top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Explorer RWD Extended Range

Με ξεκάθαρα ευρωπαϊκό DNA και σαφείς επιρροές από την αμερικανική της παράδοση, το νέο Explorer έρχεται σήμερα να «εξερευνήσει» νέους ορίζοντες για την Ford τοποθετώντας με αξιώσεις την μπλε οβάλ εταιρεία στην καρδιά της αρένας των μεσαίων, αμιγώς ηλεκτρικών SUV.

Από την στιγμή που η Ford αποφάσισε να στρέψει την προσοχή της στην Ευρώπη σχεδόν ολοκληρωτικά στα ΒEV -αλλά και συνολικά στα οχήματα υψηλού περιθωρίου κέρδους- βάζοντας στο περιθώριο λαοφιλή μέχρι σήμερα μοντέλα της γκάμας της, όπως το μικρό Fiesta και το μεγαλύτερο Focus που σύντομα θα ακολουθήσει και αυτό το δρόμο προς τα αποδυτήρια, το εντελώς νέο Explorer ήταν αυτό που από την πρώτη κιόλας στιγμή ανέλαβε να αποτελέσει τον σύγχρονο δούρειο ίππο της προκειμένου η εταιρεία να πετύχει τους νεότερους και άκρως φιλόδοξους «ηλεκτρικούς» της στόχους.

Επί της ουσίας, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα SUV τελευταίας κοπής με αμερικανική μεν κληρονομία, αλλά αμιγώς ευρωπαϊκό DNA. Άλλωστε, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός ότι το νέο Explorer, το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξολοκλήρου στη γηραιά ήπειρο, κατασκευάζεται ταυτόχρονα στην καρδία της Ευρώπης. Και συγκεκριμένα στο εμβληματικό εργοστάσιο της μπλε οβάλ εταιρείας που έχει την έδρα του στην Κολωνία της Γερμανίας. Εκεί, με άλλα λόγια, όπου η Ford έχει δηιμιουργήσει από το 1930 μέχρι και σήμερα περισσότερα από 18 εκατομμύρια οχήματα.

Ford Explorer

Η αρχή κάθε νέου εγχειρήματος, ως γνωστόν, είναι το ήμισυ του παντός. Έτσι, προκειμένου το νεότερο project της εταιρείας στην ηλεκτρική κινητικότητα να πάρει σάρκα και οστά με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, η όλη συνταγή όφειλε να περιλαμβάνει ήδη από τα σπάργανά της ένα πολύ βασικό συστατικό: μια έτοιμη πλατφόρμα που να είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με εγνωσμένη μάλιστα αξία και δυναμική στην πράξη. Η οποία δεν είναι άλλη για την περίσταση από την «πολυφορεμένη», αρθρωτή αρχιτεκτονική MEB της VW, με την οποία η Ford συνεργάζεται στον τεχνολογικό και μόνο τομέα εδώ και αρκετά πλέον χρόνια.

Σε αυτή λοιπόν την πλατφόρμα «πατά» το νέο Explorer, όπως και το επερχόμενο στις διεθνείς αγορές Capri – ένα ακόμα όχημα στα «περίχωρα» της SUV κατηγορίας το οποίο, μετά την ηλεκτρική Mustang Mach-E, έρχεται να ανασύρει από το παρελθόν της Ford ένα εμβληματικό όνομα, φέρνοντάς το στην εξηλεκτρισμένη εποχή της σύγχρονης αυτοκίνησης.

Ford Explorer

Εκτός και εντός

Παρά το γεγονός ότι το νέο Explorer διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με το VW ID.4, τόσο ο επίγευση που σου αφήνει στο δρόμο όσο και το «θεαθήναι» είναι εντελώς διαφορετικά. Όσον αφορά την εξωτερική αμφίεση, εκτός από το ότι είναι εμφανώς πιο τολμηρό και αιχμηρό σε σχεδίαση -πρωτίστως χάρη σε πινελιές όπως οι χαρακτηριστικοί εμπρός προβολείς, η μεταλλική «ασπίδα» στη θέση της γνώριμης μάσκας, η περίτεχνη διαμόρφωση της τρίτης κολώνας και οι σμιλευμένες επιφάνειες στο πίσω μέρος- το νέο Explorer διαθέτει και διαφορετικό μέγεθος.

Ford Explorer

Κατ’ αρχήν, είναι πιο μικρό σε μήκος, καθώς δεν ξεπερνά συνολικά τα 4,5 μ., ενώ του… λείπουν και σχεδόν 120 χιλιοστά από τον πίσω πρόβολο. Αυτός ο συνδυασμός, μαζί με τους μεγάλους 20άρηδες τροχούς των εκδόσεων Premium, δημιουργούν ένα εύπεπτο και συμπαγές σύνολο που ταυτόχρονα αποστασιοποιείται εμφανώς από τη μεγαλύτερη και πιο crossover σε αισθητική Mustang Mach-E. Ταυτόχρονα, ως γνήσιος σύγχρονος «εξερευνητής», το νέο Explorer διαθέτει και επαρκέστατη για τα δεδομένα της κατηγορίας απόσταση από το έδαφος (βλ. 193 χλστ. χωρίς φορτίο), γεγονός που του χαρίζει και τον απαραίτητο «αέρα» για λελογισμένες εκτός δρόμου περιπλανήσεις.

