Το όνομά του είναι Μοχάμεντ Γιουσούφ (έτσι αναφέρεται στον τύπο) και έχει διάφορες δραστηριότητες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε αρκετές περιοχές και χώρες (Β. Αφρική, Μέση Ανατολή, Αίγυπτος, Συρία, Τουρκία). Σε πρώτη φάση αναφέρεται πως θα απασχολήσει 200 άτομα, που σε πέντε χρόνια υπολογίζεται πως θα γίνουν 600 (οι αριθμοί αυτοί δείχνουν μια μονάδα μάλλον περιορισμένη κι ιδιαίτερα μικρή, που όμως θέλει να έχει προσανατολισμό καθαρά εξαγωγικό).
Η αρχική επένδυση θα είναι της τάξεως των 12.5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μέσα σε μια πενταετία αναμένεται πως θα φθάσουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Η γραφειοκρατία και η επιφύλαξη με την οποία αντιμετώπισαν το θέμα οι τοπικοί φορείς παραλίγο να στρέψουν το ενδιαφέρον του επιχειρηματία στη Γαλλία, όπως λένε τα δημοσιεύματα, αλλά τελικά βρέθηκε λύση με την παραχώρηση από τη Νομαρχία Ξάνθης έκτασης 150 στρεμμάτων. Η άδεια ίδρυσης έχει δοθεί, έγκριση περιβαλλοντολογικών υφίσταται πλέον και αναμένονται τώρα οι οικοδομικές άδειες.
Η επωνυμία της εδώ εταιρείας θα είναι Εurope Motors (υπάρχει βέβαια και αντίστοιχη που ήδη χρησιμοποιείται από Κινέζους, ενώ ο πρώτος «κύκλος» πληροφοριών βάφτιζε την εταιρεία με το ανορθόγραφο όνομα Fantom Motors). Τοπικοί παράγοντες λένε (και δικαιολογημένα) πως η υπό ίδρυση αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει και στη μείωση της ανεργίας στην περιοχή.
Από την άλλη πλευρά, ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας πιστεύει πως το γεωγραφικό διαμέρισμα της Θράκης εξυπηρετεί τις φιλοδοξίες του ομίλου του για ευρωπαϊκή επέκταση. Κανένα σχόλιο βέβαια δεν ακούστηκε για τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η Ε.Ε. στην κυκλοφορία οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο, ούτε και πώς η υπό ίδρυση εταιρεία σκοπεύει να κινηθεί ως προς αυτό (τα προς εξαγωγή μοντέλα θα απευθύνονται στο ευρωπαϊκό κοινό ή σε άλλο;).
Πέραν αυτών όλων, η Θράκη είναι μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή, στην οποία υπάρχουν και άλλοι που θα ήθελαν να εξυπηρετήσουν τις φιλοδοξίες τους. Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, αν τελικά πρόκειται για σύγχρονο «Δούρειο Ίππο» που προσπαθεί να δημιουργήσει νέα στρατηγικά–οικονομικά δεδομένα, ή δεν θα πρέπει να είμαστε;
(Photos: αρχείο ΑΡ)