Το ευρύτερο θέμα που αφορά στην επικοινωνία απασχολεί τους υπεύθυνους Μάρκετινγκ και συναδέλφους του ειδικού Τύπου, οι οποίοι αναζητούν στο βουνό τον «σούπερ Μάριο» και (όπως κι εμείς) τον Γιώργο Αμούτζα, που είναι λουλούδι στο «χωράφι» μας…
Υπό προϋποθέσεις ο Σ.Χ. δε διαφωνεί, ενώ σε σημεία απορεί…
Να εξηγηθούμε. Γεγονός είναι ότι έχει δικαιωθεί ο Αντώνης Λυμπέρης, εκδότης-professor του Life&Style, που το πληρώθηκε, το εξόφλησε και το πληρώνει με ζηλευτή αξιοπρέπεια, και πάντα έλεγε ότι «είναι σημαντικό τι αρέσει, και όχι τι μας αρέσει»…
Πάντως ο κόσμος του αυτοκινήτου μάς δικαίωσε και μας υποστήριξε, κολλημένος με το πηδάλιο και ακολουθώντας πιστά το δρόμο Καββαθά και Σταθάκη, με τους οποίους, αν και με διαφορετική μεταξύ τους προσέγγιση, το αυτοκίνητο ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε επικοινωνία, με τον ορθόδοξο, τον παραδοσιακό τρόπο, και με προτεραιότητα στη συμπεριφορά του.
Σήμερα είναι μάγκες όσοι συνδυάζουν υποδειγματικά το περιβόητο life & style (sic) με την ουσία. Το καταφέρνουν με την επικοινωνία μέσω ειδικού Τύπου, δίνοντας και τη δυνατότητα δοκιμών απευθείας στον ενδιαφερόμενο, χωρίς να λείπουν και εκδηλώσεις για λιγότερο ειδικούς. Σε συνδυασμό, και όχι καταρχήν να ακούσω τις «Μέλισσες», αφού όμως ζω με Skoda Fabia, να περπατήσω στο SP του ΡΑ με τον φίλο μου τον Γιάννη Εμιρζά, ώστε να ξεναγήσουμε την αγαπητή κ. Μαρίζα Πετράκου, έχοντας ταξιδέψει και στο βουνό· στις ε.δ. του ΡΑ με Kodiaq, ώστε να απολαύσουμε Ρουστέμη και Αμούτζα τέρμα γκάζι απέναντι σε παγκόσμιους με Skoda, ενώ ταξιδεύοντας παρέα, θα μάθουμε ουσιαστικά πού το πάει η Skoda και πώς τοποθετείται δίπλα στο θηρίο τη VW. H Skoda που λάμπει σε γκρουπ-γίγαντα με πόδια-ατσάλι, με έδρα το Βόλφσμπουργκ και την Αργυρούπολη. Η Μαρίζα, εξαιρετική και πολύπειρη με σύγχρονες ιδέες, με μάστερ στην Porsche και προσπάθεια για την εξωστρέφεια της BMW, θα μας εξηγήσει και για το δρόμο της Audi· διαψεύδοντας και την άποψη ότι έχασε το βηματισμό της με τα ελαφρώς υπερυψωμένα κοσμήματα, όπως το Α1 και το Α3, που φαίνεται ως κίνηση αντιπερισπασμού. Η στρατηγική της επιλογής;
Αντίστοιχα, να συναναστραφώ με φίλους στο «4 Seasons», αφού έχω όμως δοκιμάσει τη Μacan e, και εφόσον έχω τη σωστή ενημέρωση και την άψογη συνεργασία που αφορά τα προϊόντα-προτάσεις του θρύλου. Δηλαδή, αγαπητοί, και με σεβασμό στο έργο της κ. Μητράκη που παραδέχομαι, θα με ρωτήσει φίλος λάτρης του brand, όπως και η αφεντιά μου, αποδεδειγμένα άλλωστε, για την ηλεκτρική «Mac», και τι θα του πω; «Διάβασε Μιχάλη Σταυρόπουλο»… Η απόλυτη ισορροπία του ειδικού με τον εν δυνάμει αγοραστή που έχεις υποχρέωση να ενημερώνεις, σχέση που αφορά καταναλωτικά προϊόντα – ό,τι με πληγώνει, ό,τι δεν προέκυπτε όταν ήταν στο κόκπιτ οι Χατζίκος-Πασιά, με σεβασμό στο θρύλο.