Ford Explorer

Στο εσωτερικό, το Explorer δεν έρχεται να ανακαλύψει τον τροχό, αλλά να τον εξελίξει έτι περαιτέρω προσθέτοντας μάλιστα αρκετές δόσεις πρακτικότητας και υψηλής τεχνολογίας. Μπορεί πολλά από τα επιμέρους φυσικά χειριστήρια στην καμπίνα του να παραπέμπουν σε VW, όπως για παράδειγμα οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι, τα μπουτόν που βρίσκονται στα μπράτσα του και ο διπλός διακόπτης για τον έλεγχο των ηλεκτρικών παραθύρων, ωστόσο η συνολική αύρα που εισπράττει κανείς στο εσωτερικό του νέου Explorer είναι… Ford με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ford Explorer

Κατ’ αρχήν, η θέση οδήγησης, η οποία είναι ιδανική για κάθε σωματότυπο και συνολικά δίχως ψεγάδια για τα δεδομένα των μεσαίων SUV οχημάτων, καθώς το τιμόνι που ρυθμίζεται τηλεσκοπικά έχει συγχρόνως και τη σωστή κλίση. Τα δε εμπρός καθίσματα, με τα ενσωματωμένα για την περίσταση προσκέφαλα, προσθέτουν επιπλέον πόντους, δημιουργώντας έτσι τη βάση για έναν εύχρηστο χώρο διαβίωσης και… εργασίας για τους εμπρός επιβάτες.

Από εκεί και πέρα, η πολύ καλή αίσθηση ποιότητας δεν μπορεί να μετριαστεί από την παραπανήσια χρήση σκληρών πλαστικών στο κομψό και λειτουργικό ταμπλό με την χαρακτηριστική ηχομπάρα στην κορυφή του. Εδώ, πέραν της έγχρωμης «5άρας» οθόνης που φιλοξενείται πίσω από το «κομμένο» και στο πάνω τμήμα του τιμόνι, τον πρώτο λόγο έχει η κινούμενη(!) κατά 30 και πλέον μοίρες κεντρική των 14,6 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και επικοινωνίας SYNC Move, μέσα από την οποία ελέγχεται δια της αφής η πλειοψηφία των λειτουργιών του οχήματος  -συμπεριλαμβανομένων όλων των συστημάτων υποβοήθησης, καθώς και του κλιματισμού.

Ford Explorer

Πίσω ακριβώς από την κατακόρυφης διάταξης αυτή οθόνη, βρίσκεται ένας πολύ χρήσιμος στην καθημερινότητα κρυφός αποθηκευτικός χώρος -My Private Locker, τον αποκαλεί η Ford- στον οποίο μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα μικροαντικείμενα, ακόμα και τιμαλφή, τα οποία θα μείνουν έτσι εντός του αυτοκινήτου μακριά από κάθε αδιάκριτο βλέμμα.

Ford Explorer

Η πρακτικότητα στην καμπίνα του Explorer ενισχύεται ακόμα περισσότερο και από το Mega Console, έναν χώρο με χωρητικότητα έως και 17 λίτρα στον οποίο μπορεί να αποθηκευτεί ακόμα και ένα μεγάλο laptop 15 ιντσών. Αυτός ο χώρος (σημ. επί της ουσίας, πρόκειται για ένα μεγάλο ντουλάπι), ο οποίος αποκαλύπτεται με την αφαίρεση της βάσης των δύο ποτηροθηκών και την ανασήκωση του καλύμματος του κεντρικού υποβραχιόνιου, βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Ford Explorer

Από εκεί και πέρα, οι διαθέσιμοι χώροι είναι εξίσου ικανοποιητικοί και για όσους έχουν την τύχη να βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Αφενός χάρη στο επαρκές «αέρα» που εξασφαλίζει η ψηλή οροφή και το επίπεδο πάτωμα του αυτοκινήτου, αφετέρου χάρη στο μεγάλο για τα δεδομένα του μεγέθους του οχήματος μεταξόνιο, το οποίο ανέρχεται στα 2,767 μ.

Ford Explorer

Πηγαίνοντας ακόμα πιο… πίσω, το νέο Explorer προσφέρει έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο και αρκετά «τετράγωνο» χώρο αποσκευών με διπλό πάτωμα και hands-free λειτουργία ανοίγματος του μεταλλικού καλύμματος στην έκδοση Premium συνολικής χωρητικότητας 530 λίτρων με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση. Τιμή μάλιστα που μπορεί να σκαρφαλώσει έως και τα 1.460 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των τελευταίων.