Κακά τα ψέματα
Δε θα αλλάξουν ποτέ οι προτεραιότητες στην επικοινωνία εξειδικευμένων προϊόντων, ενίοτε και πολυτελείας, ό,τι σου βελτιώνει τη ζωή, με ποιότητα ακόμα και από 1.000 κ.εκ., ό,τι αφορά την τέχνη και την ψυχή. Λογικά προσπαθείτε, αλλά αν δε συνδυάσετε το lifestyle με την ενημέρωση του ειδικού, θα αστοχήσετε.
Από την πλευρά μας, είναι δεδομένο ότι θα επικοινωνούμε φανατικά τη διάσταση του μετάλλου, πέρα από ό,τι εκφράζει ως τρόπος ζωής, όπως προκύπτει στην εξέλιξή του. Άλλωστε, όπως σοφά σχολίαζε ο Κ.Κ., το lifestyle για το αυτοκίνητο είναι ο τρόπος της λειτουργίας του με στοιχεία χρηστικότητας, για το τέλειο δέσιμο με τον χρήστη, και είναι υποχρέωσή μας να τον οδηγούμε και προς αυτό που του ταιριάζει.
Καμία σχέση με το πώς επικοινωνούσε κάποτε π.χ. ως πρέσβειρα της Lancia (τράτζικ) η κ. Καγιά κ.ά., ενώ στελέχη του PR τόλμησαν να βγουν μπροστά από το προϊόν – ό,τι επιχειρείται και σήμερα, ευτυχώς με τακτ και δυνατό άλλοθι, ώστε να ξεφύγει η επικοινωνία από τα συνηθισμένα. Προϋπόθεση όμως, αγαπητοί, αφού πρώτα έχουμε άμυνα από τα «συνηθισμένα», που οδηγούν στο δελτίο παραγγελίας από όπου κρινόμαστε, όταν ως ειδικός Τύπος έχουμε παραμελήσει το after sales, όπου Ιάπωνες και Κορεάτες αμφισβητούν τεκμηριωμένα τη γερμανική μηχανή και άλλα δήθεν τέρατα αξιοπιστίας της πρώην βρετανικής αυτοκρατορίας, που σταθμευμένα λάμπουν, αλλά είναι πιο συχνά στο συνεργείο, παρά σε κύλιση που δίνει χαρά. Στην περίπτωση των Γερμανών κύρους, διαχρονικά άλλωστε, καλύπτονται τα προβλήματα με μαεστρία…
Σήμερα γίνεται πρέσβης των κατασκευαστών, και ενίοτε χωρίς αφήγημα, ο ένας ή ο άλλος αθλητής, μέσω δελτίων Τύπου χωρίς άλλη επικοινωνία, όπως με ειδικούς, οπότε η σχέση χρησιμοποιείται για τα «κλικ» στα social media, και δεν αξιοποιείται για την ουσία, που συνδέεται με το μέγεθος του αθλητή και της κατασκευής. Για το brand (sic) απαραίτητες και οι συγκρίσεις, που κάποιοι τις αποζητούν, άλλοι τις αποφεύγουν, ενώ -ευτυχώς σε λίγους- δημιουργεί δυσαρέσκεια που δεν την κρύβουν και μας στοιχίζει, αλλά και μας αρέσει, θυμίζοντας την παλιά, ωραία εποχή…
Συνδυασμός…
… όπως στο γκρουπ Συγγελίδη, λειτουργώντας πλέον ομαδικά και με άψογους συσχετισμούς. Πρόκειται για έναν περίτεχνο στρατηγικά συνδυασμό υπό την κεντρική διαχείριση του παθιασμένου Πέτρου Πιπερίδη, αλλά και με μεμονωμένες πρωτοβουλίες. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η luxury DS, η Κατρίν Ντενέβ της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο διάδρομο για απογείωση με κυβερνήτη τον Παναγιώτη Αικατερινίδη.
Σε όμιλο με την MG σε πτήση, όπου ο Γιάννης Καραβάς διδάσκει επικοινωνία, εκσυγχρονίζοντας τον σούπερ τρόπο, από την εποχή της Toyota του Αθανασόπουλου. Ο Καραβάς ακολουθεί με συνέπεια τον professor Αγγελή, και εδώ ισορροπεί περίτεχνα η εμπορική με την επικοινωνιακή σχέση, αφήνοντας μετεξεταστέους αρκετούς αυτής της άνευ προδιαγραφών αρμοδιότητας, η οποία πριν και πάνω απ’ όλα προϋποθέτει αρχοντιά.