Ford Explorer

Από πλευράς εξοπλισμού, το νέο Explorer προσφέρει μια απλοποιημένη γκάμα δύο εκδόσεων, αμφότερες με κάθε τι που θα μπορέσει να εξασφαλίσει τα δέοντα σε επίπεδο άνεσης -και φυσικά ασφάλειας. Ενδεικτικά, η εισαγωγική έκδοση Style διαθέτει μεταξύ πολλών άλλων ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, φώτα LED, 19άρες ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού, κάμερα οπισθοπορείας, ημι-δερμάτινα εμπρός σπορ καθίσματα Sensico και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ενώ στον τομέα της υποβοήθησης οδήγησης, πέραν των υποχρεωτικών πλέον «καλουδιών» βάσει του GSR II, στάνταρ είναι και το σύστημα επιτήρησης BLIS.

Ford Explorer

Από τη μεριά της, η κορυφαία έκδοση Premium, όπως αυτή της δοκιμής μας, έρχεται να αθροίσει στα παραπάνω (ή να αντικαταστήσει ανά περίπτωση) τα glare free φώτα LED Matrix, τους μεγαλύτερους τροχούς με ζάντες 20 ιντσών, το ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία απόδοσης 480W, την hands-free πίσω πόρτα, τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό led με 10 χρώματα, καθώς και τα δερμάτινα σπορ καθίσματα Sensico.

Ford Explorer

Ford στο 100%

Μπορεί η πλατφόρμα ΜΕΒ της VW να θέτει εκ προοιμίου σαφείς περιορισμούς στις επιλογές της Ford, εντούτοις οι μηχανικοί της τελευταίας κατάφεραν να επέμβουν σε καίρια στοιχεία της, όπως για παράδειγμα οι αντιστρεπτικές δοκοί και οι ρυθμίσεις τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και ανάρτησης, προκειμένου να προσδώσουν στο νέο τους EV τον χαρακτήρα που αυτοί επιθυμούσαν -και που μας έχουν συνηθίσει εδώ και αρκετές δεκαετίες. Αν και πρόκειται για ένα ομολογουμένως βαρύ SUV, άνω των δύο τόνων, το νέο Explorer καταφέρνει να κρύψει εντέχνως το εν λόγω… μέγεθος, ακόμα και στη βασική όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα έκδοσή του.

Χάρη στη σωστή δόση υποβοήθησης του τιμονιού και την απολύτως ικανοποιητική «οξύτητά» του, ο οδηγός του μεσαίου SUV της Ford θα στείλει άμεσα τις εντολές του στους τροχούς του αυτοκινήτου, οι οποίες θα υποστηριχτούν πιστά και από το πλαίσιο, δίχως παρατράγουδα. Την ίδια στιγμή, η παθητικού τύπου ανάρτηση θα ελέγξει με χάρη τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος -ακόμα και τις κλίσεις στις στροφές που παραμένουν εξαιρετικά λογικές- χωρίς ταυτόχρονα να θυσιαστεί η άνεση, ακόμα και σε αστικό περιβάλλον όπου οι δρόμοι δεν φημίζονται για την ποιότητά τους.

Ford Explorer

Ταυτόχρονα, στο λάθος ή την υπερβολή, τα ηλεκτρονικά θα επέμβουν διακριτικά και διόλου παρεμβατικά, δίχως υπερβολικά… φρένα και κοψίματα, ενώ στο ύψος των περιστάσεων θα σταθούν και τα φρένα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και σπάνια οι πίσω τροχοί με τα πολύ καλά σε απόδοση ελαστικά της Continental θα χάσουν την πρόσφυσή τους στην πιο σβέλτη οδήγηση. Από εκεί και πέρα, επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport -που έπεται στις διαθέσιμες επιλογές των Eco και Normal- το σύστημα διεύθυνσης θα «σφίξει», όχι όμως υπερβολικά, ενώ ο ένας και μοναδικός ηλεκτροκινητήρας των 286 ίππων και 545 Nm της πισωκίνητης έκδοσης της δοκιμής μας, θα βγάλει όλη του την ικμάδα ξεδιπλώνοντας όμως το ίδιο γραμμικά και προοδευτικά τα χαρακτηριστικά του. Που παρεμπιπτόντως προσφέρουν στο νέο Explorer RWD πολύ καλές επιδόσεις (βλ. 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και τελική ταχύητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα).

Ford Explorer

Στην καθημερινή οδήγηση με αστικό για την περίσταση… περιεχόμενο, το νέο Explorer κινείται γαλήνια και με σχεδόν μηδενικό engine brake στη λειτουργία «D». Στη θέση «B» δε, η οποία φρενάρει αρκετά το αυτοκίνητο σε κάθε άφημα του γκαζιού, καθώς και στις κατωφέρειες, η ανάκτηση είναι παρούσα, χωρίς ωστόσο να προσδίδει απόλυτα χαρακτηριστικά one-pedal οδήγησης αφού ο οδηγός θα χρειαστεί στο τέλος να ακινητοποιήσει ο ίδιος το αυτοκίνητο. Την ίδια στιγμή, ο τελευταίος μπορεί να απολαμβάνει αυξημένο «φρένο κινητήρα» και στην επιλογή Sport, συγκριτικά λιγότερο στη «Normal» και σχεδόν καθόλου στην «Eco», εφόσον βέβαια μείνει μακριά από τη λειτουργία «Brake».

Ford Explorer

Πως αποτυπώνονται όλα αυτά σε κατανάλωση ενέργειας με δεδομένη την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα στην έκδοση της δοκιμής μας και μιας extended range μπαταρίας υψηλής τάσης με χημεία NMC και χωρητικότητα 77 καθαρών kWh (μικτή: 82 kWh); Όπως πάντα, το νόμισμα έχει πολλές όψεις. Σε αστικούς ρυθμούς κίνησης, μπορεί τα 572 χλμ. της επίσημης ονομαστικής αυτονομίας της έκδοσης Premium να μοιάζουν κάπως μακρινά σε πρώτη ανάγνωση, στην πράξη εντούτοις, με δεδομένες τις μέσες απαιτήσεις των 15-16 kWh για κάθε 100 χλμ. που μετρήσαμε, μια πραγματική ενδο-αστική εμβέλεια της τάξης των 480 με 500 χλμ. πρέπει να θεωρείται απόλυτα εφικτή. Σε μικτές τώρα συνθήκες, με κάμποσο επαρχιακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, υπολογίστε, χωρίς τσιγκουνιές στο γκάζι, ότι οι μέσες απαιτήσεις θα φτάσουν κοντά στα επίπεδα των 18 kWh/100 χλμ., τιμή που θα εξασφαλίσει μία πραγματική αυτονομία της τάξης των 430 χλμ.

Για τη φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας, δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας ή άγχους. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς τα 135 kW της μέγιστης ισχύος που προσφέρει το ηλεκτρικό κύκλωμα των 400V του νέου Explorer για την φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να μην είναι κορυφαία, ωστόσο αποδεικνύεται απόλυτα επαρκής ώστε η αναπλήρωση της με ενέργεια από το 10% στο 80% να ολοκληρωθεί σε μόλις 28 λεπτά. Φυσικά, η φόρτιση AC είναι στάνταρ σε όλες τις περιπτώσεις, με ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης 11 kW.

Ford Explorer

Εν κατακλείδι

Το ηλεκτρικό Ford Explorer ξεπροβάλλει σήμερα ως μία ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση στην ολοένα και πιο πολυπληθή αρένα των μεσαίων, αμιγώς ηλεκτρικών SUV. Σχεδιαστικά, καταφέρνει να καταθέσει το δικό του, αρκούντως θελκτικό στίγμα, προτάσσοντας ταυτόχρονα ένα οδηγοκεντρικό DNA που δείχνει να «προηγείται» απέναντι σε εκείνο πολλών αντίστοιχων προτάσεων του ανταγωνισμού. Την ίδια στιγμή, είναι ταχύ, ακόμα και στην έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα, ενώ συγχρόνως είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, προηγμένο σε τεχνολογίες, αλλά και ευρύχωρο για τις «εξερευνήσεις» του Σαββατοκύριακου μιας οικογένειας ή παρέας. Και όλα αυτά, με απόλυτα λογικές απαιτήσεις στον τομέα της ενέργειας και πολύ καλή αυτονομία στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και τον έναν ηλεκτροκινητήρα. Το τίμημα για όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσει κανείς την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ το προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» που συνεχίζει να τρέχει, ανέρχεται σε €48.700 (Style) και €51.400 (Premium).

FORD EXPLORER RWD EXTENDED RANGE
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1 ηλεκτροκινητήρας > ΚΙΝΗΣΗ: Πίσω > ΙΣΧΥΣ: 286 ίπποι > ΡΟΠΗ: 545 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 77 kWh) > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.468×1.870×1.630 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.767 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 530 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.090 κιλά > 0-100 χλμ./ώρα: 6,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16,5 kWh/100 χλμ. > AYTONOMIA: 430-500 χλμ. > ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤIΣΗΣ (DC): 135 kW > ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (AC): 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 28 λεπτά > ΤΙΜΗ > €48.700 (Style, χωρίς επιδότηση),  €51.400 (Premium, χωρίς επιδότηση)

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Ford Explorer

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ford Explorer
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