Αντίστοιχα, σε άλλον όροφο, στο Μέγαρο ΜG στη Λ. Κηφισίας, γνωρίζουν πολύ καλά πώς θα τοποθετήσουν το νεοφερμένο C3. Με τιμή-ατού, αλλά και άποψη Citroen, και δεν θα είναι έκπληξη αν ο Γιώργης Αλπός και η κ. Βαλυράκη, αξιοποιώντας και το δίκτυό τους, θα τοποθετήσουν επιθετικά στην αγορά το C3, συνδυάζοντας την καλή τιμή (και όχι μόνο λόγω τιμής). Citroen είναι, άλλωστε, και πρόκειται για την αδυναμία του ομίλου. Μπελάς λοιπόν το C3 απέναντι σε Yaris, i20 αλλά και Fabia, χωρίς να πληγώσουν το Corsa, με στήριξη όπως μόνο αυτοί ως όμιλος μπορούν να εξασφαλίσουν και από το εξαιρετικό Mazda 2, και προσέξτε την τιμή της αρχικής εκδοχής του Ιάπωνα, που αποτελεί πονοκέφαλο και για το ΜG3.
Στην Κάτω Κηφισιά
Στον όμιλο που ίπταται, ενώ διδάσκει το Rent στρατηγικά και με συνέπεια, λειτουργεί υπεράνω το ιταλικό γκρουπ, σε απόσταση σοφά υπολογισμένη από την κορεάτικη -και όχι μόνο- μηχανή. Η ιταλική έκφραση της Stellantis, με διαχείριση από εξαιρετικούς, που γνωρίζουν πολύ καλά πώς να αξιοποιούν τις διαφορές ανάμεσα σε Fiat και Jeep, με την Alfa σε δική της κλάση.
Αντίστοιχα, στην κυριολεξία σε άλλον όροφο, διατηρεί την αυτονομία του ο Χάρης Δάνδουρας, απογειώνοντας την Cupra με το Formentor στο «χέρι» του ως Macan, με πλουραλισμό εκδόσεων. Ο Χ.Δ., σε απόλυτη αρμονία με τα «θέλω» και τα «πρέπει» του Ομιλάρχη-κοσμήτορα Ανδρέα Χριστοφορίδη, με μάστερ στο πώς μεταμορφώνεις την πληγωμένη βιοτεχνία σε κοσμηματοπωλείο-βιομηχανία. Τα δύο «Χ» του Ομίλου Βασιλάκη, που αναλύουν και αναζητούν το πώς θα προσαρμοστεί στο ελληνικό ράλλυ το θηρίο, η κινέζικη XPeng, ξεπερνώντας το ευρωπαϊκό μπλόκο. Οι Ευρωπαίοι που ψάχνουν τρικ μέσω chicane, αντί για ουσιαστικά στοιχεία ανταγωνισμού με τους Κινέζους, οι οποίοι ήρθαν και δημιουργούν.
Όπως με την ΒYD, όπου ο Γιάννης Κακούρης προσθέτει στοιχεία ουσιαστικής επικοινωνίας, αξιοποιώντας τη δυναμική ενός ομίλου με αρχές που διαθέτει προϊόν για πρωταθλητισμό, πέρα από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, «θεσμός»-καθρέφτης και του Ευρωπαϊκού.
Ψυχραιμία, αδέλφια…
Με στοιχεία όπως πριν από σαράντα χρόνια με τον «Τζίγγερ», που αποδείχθηκε εξαιρετικός οδηγός, όντας σήμερα και πατριάρχης του Ομίλου, η επικοινωνία για τον Μάριο Ηλιόπουλο. Από την ημέρα που ανέλαβε την τύχη της ΑΕΚ. Τυχεροί λοιπόν οι «Κίτρινοι», που τους τρέχει ένας καπετάνιος, πρωταθλητής, με γεγονός πως του αρέσει να κερδίζει, ενώ όταν χάνει πεισμώνει και αντιδρά στοχευμένα.
Τι να πούμε για τον Αμούτζα; Σύμφωνοι, η επιτομή του lifestyle στο motorsport με τη δική μας άποψη περί επικοινωνίας και μάρκετινγκ, και πάμε Ιτέα, να απολαύσουμε τον τελικό του πρωταθλήματος με οικοδεσπότη το ΑΣΜΑ. Πάμε εκεί που ξέρουμε τα κατατόπια, με τον «μικρό» άνθρωπο-χρυσάφι, να έχει αποδειχθεί και αξιόπιστος._ Σ.Χ.